2024-05-25, 20:55
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Cohens vittnesmål var uselt därför att han tvingades erkänna att han ljugit och stulit 60000 dollar från Trump samt i största allmänhet framstod som den patologiska lögnare och bedragare han alltid varit.

Hur tror du att domen kommer att bli?
Stal han verkligen pengarna?

Donald fick honom att betala Red Finch för att manipulera en poll. När Times sedan bortsåg från alla på listan som hamnat över plats 10,så ville Donald inte betala fakturan.

Michael gick back och saltade därför fakturan för att "get whole again"

Jag tycker det är märkligt att Donald behöver förfalska sin plats i en poll över inflytelserika personer.

Kanske är han så pass narcissistic som han framställs på msnbc.

Jag tror att det blir fällande dom. Har förberett med popcorn 🍿
Citera
2024-05-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Stal han verkligen pengarna?
---

Cohen erkände under rättegången att han stal 60.000 USD från Trump org:

Citat:
"So, you stole from the Trump organization," Blanche asked, noting Cohen was reimbursed $100,000.
"Yes sir," Cohen, said in response to Blanche.

"You didn’t just steal the 30,000, Because it was grossed up, it was 60,000," Blanche asked.
"Yes, sir," Cohen said.

Cohen agreed that he has told multiple prosecutors with the district attorney's office about it.

"Did you ever have to plead guilty to larceny," Blanche asked.

"No, sir," Cohen said.
https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-hush-money-trial-05-20-24/h_386f81d4eb37d2ef992b67cb25cfa567

Ditt övriga pladdrande eller gissningar gällande domslut är helt ointressant, du har inte följt rättegången.
Citera
2024-05-25, 22:28
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-hush-money-trial-05-20-24/h_386f81d4eb37d2ef992b67cb25cfa567

Ditt övriga pladdrande eller gissningar gällande domslut är helt ointressant, du har inte följt rättegången.
Sorry. Jag tog siffran 6 tusen. Dollar från tom Sowell.
Den var felaktig.
Uppskattar dock att vi är eniga om att cnn inte är fejk news eftersom vi båda förlitar oss på deras bevakning av Trumps porrstjärnerättrgång.

Räkningen för red finch var 60 tusen dollar.MMichael cohen la ut pengar för att köpa Trumps fejk poll. Michael stal pengar för att åter betala sig själv.
Han sitter i vitrnesbådet under ed och erkänner sin skuld. Juryn verkar tro på honom.
Hoppas att BigDon sätter sig och vittnar i båset (under ed) och talar om sanningen för juryn. Om Donald är oskyldig så borde ha förklara det och låta sig korsförhöras.

Ibland har jag fel. Men oftast har jag rätt och förmågan att kunna medge när man haf fel är vad som utmärker vanliga människor från de som är fast i en sekt. En personkult kring en människa som önskade livet ur sina följare genom att uppmana dem att dricka klor. Och äta hästmedicin. Värst är att några dog efter att ha följt hans uppmaning.

Hoppas ingen här tar råd från sekt ledare och istället värderar information med kritiska ögon
Senast redigerad av rotebro-hasse 2024-05-25 kl. 22:59.
Citera
2024-05-25, 22:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Och det kan inte vara mer betydelselöst för denna rättegången och mutan till ett gäng personer och bokföringsbrottet som följde som donalds gjorde sen.

Det är ingen direkt gissning att det aldrig kommer bli ett frikännande.
Sen om en hung jury, ja, det finns möjligheter för, dock det lite mer troligare är att mer än en åtalspunkt kommer donalds bli fälld för.
Och det är inte mycket till att gissa, och speciellt inget frikännande.
Resten, ja, det är lite av en gissning, så där har du rätt.
Citera
2024-05-25, 22:45
Medlem
rotebro-hasses avatar
Jag undrar varför Donald Trump aldrig vittnar i rätten?
Är det för att han måste vittna under ed eller för att han hellre står i garaget och yrar inför pressen?
Citera
2024-05-25, 23:00
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och det kan inte vara mer betydelselöst för denna rättegången och mutan till ett gäng personer och bokföringsbrottet som följde som donalds gjorde sen.

Det är ingen direkt gissning att det aldrig kommer bli ett frikännande.
Sen om en hung jury, ja, det finns möjligheter för, dock det lite mer troligare är att mer än en åtalspunkt kommer donalds bli fälld för.
Och det är inte mycket till att gissa, och speciellt inget frikännande.
Resten, ja, det är lite av en gissning, så där har du rätt.
Michael har avtjänat sitt straff och väljer att bekänna sina synder inne i rättssalen.
Motparten står och ylar nere i garaget (brevid en sopcontainer)
Citera
2024-05-26, 00:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Michael har avtjänat sitt straff och väljer att bekänna sina synder inne i rättssalen.
Motparten står och ylar nere i garaget (brevid en sopcontainer)
Jag har märkt att donalds fansen försöker se Cohens lögner som något som inte har det allra minsta med donalds att göra.
Det gör mig svårt förvirrad, och pga att Cohen ljög för donalds räkning.
Men fansen försöker låtsas om att det är lögner om annat.
Och det är sjukligt fascinerade att de gör, för oavsett i rättegången.
Så är detta fakta, och om Cohen skulle ljuga, ja, då blir det en medens rättegång och det vill ju inte Cohen veta av.

Mycket svårt fascinerade att de inbillar sig att Cohen ljuger nu och inte innan och när han fick en dom med fängelse och just för ha ljugit och gjort brotten som nu donalds får ta ansvar för.

Mycket roande att de inbillar sig det dom gör, men också de skriver en massa nonsens nu.(Och precis som jag förutspådde och berätta skulle ske, och nu ser vi det nonsens och skräpet som inte de själva tror på.)
Citera
2024-05-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det är för en utomstående väldigt svårt att förstå varför du fortsätter att ljuga om sådant som var och en kan vederlägga med en 30 sekunders googlesökning. Gad Luft finns och han har anmält Joe Biden till FBI för korruption i Kina. Hans anmälan har diskuterats i flera kongressförhör och all information du behöver hittar du på husets hemsida. Jag är fortfarande inte din sekreterare. Om du inte alls är intresserad av att sanningen föreslår jag att du slutar skriva här.

Ditt patologiska beteende har nu intagit rent psykotiska dimensioner. Har du ingen släkting eller nära bekant som kan hjälpa dig? Jag måste tyvärr säga dig att detta inte kommer att sluta väl om du inte får hjälp väldigt snart. Droger som t ex rökheroin hjälper heller inte i längden även om de förstås kan mildra din dagliga ångest. Lycka till!

Det finns fortsatt ingen Gad Luft, den kinesiska spionen och vapensmugglare med amerikansk häktningsorder utfärdad för sig heter; GAL LUFT!!!

När du inte ens vet namnet på den du debatterar om, bör du nog undvika att debattera i det hela taget.

Och varför sätter ni i MAGA er tilltro till brottslingar och amerikanska fiender som GAL LUFT och Alexander Smirnov, den ryska underrättelsetjänstens infiltratör av FBI och GOP? Vem anser dessa vare ens ett uns av trovärdiga? Ja, James Comer och Jim Jordan, då möjligtvis, men ingen annan.
Senast redigerad av Master.Palm 2024-05-26 kl. 10:49.
Citera
2024-05-26, 10:59
Medlem
Citat:
Är det för att han måste vittna under ed eller för att han hellre står i garaget och yrar inför pressen?

Som vanligt ljuger han om detta. Han vill spela Alfa Hanne, stor, stark och orädd. Men vilken alfahanne använder en dålig tupé, bronssprayar sig, använder blöjor, prutar obehindrat i offentligheten, luktar rent ut sagt enligt massor av vittnesmål skit, kan inte hålla sig vaken under dagarna och har en kraftig begynnande demens?

Trump lurar sin väljarbas (läs MAGA) men han kan inte lura sig själv. Därför vågar han helt enkelt inte vittna. Han är för osäker på vad han själv kommer att svara under ett korsförhör. Självfallet vet han ju själv att han är sjuklig och beter sig enligt ovan och detta gör honom i grunden väldigt osäker, även om han gentemot andra, försöker spela en annan persona. Han är en duktig skådespelare, det får man ge honom.

Detta är precis samma som det kommer att bli med valdebatterna. Han säger att han skall vara med, sedan kommer han att backa ur, och skylla på ett svepskäl!
Senast redigerad av Master.Palm 2024-05-26 kl. 11:48.
Citera
2024-05-26, 11:54
Medlem
Citat:

Trump har inget att vinna på att vittna. Han behöver inte bevisa att han är oskyldig, det är åklagarens sak att bevisa att han är skyldig. Åklagarens mål bygger i huvudsak på lögnhalsen Cohens uppgifter.

Trumps gav sin egen förklaring häromdagen, han vill undvika korsförhör om bland annat tidigare rättsfall vilket Merchan förklarat vara relevanta för målet.

Citat:
Last month, Merchan also issued a ruling cracking down on the topics Trump could discuss if he was to take the stand—though he declared that the other civil cases Trump has been involved in, including E. Jean Carroll’s two defamation cases and a civil fraud case brought by Letitia James, were fair game.

“He made rulings that make it very difficult to testify,” Trump said of Merchan. “Anything I did, anything I did in the past, they can bring everything up, and you know what, I’ve had a great past—but anything.”
https://au.news.yahoo.com/trump-offers-unconvincing-reason-why-004959867.html

Domaren ( som donerat till Biden ) har konsekvent agerat till Trumps nackdel, sällan gett bifall till försvarets protester, medan åklagarsidan fått igenom sina.
Domarens utbrott efter Costellos vittnesmål visade på att han inte kan hålla sig lugn när det går emot hans målsättning att fälla Trump.
Ett expertvittne som försvaret ville förhöra var meningslös att kalla då domaren begränsade vad han kunde vittna om etc.
Citera
2024-05-26, 11:56
Avslutad
Vad händer om/när Trump blir fälld, måste Republikanerna då agera och stämma Trump för att han förskingrat partiets kassa och i förlängningen snuvat partiet på ett val? Eller kommer man acceptera att dom blivit rövkörda av Trump och låssas som det regnar sen?
Citera
2024-05-26, 12:57
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Vad händer om/när Trump blir fälld, måste Republikanerna då agera och stämma Trump för att han förskingrat partiets kassa och i förlängningen snuvat partiet på ett val? Eller kommer man acceptera att dom blivit rövkörda av Trump och låssas som det regnar sen?
Trumps svärdotter är partiordförande. Så hon kan blocka det enkelt.

Jag hoppas att partiet fortsätter att bekosta Donalds livsstil. Det innebär mindre pengar för valkampanjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in