2024-05-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Yeti, Bigfoot, Vinsten Längre Fram, Keyser Söze ...

Är Eric Smith bara ett i raden av fenomen som har sina hängivna anhängare men vars existens ingen kan bevisa?

Smith är tokhyllad av supportrarna i St Pauli och många BL-klubbar har följt honom under en lång tid. Mer än bara Flashback hype
Citera
2024-05-24, 09:42
Medlem
Citat:
Nu ser Larsson fram emot att även etablera sig i Blågult.

– Jag har inte fått mitt genombrott i landslaget än. Nu har vi en ny förbundskapten och det här är den perfekta tiden att visa upp mig själv för att hjälpa mitt land bli mer framgångsrikt, säger Larsson.

Han fortsätter:

– Jag vill bli en av de bästa spelarna i Sverige någonsin. Det skulle vara trevligt.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/bundesliga/hugo-larssons-nya-besked-om-framtiden/

Gillar vi Hugos svansföring? Det är fint med drömmar, och han vet att han är långt fram för sin ålder. Jag tillåter tugget i detta specifika fall.
Citera
2024-05-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
https://www.expressen.se/sport/fotboll/bundesliga/hugo-larssons-nya-besked-om-framtiden/

Gillar vi Hugos svansföring? Det är fint med drömmar, och han vet att han är långt fram för sin ålder. Jag tillåter tugget i detta specifika fall.
Läser man Frankfurt fans sidor så har Hugo tagit stora steg sin första säsong, spelat upp mot 40 matcher,egentligen aldrig varit dålig,en av deras bättre spelare denna säsong.
De har stora förhoppningar på killen,

Gillar Hugo att han drömmer stort,de ska man,sen verkar han ha fötterna på jorden ändo.
Tror han kommer bli såld rekorddyrt om 2-3, år
Citera
2024-05-24, 13:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

"vill bli" och "Det skulle vara trevligt." För att vara hög svansföring så är det nog en av dom mest försiktiga jag har sett.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Läser man Frankfurt fans sidor så har Hugo tagit stora steg sin första säsong, spelat upp mot 40 matcher,egentligen aldrig varit dålig,en av deras bättre spelare denna säsong.
De har stora förhoppningar på killen,

Gillar Hugo att han drömmer stort,de ska man,sen verkar han ha fötterna på jorden ändo.
Tror han kommer bli såld rekorddyrt om 2-3, år
Och eftersom jag verkar ha snöat in på detta nu på sistone...
Sofascores snittbetyg sätter Hugo som Frankfurts 18:e bästa spelare. Känns rätt så långt ifrån en av deras bättre spelare.
Citera
2024-05-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
"vill bli" och "Det skulle vara trevligt." För att vara hög svansföring så är det nog en av dom mest försiktiga jag har sett.

Och eftersom jag verkar ha snöat in på detta nu på sistone...
Sofascores snittbetyg sätter Hugo som Frankfurts 18:e bästa spelare. Känns rätt så långt ifrån en av deras bättre spelare.

Fick mest inleda på bänken andra halvan av säsongen.
Citera
2024-05-24, 14:48
Avslutad
Gyökeres
Isak - Nanasi - Kulusevski
D. Svensson - H. Larsson
Augustinsson - Hien - Lindelöf - Holm
Olsen

Alternativt

Gyökeres - Isak
Kulusevski
Augustinsson - D. Svensson - H. Larsson - Holm
Lindelöf - Hien - Starfeldt
Olsen

Ev. Kan Svensson få spela som vänster mittback istället och Lindelöf tar Starfeldts position till höger och en mer rutinerad mittfältare tex Gustafsson eller Saletros startar på mittfältet.
Citera
2024-05-24, 14:51
Avslutad
Sen tycker jag att det är helt rätt att flytta upp U21 spelare som Nanasi.

Men samtidigt tycker jag att man borde försöka få till så att den nya generationen kan spela tillsammans. Det är trots allt en sort gyllene generation vi har. Så antingen in med dom bästa U21-spelarna i A-landslaget eller låt dom spela tillsammans i U21.

Det hade kanske varit en lagom nivå att spela våra U21 spelare i U21-landslaget tillsammans i ett år så att de är lite mer samspelta och lär sig spela som ett lag istället för att komma upp i ett kaosartat A-landslag där ingenting fungerar.

Swedberg
Elanga - Nanasi - Ondrejka
Larsson - Bergvall
Dahl - D. Svensson - Eile - Mendes
Dovin
Citera
2024-05-24, 14:57
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Sofascores snittbetyg ensamt är ju helt meningslöst? Andramålvakten som spelat två matcher i ligan ligger tvåa. Chandler på plats 17 har spelat totalt typ 15 minuter på några inhopp. Möjligen hade det sagt något om det gick att filtrera bort "icke-spelare" så att säga.

Han har – 19 år gammal – under sin första säsong i laget fått spela, som central mittfältare, drygt 60 % av all speltid. I ett lag som är "best of the rest" i Bundesliga. Får man spela >60 % har man åtminstone inte gjort bort sig.

I övrigt trist att Nordfeldt fortsatt får följa med. Inte för att JWZ är världsklass men han är bra, och framför allt är det uppenbart utifrån Nordfeldts prestationer i AIK att han inte håller som reservmålvakt i landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Fick mest inleda på bänken andra halvan av säsongen.
Han startade varje match mellan omgång 3 och 21 (förutom omgång 16) och blev sedan skadad. Därefter har han startat några matcher till trots pågående/återkommande skadeproblem.
Senast redigerad av Samizdat 2024-05-24 kl. 15:05.
Citera
2024-05-24, 15:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Sofascores snittbetyg ensamt är ju helt meningslöst? Andramålvakten som spelat två matcher i ligan ligger tvåa. Chandler på plats 17 har spelat totalt typ 15 minuter på några inhopp. Möjligen hade det sagt något om det gick att filtrera bort "icke-spelare" så att säga.

Han har – 19 år gammal – under sin första säsong i laget fått spela, som central mittfältare, drygt 60 % av all speltid. I ett lag som är "best of the rest" i Bundesliga. Får man spela >60 % har man åtminstone inte gjort bort sig.

I övrigt trist att Nordfeldt fortsatt får följa med. Inte för att JWZ är världsklass men han är bra, och framför allt är det uppenbart utifrån Nordfeldts prestationer i AIK att han inte håller som reservmålvakt i landslaget.
Nej, deras snittbetyg är inte helt meningslöst bara för att det inte är helt perfekt. Inget system är helt perfekt. Mitt inlägg var alltså ett svar på någon som påstod att Hugo var en av lagets bättre spelare. Hade han varit det så hade han inte spelat 60% av tiden.
Och ja. Han är väldigt bra för att vara så ung. Men det gör inte att han har nått upp till sin potential redan nu. Det mesta tyder på att han just nu är en duglig truppspelare i ett bra Bundesligalag. Vilket inte är dåligt. Men det är inte heller så bra som många här vill tro.
Citera
2024-05-24, 17:35
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Nej, deras snittbetyg är inte helt meningslöst bara för att det inte är helt perfekt. Inget system är helt perfekt. Mitt inlägg var alltså ett svar på någon som påstod att Hugo var en av lagets bättre spelare. Hade han varit det så hade han inte spelat 60% av tiden.
Och ja. Han är väldigt bra för att vara så ung. Men det gör inte att han har nått upp till sin potential redan nu. Det mesta tyder på att han just nu är en duglig truppspelare i ett bra Bundesligalag. Vilket inte är dåligt. Men det är inte heller så bra som många här vill tro.
Jag påstod inte att det behövde vara perfekt för att ha åtminstone något slags betydelse. Däremot tycker jag att placeringen i sig inte säger något alls av värde, när t ex en andramålvakt och en spelare som spelat 15 minuter på 34 ligamatcher hamnar på högre placeringar.

Han spelade ca 88 % av all speltid innan skadeproblemen började och har 11:e mest speltid totalt. Jag försöker inte påstå att han var mer än en duglig truppspelare den här säsongen, för så väl har jag inte följt Frankfurt att jag skulle kunna påstå annat. Jag kan inte ens säga om den minskade speltiden berodde enbart på skadorna eller om han också presterade sämre under våren. Men oavsett vilket som gäller så är 18:e bäste spelare extremt missvisande.
Citera
2024-05-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Han startade varje match mellan omgång 3 och 21 (förutom omgång 16) och blev sedan skadad. Därefter har han startat några matcher till trots pågående/återkommande skadeproblem.

Han har varit skadad två gånger.
Citera
2024-05-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Gyökeres
Isak - Nanasi - Kulusevski
D. Svensson - H. Larsson
Augustinsson - Hien - Lindelöf - Holm
Olsen

Alternativt

Gyökeres - Isak
Kulusevski
Augustinsson - D. Svensson - H. Larsson - Holm
Lindelöf - Hien - Starfeldt
Olsen

Ev. Kan Svensson få spela som vänster mittback istället och Lindelöf tar Starfeldts position till höger och en mer rutinerad mittfältare tex Gustafsson eller Saletros startar på mittfältet.

Föredrar Krafth som högerback om vi kör fyrbackslinje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in