2024-05-24, 17:11
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion

Jag vet inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Tyvärr lallar du bara bort från forskning som inte stödjer din tro.

Nu är du väl ändå ute och cyklar igen?
Jag skrev ju "jag vet inte".

Vilken del av det jag skrev är "tro"?
Citera
2024-05-24, 17:13
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ytterst värdelöst ad hominem igen.
Tänka sig.
Lika impotent argumentation som din guds existens. Flaccid.
ad axioma var det den här gången
du är rädd för Gud, som du själv sa
Citera
2024-05-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Ok. Vi säger så. Men om jag frågar dig om en hypotetisk icke fysisk existens. Finns den existensen då inte överallt för oss? Om du håller med om att den finns överallt i hela universum, finns den då inte också automatiskt i alla tider ända bort till big bang?

Håller du med om det så undrar jag om du tror att denne hypotetiska icke fysiska existens inte skulle finnas ända borta vid big bang bara för att den är skapad här vid en tid och på en plats?

Jag har ingen anledning att postulera någon icke-fysisk existens, ännu mindre att göra mig några spekulationer om vad en sådan skulle innebära. Det har ingen annan heller. Men folk gillar att fantisera fritt i en obegriplig och absurd situation som vår.
Citera
2024-05-24, 17:16
Medlem
Citat:
Nu är du väl ändå ute och cyklar igen?
Jag skrev ju "jag vet inte".

Vilken del av det jag skrev är "tro"?

Nej jag är inte ute och cyklar men du är. Jag har aldrig påstått att du säger dig veta, men du tror ju på att medvetandet är något utöver hjärnans produkt och att Gud finns?
Citera
2024-05-24, 17:20
Medlem
Citat:
Jag har ingen anledning att postulera någon icke-fysisk existens, ännu mindre att göra mig några spekulationer om vad en sådan skulle innebära. Det har ingen annan heller. Men folk gillar att fantisera fritt i en obegriplig och absurd situation som vår.
Gud definieras i den kristna religionen både som en icke fysisk existens och som att ha blivit människa. Vad jag kan lägga till det är att detta besvarar all existens utan att ta till att något finns utan orsak eller har kommit ur intet.
Citera
2024-05-24, 17:22
Medlem
Citat:
Gud definieras i den kristna religionen både som en icke fysisk existens och som att ha blivit människa. Vad jag kan lägga till det är att detta besvarar all existens utan att ta till att något finns utan orsak eller har kommit ur intet.

Fel. Gud måste existera utan orsak. Eller är Gud skapad av någon/något menar du?
Citera
2024-05-24, 17:23
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Nej jag är inte ute och cyklar men du är. Jag har aldrig påstått att du säger dig veta, men du tror ju på att medvetandet är något utöver hjärnans produkt och att Gud finns?

Ok, du läser inte inläggen?

Jag tror att man kan likna medvetande och gudar vid mjukvara som körs på mänskliga hjärnor.

Tycker du att det är en väldigt ny och kontroversiell idé som är svårsmält?
Citera
2024-05-24, 17:24
Medlem
Citat:
Ok, du läser inte inläggen?

Jag tror att man kan likna medvetande och gudar vid mjukvara som körs på mänskliga hjärnor.

Tycker du att det är en väldigt ny och kontroversiell idé som är svårsmält?

Ja den är svårsmält när den kommer från dig som kristen.
Citera
2024-05-24, 17:30
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Flammarion är en ateist som vägrar tro att religion är nått annat än en idé.

Citat:
Ja den är svårsmält när den kommer från dig som kristen.

Nu får ni ta och bestämma er!
Citera
2024-05-24, 17:57
Medlem
Citat:
Fel. Gud måste existera utan orsak. Eller är Gud skapad av någon/något menar du?
En människa skapar de metafysiska design som är grunden till allt och "allt" inkluderar honom själv. Han är Gud överallt och i alla tider efter sin jordiska död och är därför både före och samtida med sig själv som människa och mäktig nog att aktualisera exakt den värld som han själv föds i och som han själv skapar grunden till allt i.

Du verkar smart men jag börjar misströsta över att du förstår det här.
Citera
2024-05-24, 17:59
Medlem
Citat:
Nu får ni ta och bestämma er!

Ja det är väl svårt att göra när du är en oärlig och ohederlig person som bara flummar runt.
Citera
2024-05-24, 18:03
Medlem
Citat:
En människa skapar de metafysiska design som är grunden till allt och "allt" inkluderar honom själv. Han är Gud överallt och i alla tider efter sin jordiska död och är därför både före och samtida med sig själv som människa och mäktig nog att aktualisera exakt den värld som han själv föds i och som han själv skapar grunden till allt i.

Du verkar smart men jag börjar misströsta över att du förstår det här.

Hade du varit graden smartare så hade du förstått att du bara ägnar dig åt grundlösa flum-spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in