• 1
  • 2
2024-05-27, 09:48
Medlem
gr det?

Har bara vanligt debitkort men behver en bil under 3 dagar nsta vecka.

Om det gr, hos vilka gr det hos?
Citera
2024-05-27, 09:54
Gr bra hos Cirkle K.
Citera
2024-05-27, 10:10
Medlem
wes420s avatar
p cirkle k mste du ha ett fysiskt kort, s har du det r det bara kra.
finns andra stllen som hyrbilsdepn som r bttre p alla mjliga stt.
Citera
2024-05-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
p cirkle k mste du ha ett fysiskt kort, s har du det r det bara kra.
finns andra stllen som hyrbilsdepn som r bttre p alla mjliga stt.

De r inte s bra p reklam.
Hyr bil regelbundet och har aldrig hrt talas om dem.
Citera
2024-05-27, 10:37
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
De r inte s bra p reklam.
Hyr bil regelbundet och har aldrig hrt talas om dem.
Ok?

Hyr bil jag med d och d.

hyrde bil p cirkle k fr ngra r sen, krde p en trottoarkant s det blev punktering, d skulle cirkle k ha TJUGO tusen fr att det skulle brgas och bytas dck p alla fyra.
ett jvla liv va det, hll p i veckor, jag vgrade sklart.
det slutade med att jag betalade 2000-2500 kr.
hade deras frskring men den var inte luft vrd.
s fr du problem med dom s mste du st p dig, inte lyssna p deras phittade regler fr att de ville f fyra gratis dck plus flgar.
tur att de inte har sin egen verkstad, d hade jag skert ftt faktura p 40 tusen i slutndan.
Citera
2024-05-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ok?

Hyr bil jag med d och d.

hyrde bil p cirkle k fr ngra r sen, krde p en trottoarkant s det blev punktering, d skulle cirkle k ha TJUGO tusen fr att det skulle brgas och bytas dck p alla fyra.
ett jvla liv va det, hll p i veckor, jag vgrade sklart.
det slutade med att jag betalade 2000-2500 kr.
hade deras frskring men den var inte luft vrd.
s fr du problem med dom s mste du st p dig, inte lyssna p deras phittade regler fr att de ville f fyra gratis dck plus flgar.
tur att de inte har sin egen verkstad, d hade jag skert ftt faktura p 40 tusen i slutndan.

Betalar 100kr extra/dag s slipper man tjafs p Cirkle K, men ska komma ihg det om det strular.

Ska kolla depn som du skrev ox. Fan det r svrt att hyra bil till nt rimligt pris numera.
Citera
2024-05-27, 11:03
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Betalar 100kr extra/dag s slipper man tjafs p Cirkle K, men ska komma ihg det om det strular.

Ska kolla depn som du skrev ox. Fan det r svrt att hyra bil till nt rimligt pris numera.

hoppas du bor s du kan hyra bil drifrn, de har gratis( tror jag) utkrning och hmtning av fordon ocks.

Sg dock att de r ganska lokala - Gteborg, Trollhttan, Uddevalla, Vnersborg.. typ s.

Annars finns hertz som r bra, dom gillar jag, hade bil drifrn ett tag nr bilen va p verkstad.
har hyrt dr ett par gnger ocks och det knns till och med bttre p nt stt att hyra dr, d det r hyrbilar/bilar dom sysslar med.

just ja, vad menar du med 100kr extra? frskring?
Senast redigerad av wes420 2024-05-27 kl. 11:10.
Citera
2024-05-27, 11:36
Medlem
Citat:
Annars finns hertz som r bra,

Hertz r en av f som brukar vara vldigt hrda med kreditkort.
Citera
2024-05-27, 11:46
Medlem
Citat:
hoppas du bor s du kan hyra bil drifrn, de har gratis( tror jag) utkrning och hmtning av fordon ocks.

Sg dock att de r ganska lokala - Gteborg, Trollhttan, Uddevalla, Vnersborg.. typ s.

Annars finns hertz som r bra, dom gillar jag, hade bil drifrn ett tag nr bilen va p verkstad.
har hyrt dr ett par gnger ocks och det knns till och med bttre p nt stt att hyra dr, d det r hyrbilar/bilar dom sysslar med.

just ja, vad menar du med 100kr extra? frskring?

Cirkle K har nt tillgg som tar bort sjlvrisken p 5K eller vad fsn de nu har.

Fr du tex ett stenskott p rutan s fr du betala 5K fr det, men 0kr om du har den extra.
Citera
2024-05-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
gr det?

Har bara vanligt debitkort men behver en bil under 3 dagar nsta vecka.

Om det gr, hos vilka gr det hos?

Circle K, Hertz & Europcar. Det str visserligen i reglerna, att det krvs kreditkort hos Hertz & Europcar, men jag har alltid betalat med debitkort. Fick frklarat fr mig, att KK gller utlndska kunder. Betala alltid fr den extra sjlvriskelimineringen, som ett tips. Brukar kosta typ 150:- max extra per dag, frutom hyran. D r du fri fr alla kostnader som kan uppst vid skador och stld.
Citera
2024-05-27, 12:25
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Hertz r en av f som brukar vara vldigt hrda med kreditkort.
aldrig haft kreditkort och har hyrt dr ngra gnger, s det skulle jag sga r felaktigt
Citera
2024-05-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Circle K, Hertz & Europcar. Det str visserligen i reglerna, att det krvs kreditkort hos Hertz & Europcar, men jag har alltid betalat med debitkort. Fick frklarat fr mig, att KK gller utlndska kunder. Betala alltid fr den extra sjlvriskelimineringen, som ett tips. Brukar kosta typ 150:- max extra per dag, frutom hyran. D r du fri fr alla kostnader som kan uppst vid skador och stld.

Skulle betala 2000kr fr 3 dagar och s r det fria mil.
lter det bra pris?

fria mil, d behver jag bara st fr hyra plus bensinen va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in