2024-05-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruttan12
Merete Dokken Aastorp

Jan Erik Dokken=salg/import, bruktbil og svenskegrensa

Hun har faktisk vært etterforskningsleder i Hønefoss også..
Citera
2024-05-23, 19:49
Medlem
Citat:
En Politioverbetjent som jobber med å vurdere sikkerhetstiltak har tilgang til strengt fortrolig informasjon som vitnebeskyttelse, hemmelig adresse og til enhver tid kan hoste opp lokasjonen til en som bærer voldsalarm.
Hvordan i alle dager kan det kobles til Jonas-saken? Jonas var rimelig enkel å finne. Og fikk knapt beskyttelse av Politiet. Jeg ser ikke koblingen.
Citera
2024-05-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Hvordan i alle dager kan det kobles til Jonas-saken? Jonas var rimelig enkel å finne. Og fikk knapt beskyttelse av Politiet. Jeg ser ikke koblingen.

Dersom en politioverbetjent har en fot innenfor organisert kriminalitet, er det svært gunstig å ha tilgang til hvem som er potensielle vitner og hvor de befinner seg..feks…ta den tiden du trenger.

Hun er uansett gift med en som har tett tilknytning til 3 av de 5 mistenkte i saken
Citera
2024-05-23, 20:58
Medlem
Citat:
Dersom en politioverbetjent har en fot innenfor organisert kriminalitet, er det svært gunstig å ha tilgang til hvem som er potensielle vitner og hvor de befinner seg..feks…ta den tiden du trenger.

Hun er uansett gift med en som har tett tilknytning til 3 av de 5 mistenkte i saken

Nettopp! Han fikk ikke beskyttelse. Hun jobbe spesifikt med beskyttelsestiltak.
Citera
2024-05-23, 21:02
Medlem
Citat:

Ok. Du tenker at soveromsprat har påvirket avgjørelsen om å ikke gi Jonas beskyttelse. Det er en teori som må sjekkes ut. Ville vært meget sjokkerende og forhåpentligvis ført til umiddelbar avskjed om det var med ond vilje.

Men skulle det ha skjedd, kan hun ha tatt avgjørelser basert på manipulert informasjon. Det ville uansett vært en stor skandale. Men forskjell på ond vilje og at alle har blitt manipulert.
Senast redigerad av Martinensen 2024-05-23 kl. 21:13.
Citera
2024-05-23, 21:33
Medlem
For de som trenger teskje: politioverbetjent i Sør-øst politidistrikt Mere*e Dokk*n Aast*rp er ansatt ved seksjon risiko og trussel Hønefoss politistasjon. Er tidligere etterforskningsleder v/ Hønefoss politistasjon.

Det har fremkommet informasjon om at hun/ seksjon på et tidspunkt kan ha vært involvert i flere av de anmeldte sakene til den drepte Jonas Henriksen.

Det eksisterer også skriftlig dokumentasjon fra Aastorp selv, som dokumenterer at hun flere ganger helt bevisst har løyet og fabrikert påstander om en person som allerede har sikkerhetstiltak og er utsatt for trusler fra to kriminelle miljøer.

Målet ser ut til å ha vært at personen skulle miste voldsalarmen hen har hatt i mange år, tape troverdighet og så tvil om psykisk helse.

Teskje nr 2:: Det er mye enklere å få «tatt» noen som ikke har beskyttelsestiltak enn å ta noen som har tiltak. Jonas fikk ingen tiltak. Spørsmålet er om hun er en av årsakene til at han ikke fikk beskyttelse.

Hennes mann Iv*r Aa*torp har tilknytning til kriminelle i Hønefoss og bruktbil miljøet der. Blant annet KBK(Ringerike bil) og AK (viken caravan), KØS, ØH, RM og sjeiken.

I tillegg har hun tilsynelatende en slektning som driver med import/salg av bruktbiler i Moss. Tidligere i Halden.

Teskje nr 3: Halden og Moss ligger rett ved svenskegrensa.
Citera
2024-05-23, 22:49
Medlem
Moss !!!!! Dere er inn på noe.

Hva har dere informasjon om første leie sted , midt i industri området?

Er det noe tilknytning mellom eieren av området og foreksempl politiet?
Citera
2024-05-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrmanden70
Her tror jeg tampen brenner, for å bruke et uttrykk fra lek i barndommen. I november 2021 fant politiet to kilo hasj og flere hundre tusen i kontanter hjemme hos KØS. Lokalavisen har omtalt saken to ganger, der de blant annet skriver følgende:

"To menn er siktet i saken, den ene er fra Ringerike og den andre fra Innlandet. Advokat Arve André Larsen er forsvarer for mannen fra Ringerike. – Klienten min har samarbeidet fra første stund og lagt seg flat. Han har erkjent, og vil erkjenne oppbevaring av to kilo hasj, sier Larsen."

"Hun (politidame) opplyser at det er opprettet enda en straffesak som følge av beslaget av hasj og penger i Ringerike.

– Det er opprettet en anmeldelse/vedleggssak på overdragelse av narkotika som følge av denne saken. Den er også er under etterforskning."

Saken er per mai 2024(!) ikke behandlet i rettssystemet. Etter det jeg har hørt fra kriminelle miljøer via via, mener Innlandet-mannen at KØS tystet på han. Det er også inntrykket jeg har fått fra lokalkjente i Hønefoss: KØS er en tyster, eventuelt politiinformant, som har bestilt tyster-tagging mot Jonas.

Bra jobba.

Svar til Kruttan12 : Jeg har ingen beskrivelse. Har kun lest her i tråden, at noen har sett KØS med en fra politiet.

Men har hørt fra en venn.. at KØS har hatt tilgang til opplysninger politiet kun har tilgang til.

Som en lokal pokal sa, utrolig hva en kan slippe unna med… eller?
Senast redigerad av Plastelinagangster 2024-05-25 kl. 16:19.
Citera
2024-05-26, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastelinagangster
Bra jobba.

Svar til Kruttan12 : Jeg har ingen beskrivelse. Har kun lest her i tråden, at noen har sett KØS med en fra politiet.

Men har hørt fra en venn.. at KØS har hatt tilgang til opplysninger politiet kun har tilgang til.

Som en lokal pokal sa, utrolig hva en kan slippe unna med… eller?

Ved google søk på etterforskningsleder Hønefoss politistasjon dukker dette opp:

An*re*s K*a*men (31) fra Vikersund er i dag politifaglig etterforskningsleder ved Hønefoss politistasjon.16. mars 2022

Tilfeldigvis samme person som flere ganger er nevnt her inne tidligere..
Citera
2024-05-27, 23:21
Medlem
Sa ikke Avhørt-klovnene i en episode at de var nå helt sikre på at drapet var planlagt? At det hele tiden var meningen at J skulle drepes? Eller husker jeg feil?

Om de isåfall fortsatt mener de vet dette og det finnes "bevis" som styrker det; da er det ihvertfall helt ubegripelig at KØS nå er en fri mann.

KØS sier visstnok til alle som vil høre at når folk får høre sannheten så vil de fleste forstå hva som har skjedd og hvorfor han ikke vil/bør straffes som en drapsmann. Og det stemmer faktisk som han skrev i fb-innlegget; at det er mange som ikke har vendt han ryggen, men derimot uttrykker støtte. Og flere av de er oppegående straighte folk. Hva vet de som vi andre ikke vet?

Det er fortsatt så mange ubesvarte spørsmål i denne saken, og ting som ikke gir mening overhodet..
Citera
2024-05-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Sa ikke Avhørt-klovnene i en episode at de var nå helt sikre på at drapet var planlagt? At det hele tiden var meningen at J skulle drepes? Eller husker jeg feil?

Om de isåfall fortsatt mener de vet dette og det finnes "bevis" som styrker det; da er det ihvertfall helt ubegripelig at KØS nå er en fri mann.

KØS sier visstnok til alle som vil høre at når folk får høre sannheten så vil de fleste forstå hva som har skjedd og hvorfor han ikke vil/bør straffes som en drapsmann. Og det stemmer faktisk som han skrev i fb-innlegget; at det er mange som ikke har vendt han ryggen, men derimot uttrykker støtte. Og flere av de er oppegående straighte folk. Hva vet de som vi andre ikke vet?

Det er fortsatt så mange ubesvarte spørsmål i denne saken, og ting som ikke gir mening overhodet..

Enig i at det er helt ubegripelig at KØS er fri.

Jeg tror grunnen er at han kun er et mellomledd mellom den som ga ordren og de som utførte jobben. Og jobben ble ikke utført etter planen

Derfor skrev han det han skrev på Facebook.
Citera
2024-05-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggevandrer
Enig i at det er helt ubegripelig at KØS er fri.

Jeg tror grunnen er at han kun er et mellomledd mellom den som ga ordren og de som utførte jobben. Og jobben ble ikke utført etter planen

Derfor skrev han det han skrev på Facebook.
Så KØS er ikke bestilleren? Både politiet og han selv har jo nærmest bekreftet at han er det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in