• 1
  • 2
2024-05-27, 09:48
Medlem
går det?

Har bara vanligt debitkort men behöver en bil under 3 dagar nästa vecka.

Om det går, hos vilka går det hos?
Citera
2024-05-27, 09:54
Går bra hos Cirkle K.
Citera
2024-05-27, 10:10
Medlem
wes420s avatar
på cirkle k måste du ha ett fysiskt kort, så har du det är det bara å köra.
finns andra ställen som hyrbilsdepån som är bättre på alla möjliga sätt.
Citera
2024-05-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
på cirkle k måste du ha ett fysiskt kort, så har du det är det bara å köra.
finns andra ställen som hyrbilsdepån som är bättre på alla möjliga sätt.

De är inte så bra på reklam.
Hyr bil regelbundet och har aldrig hört talas om dem.
Citera
2024-05-27, 10:37
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
De är inte så bra på reklam.
Hyr bil regelbundet och har aldrig hört talas om dem.
Ok?

Hyr bil jag med då och då.

hyrde bil på cirkle k för några år sen, körde på en trottoarkant så det blev punktering, då skulle cirkle k ha TJUGO tusen för att det skulle bärgas och bytas däck på alla fyra.
ett jävla liv va det, höll på i veckor, jag vägrade såklart.
det slutade med att jag betalade 2000-2500 kr.
hade deras försäkring men den var inte luft värd.
så får du problem med dom så måste du stå på dig, inte lyssna på deras påhittade regler för att de ville få fyra gratis däck plus fälgar.
tur att de inte har sin egen verkstad, då hade jag säkert fått faktura på 40 tusen i slutändan.
Citera
2024-05-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ok?

Hyr bil jag med då och då.

hyrde bil på cirkle k för några år sen, körde på en trottoarkant så det blev punktering, då skulle cirkle k ha TJUGO tusen för att det skulle bärgas och bytas däck på alla fyra.
ett jävla liv va det, höll på i veckor, jag vägrade såklart.
det slutade med att jag betalade 2000-2500 kr.
hade deras försäkring men den var inte luft värd.
så får du problem med dom så måste du stå på dig, inte lyssna på deras påhittade regler för att de ville få fyra gratis däck plus fälgar.
tur att de inte har sin egen verkstad, då hade jag säkert fått faktura på 40 tusen i slutändan.

Betalar 100kr extra/dag så slipper man tjafs på Cirkle K, men ska komma ihåg det om det strular.

Ska kolla depån som du skrev oxå. Fan det är svårt att hyra bil till nåt rimligt pris numera.
Citera
2024-05-27, 11:03
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Betalar 100kr extra/dag så slipper man tjafs på Cirkle K, men ska komma ihåg det om det strular.

Ska kolla depån som du skrev oxå. Fan det är svårt att hyra bil till nåt rimligt pris numera.

hoppas du bor så du kan hyra bil därifrån, de har gratis( tror jag) utkörning och hämtning av fordon också.

Såg dock att de är ganska lokala - Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg.. typ så.

Annars finns hertz som är bra, dom gillar jag, hade bil därifrån ett tag när bilen va på verkstad.
har hyrt där ett par gånger också och det känns till och med bättre på nåt sätt att hyra där, då det är hyrbilar/bilar dom sysslar med.

just ja, vad menar du med 100kr extra? försäkring?
Senast redigerad av wes420 2024-05-27 kl. 11:10.
Citera
2024-05-27, 11:36
Citat:
Annars finns hertz som är bra,

Hertz är en av få som brukar vara väldigt hårda med kreditkort.
Citera
2024-05-27, 11:46
Medlem
Citat:
hoppas du bor så du kan hyra bil därifrån, de har gratis( tror jag) utkörning och hämtning av fordon också.

Såg dock att de är ganska lokala - Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg.. typ så.

Annars finns hertz som är bra, dom gillar jag, hade bil därifrån ett tag när bilen va på verkstad.
har hyrt där ett par gånger också och det känns till och med bättre på nåt sätt att hyra där, då det är hyrbilar/bilar dom sysslar med.

just ja, vad menar du med 100kr extra? försäkring?

Cirkle K har nåt tillägg som tar bort självrisken på 5K eller vad fsn de nu har.

Får du tex ett stenskott på rutan så får du betala 5K för det, men 0kr om du har den extra.
Citera
2024-05-27, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
går det?

Har bara vanligt debitkort men behöver en bil under 3 dagar nästa vecka.

Om det går, hos vilka går det hos?

Circle K, Hertz & Europcar. Det står visserligen i reglerna, att det krävs kreditkort hos Hertz & Europcar, men jag har alltid betalat med debitkort. Fick förklarat för mig, att KK gäller utländska kunder. Betala alltid för den extra självriskelimineringen, som ett tips. Brukar kosta typ 150:- max extra per dag, förutom hyran. Då är du fri för alla kostnader som kan uppstå vid skador och stöld.
Citera
2024-05-27, 12:25
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Hertz är en av få som brukar vara väldigt hårda med kreditkort.
aldrig haft kreditkort och har hyrt där några gånger, så det skulle jag säga är felaktigt
Citera
2024-05-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Circle K, Hertz & Europcar. Det står visserligen i reglerna, att det krävs kreditkort hos Hertz & Europcar, men jag har alltid betalat med debitkort. Fick förklarat för mig, att KK gäller utländska kunder. Betala alltid för den extra självriskelimineringen, som ett tips. Brukar kosta typ 150:- max extra per dag, förutom hyran. Då är du fri för alla kostnader som kan uppstå vid skador och stöld.

Skulle betala 2000kr för 3 dagar och så är det fria mil.
låter det bra pris?

fria mil, då behöver jag bara stå för hyra plus bensinen va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in