2024-05-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Som sagt så är det flera brott. Skulle kunna vara det här

https://www.instagram.com/p/C6y-_0fs...uTFBBOChmhf80/

Skulle också kunna gälla cd skivorna som aldrig skickades eller någon hyra hon inte betalt, hon är mer eller mindre hemlös om jag förstått saken rätt.

ja det ska vara nåt narkotikabrott
Senast redigerad av GulligtDjur 2024-05-27 kl. 11:43. Anledning: skrev fel
Citera
2024-05-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
https://youtu.be/DCijtnoD2Gg?si=vKtsJrdwmS05nC1z ”8:22 , dom låtarna jag gjorde förr handlade bara om att smattra folk i fejan, jag smattrar inte folk i fejan NOWADAYS”! Där har polisen han erkände svart på vitt, men inget händer , han strosar runt och chillar på youtube 😎

Tror aldrig att han "smattrat folk i fejjan". Han har råkat att knäppa en stackars bilmekaniker från Lettland efter ett tjackrace. Att han fortsätter skryta om det och hur han kom undan i låtar är lågt på så många nivåer. Inte minst efter att han påstått att han gjort en förändring. Det var inget gangstermord där han hade ihjäl en rival. Han dödade en vanlig jävla knegare och skändande kroppen efteråt. Vem den andra personen han har "på nacken" är vet jag inte. Men såg i en FUP om ett annat mord som utförts av riktiga klåpare så hade BO haft en GPS-puck på sin bil, vilket gjorde så mördarna kunde hitta honom. Killen var polare med Alex Ceesay, och någon dag innan mordet hade Alex bett honom komma till Norrköping, dit BO reste med bil, för att han skulle betala av en skuld han hade till BO. Det kan ha varit då han fick pucken på bilen. Skulle inte förvåna mig om Alex tar åt sig äran för den "jappningen" också. Men vad finns det att skryta om? Han är en goare som lurar sina egna polare i fällor, han vågar inte trycka av själv.

Helt ärligt så framstår Alex som en riktig fjant som måste bedöva sig med ångestdämpande medicin för att klara av livet han har levt. Inte för att det är häftigt att mörda andra. Men en sådan som Alex tycker ju det. Han tycker det är ballt att utöva våld mot andra och skryter gärna om alla grejer han varit inblandad i. Skäms man för det så vill man inte sammankopplas med det. Men man såg vid tillfället när Abbe Blattelito tjafsade med honom på Instagram att han i själva verket var glad över att Abbe höll sig undan. För då hade han varit tvungen att göra något mot honom. Alex är en kille som gillar att ha den skräckinjagande auran där han är stor och muskulös, för det räcker oftast för att ingen ska våga göra någonting. När någon ändå tar sig ton så är det hans överman. Det är därför han helst bara ger sig på kvinnor, gamla gubbar och taniga undernärda grabbar. Han tar bara en fight som han vet att han kommer att vinna.
Citera
2024-05-27, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tror aldrig att han "smattrat folk i fejjan". Han har råkat att knäppa en stackars bilmekaniker från Lettland efter ett tjackrace. Att han fortsätter skryta om det och hur han kom undan i låtar är lågt på så många nivåer. Inte minst efter att han påstått att han gjort en förändring. Det var inget gangstermord där han hade ihjäl en rival. Han dödade en vanlig jävla knegare och skändande kroppen efteråt. Vem den andra personen han har "på nacken" är vet jag inte. Men såg i en FUP om ett annat mord som utförts av riktiga klåpare så hade BO haft en GPS-puck på sin bil, vilket gjorde så mördarna kunde hitta honom. Killen var polare med Alex Ceesay, och någon dag innan mordet hade Alex bett honom komma till Norrköping, dit BO reste med bil, för att han skulle betala av en skuld han hade till BO. Det kan ha varit då han fick pucken på bilen. Skulle inte förvåna mig om Alex tar åt sig äran för den "jappningen" också. Men vad finns det att skryta om? Han är en goare som lurar sina egna polare i fällor, han vågar inte trycka av själv.

Helt ärligt så framstår Alex som en riktig fjant som måste bedöva sig med ångestdämpande medicin för att klara av livet han har levt. Inte för att det är häftigt att mörda andra. Men en sådan som Alex tycker ju det. Han tycker det är ballt att utöva våld mot andra och skryter gärna om alla grejer han varit inblandad i. Skäms man för det så vill man inte sammankopplas med det. Men man såg vid tillfället när Abbe Blattelito tjafsade med honom på Instagram att han i själva verket var glad över att Abbe höll sig undan. För då hade han varit tvungen att göra något mot honom. Alex är en kille som gillar att ha den skräckinjagande auran där han är stor och muskulös, för det räcker oftast för att ingen ska våga göra någonting. När någon ändå tar sig ton så är det hans överman. Det är därför han helst bara ger sig på kvinnor, gamla gubbar och taniga undernärda grabbar. Han tar bara en fight som han vet att han kommer att vinna.
i den här liven skriver han ”Benim har klippt tre shurdas” eller något sådant , https://m.youtube.com/watch?v=z8Hphw...c2F5IGxpdmU%3D sen i denna låt säger han att han klippt någon i vivalla, ”vi gör go för betalning, det var benim som klippte +++ i vivalla”https://m.youtube.com/watch?v=z8Hphw...c2F5IGxpdmU%3D, WTF
Citera
2024-05-27, 17:29
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:

Exakt. Det där mordet på killen från Lettland, så snubbla säkert Alex på en påse med dildos och råka trycka av, när han sprang runt och lattja med tabben och jaga efter tjackspöken.
Citera
2024-05-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
i den här liven skriver han ”Benim har klippt tre shurdas” eller något sådant , https://m.youtube.com/watch?v=z8Hphw...c2F5IGxpdmU%3D sen i denna låt säger han att han klippt någon i vivalla, ”vi gör go för betalning, det var benim som klippte +++ i vivalla”https://m.youtube.com/watch?v=z8Hphw...c2F5IGxpdmU%3D, WTF

Alex är en cool kille som haft diverse kompisar han knarkat med som också har klippt folk för pengar, och han tar gärna åt sig äran bara genom association med dessa killar. Visst, han fick kanske lite pengar för att sätta pucken på sin kompis bil. Men när det kom till att trycka av fick några andra knarkare göra jobbet. Det var ett riktigt pundigt utfört kontraktsmord där idioterna lämnat fullt med spår, inte lyckats bränna flyktbilen, och som pricken över i:et kört med en bil med dubbdäck mitt i sommaren så bilens framfart märktes klart och tydligt för alla i närheten av den.

Det mesta där är bara skitsnack. Black Ghost var inne i andra tråden och dementerade att han skulle knäppt någon i Vivalla. Han hade enligt honom problem med folk i Vivalla för att han claimar ett mord där, eftersom alla som är insatta vet vilka som ligger bakom vad.

Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Exakt. Det där mordet på killen från Lettland, så snubbla säkert Alex på en påse med dildos och råka trycka av, när han sprang runt och lattja med tabben och jaga efter tjackspöken.

Känns tveksamt att skottet mot bilmekanikern ens var ett mord. Men det är klart att Alex inte skyltar med det. Det är häftigare att ha mördat någon iskallt än att ha råkat bränna av ett vådaskott för att man är en idiot som tycker det är kul att leka med pistoler medan man röker crack.
Citera
2024-05-27, 17:59
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Känns tveksamt att skottet mot bilmekanikern ens var ett mord. Men det är klart att Alex inte skyltar med det. Det är häftigare att ha mördat någon iskallt än att ha råkat bränna av ett vådaskott för att man är en idiot som tycker det är kul att leka med pistoler medan man röker crack.

Jag skrev givetvis fel. Det var väl på sin höjd vållande till annans död.
Citera
2024-05-27, 18:18
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Alex är en cool kille som haft diverse kompisar han knarkat med som också har klippt folk för pengar, och han tar gärna åt sig äran bara genom association med dessa killar. Visst, han fick kanske lite pengar för att sätta pucken på sin kompis bil. Men när det kom till att trycka av fick några andra knarkare göra jobbet. Det var ett riktigt pundigt utfört kontraktsmord där idioterna lämnat fullt med spår, inte lyckats bränna flyktbilen, och som pricken över i:et kört med en bil med dubbdäck mitt i sommaren så bilens framfart märktes klart och tydligt för alla i närheten av den.

Det mesta där är bara skitsnack. Black Ghost var inne i andra tråden och dementerade att han skulle knäppt någon i Vivalla. Han hade enligt honom problem med folk i Vivalla för att han claimar ett mord där, eftersom alla som är insatta vet vilka som ligger bakom vad.

Vinterdäck mitt i sommaren? Amatörernas afton. Vad är det för jävla klåpare han hänger med?

Nåväl, att Alex är mer pundig än gangster vet vi sedan tidigare, han är bara yta & som dom flesta narcissister är han feg som fan när det kommer till kritan.

Har han gjort något uttalande om åtalet? Tycker han varit ovanligt tyst.

Nu vet jag att inte killar och tjejer sitter ihop men vore ju hysteriskt roligt om Alex & Alva fick samsitta för detta.

Förresten, hur gick det för lillen, är han redan tillbaka i cellen?
Senast redigerad av knark-kungen 2024-05-27 kl. 18:20.
Citera
2024-05-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vinterdäck mitt i sommaren? Amatörernas afton. Vad är det för jävla klåpare han hänger med?

Nåväl, att Alex är mer pundig än gangster vet vi sedan tidigare, han är bara yta & som dom flesta narcissister är han feg som fan när det kommer till kritan.

Nu vet jag att inte killar och tjejer sitter ihop men vore ju hysteriskt roligt om Alex & Alva fick samsitta för detta.

Nu är jag inte helt hundra på att Alex hade delaktighet i det mordet. Men det är klarlagt att bilen hade en GPS-sändare på sig vid mordet. Av utredningen framgår att killen var polare med Alex Ceesay, och att Alex var skyldig honom pengar som han erbjöd att betala av i cash några dagar före mordet. Då åkte killen från Göteborg till Norrköping där Alex bodde och fick pengarna. Det är inte utrett att Alex var den som satte sändaren där, för då hade han ju varit dömd för medhjälp. Men någon har gjort det, och polisen verkade ha haft misstankar om att det var då den hamnade där.

Här är tråden:

(FB) En person skjuten, Syster Estrids gata, Guldheden Göteborg 20/5 -18

Tror faktiskt att Alex kommer slippa voltan om han blir dömd för narkotikan. Med tanke på att brottet begåtts före han genomgått behandling och så vidare, så finns det skäl att ge honom en icke-frihetsberövande påföljd eftersom ett fängelsestraff mest troligt bara skulle vara av ondo för hans återanpassning till samhället och hans drogfrihet. Nu verkar han dock inte vara klar med knarket och glorifieringen av gangsterlivet, så om han blir inlåst eller inte är nog lite sak samma. Han kommer hamna där ändå. Men med tanke på att han inte dömts för andra saker efter behandlingen så är det detta man kommer att utgå ifrån när man bestämmer påföljden.
Citera
2024-05-27, 20:56
Medlem
Citat:

Hade varit hysteriskt roligt att gå på den rättegången och se mupparnas återförening och in action.
Citera
2024-05-28, 20:09
https://m.youtube.com/watch?v=u8SbKPUCiO8

Citat:

Haha vilken idiot , när man pratar om trollet,han har precis släppt en ny video där han skryter om ”två mord på nacken”🧌 vilken circus, han fattar väl att det ej är till hans fördel https://m.youtube.com/watch?v=u8SbKPUCiO8
Senast redigerad av Baraettfan96 2024-05-28 kl. 20:11. Anledning: Glömde länk
Citera
2024-07-18, 18:29
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:

Kanske amatörernas afton men så vitt jag vet med andra som rör sej nattetid bruka inte alex va den som bangar nått. Du lägger stor vikt vid att hoppas han inte e gangster men de får man säga att han var. Men gangsterlivet är inte tufft efter 18 års åldern.
Citera
2024-11-23, 09:26
Medlem
fulvodkas avatar
Kan någon fixa fram Alex telefonnr till mig? PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in