2024-05-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
I första inlägget (det som skall diskuteras i tråden) framgår det att 7% av svenska folket, som tidigare hade förtroende för Åkesson, inte längre har det.

Men jag måste ge dig cred för bra självförtroende.
Så du svarar inte på siffrorna från riksdagsvalen?

Jag måste ge dig cred för brist på verklighetsförankring.
Citera
2024-05-27, 23:06
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Bara hos idioter som inte tror andra partier köttar hårt på sociala medier. Va fan händer lixom.. dessutom är SDs motargument att tv4 och svt iprincip är en hel fabrik fungerar inte så bra. Anyway. S kommer snart få äta sand när deras skit kommer fram i rampljuset.
Citera
2024-05-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Stelopererad.
Samtidigt som väljarstödet för SD ligger helt still enligt senaste opinionsundersökningen. SD-väljare är väldigt trogna partiet och några humorklipp på internet ändrar inte deras uppfattning om samhället och vilken politik som behövs hur mycket media än försöker förstora upp det hela.
👍
Citera
2024-05-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

Kupp? Det är politik. Inte annorlunda än när man försökte stoppa S lotteri. Båda sidor gör sitt bästa att sänka den andra.
Citera
2024-05-27, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleybiden
Beskriver du sossarna nu eller? För det är exakt detta sossarna gör.

SD är det enda partiet som faktiskt älskar Sverige.

Whataboutism är verkligen det enda ni kan producerar.
Citera
2024-05-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Stelopererad.
Samtidigt som väljarstödet för SD ligger helt still enligt senaste opinionsundersökningen. SD-väljare är väldigt trogna partiet och några humorklipp på internet ändrar inte deras uppfattning om samhället och vilken politik som behövs hur mycket media än försöker förstora upp det hela.

Sant, men det kan ta röster från de partier som samarbetar med SD. Med andra ord, minska oddsen att detta block vinner.
Citera
2024-05-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är bara bland kärnväljare hos L, M och KD förtroendet sjunkit. Spelar absolut ingen roll för något valresultat eller på annat sätt, mer än att det går att göra en rubrik på.

Han är fortfarande den partiledare som har störst förtroende av alla vid sidan av statsministern och den förra statsministern.

Med andra ord, blocket SD är beroende av för att få makt förlorar röster. Inte SD specifikt, men KD och M.
Citera
2024-05-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Detta minimala lilla hack i förtroendekurvan kommer inte innebära ett skvatt. Är ju för fan bara brus. Kom igen efter EU-valet och riksdagsvalet. Vi sitter rejält i skiten på grund av sjuklöverns alla vansinnigheter. Nu har det invandringsrelaterade buset, personrånen, våldet letat sig ända in i välbeställda områden som Täby, Danderyd, Solna, Nacka etc. Som om de plågade väljarna skulle bry sig om några fjantiga humorkonton på internet när valet står mellan eskalerande arabnegervåld eller upprensning av skiten.

8klövern menar du? SD är bara en av de andra nu.
Citera
2024-05-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Att väljare från andra partier tycker mer eller mindre om Åkesson har extremt liten betydelse. Själv har jag noll förtoende för UffePuffeDvärg men det hindrar mig inte från att rösta på SD när de samarbetar med denna kvartsfigur. Själva stödet för partiet förefaller orubbligt.

Japp, men M, KD och L har inte lika lojala väljare. Och utan dem får inte SD makt.
Citera
2024-05-27, 23:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Påverkar inte SDs kärnväljare men mer troligt Tidöavtalet på sikt!

Säg tex att Liberalerna går dåligt och får mindre än 4 %, då kommer det att börja tjafsas ordenligt!

Nyval på gång?

Högst tveksamt skulle jag säga. Trots en del sura miner och plikttrogna avståndstaganden vet M, L och KD mycket väl att deras regeringsinnehav står och faller med SD och Tidöavtalet, något de knappast kommer äventyra enbart på grund av att vänstern och en del medier gått upp i falsett över ett antal anonyma satirkonton på sociala medier och några plumpa kommentarer i SD:s fikarum.

Angående förtroendet för Åkesson så skulle SD ha ett problem om förtroendet minskade hos deras egna väljare, men så tycks ju inte vara fallet. Möjligtvis kan de tappa någon potentiell röst som innan drevet kunde ha gått till dem istället för just M, L eller KD, men det lär knappast handla om några större mängder.
Citera
2024-05-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Enligt Expressen, ja.

Till skillnad från andra partier så verkar SD-väljare i hög utsträckning fortsätta rösta SD oavsett motgångar. Det beror troligtvis på att många ser igenom den smutskastning som pågått i 20 år. De flesta som röstar SD har aktivt sökt sig dit, trots att media och samhälle har förtryckt även väljarna. Jag har svårt att se varför de övriga partiernas smutskastning skulle ha effekt nu, när den inte haft det innan.

Jag kommer rösta SD och påståenden om trollfabriker rör mig inte i ryggen. Jag har fullt förtroende fortfarande. Socialdemokraternas konstanta flöde av lögner äcklar mig däremot. Det kanske vore något för TV4 att granska härnäst.

SDs väljare är trogna. M väljare hoppar dock mellan S och M rätt ofta, och L väljare går lätt till C. Samarbetet med SD kan bli kostsamt för dessa partier.
Citera
2024-05-27, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du menar att polariseringen mellan invandrare i förorten och svenskar inte redan är ettfaktum utan att det är något SD kommer skapa i framtiden?
Låter som du varit utomlands i ett par årtionden..

Nej, jag pratar i första hand om polariseringen som de provokationer SD skapar i den politiska miljön Svenskar mellan, där folk hela tiden får utstå personangrepp när man pratar om politik som inte faller SDs kommunikationsavdelning i smaken. Skulle man säga något kritisk om SD direkt som publik person på nätet har du ofta först en uthängning, antingen av en SD profil eller en av de som blivit "uteslutna" ur partiet, som följs upp av ungefär 50 SD-fejkkonton, 50 Ryss och Kina konto som fejkar SD-avsändare och en rad anonyma "Sverigevänner" som överöser en med förolämpningar.

Hur menar du att SD någonsin skulle kunna skapa någon typ av hemfrid i ett land när det är så man bedriver opinion? För varje person man angriper finns det en familj, släkt och vänner på sådär 20 personer som även de blir drabbade och får negativa associationer till SD, som i sin tur börjar yttra sig mot partiet och sen får utstå samma medel.
Senast redigerad av Ultragainus 2024-05-27 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in