2024-05-24, 09:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Nu handlade frågan om att döda alla ryssar, alltså att krossa hela Ryssland, och det tror jag inte att Ukraina mäktar med. Vad du beskriver är knappast svaret på vem som skall döda alla ryssar, utan i bästa all vem som med hjälp från väst skall köra ut dem från Ukraina.

I sådana fall är dessa "vi "som skall döda ryssarna ukrainska soldater.
Det är som vanligt: Nån annan skall göra jobbet.

Man behöver inte döda alla ryssar eller krossa Ryssland. Att förhindra Ryssland att vinna är det viktigaste. Det har Ukraina (med västs hjälp) lyckats med till nu. Lika viktigt är det att stödet ifrån väst fortsätter och helst ökar.

För Putin sliter också, det ser man ju hur han har förändrat lagstiftning, fixat balkonghoppande, arresterat befäl, Prigozins kuppförsök som en reaktion. Han är rädd för sin egen befolkning, för annars skulle dessa förändringar inte ha skett.

Dessa förändringar i samhället, skulle inte ha skett om kriget var rättfärdigt.
Citera
2024-05-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Trams!
Alla civiliserade vill se ryssen försvinna från Ukrainsk mark, antingen frivilligt eller i liksäck.
Det bara ni äckel som vill se ryssen finnas kvar i Ukraina.

Hur skall det gå till?

Jag tror jag vet svaret!!! Någon annan skall göra det!
Citera
2024-05-24, 09:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Hur många tusen barn är fortfarande kidnappade av ryssäcklen?

Många :

Ukrainske myndigheter mener rundt 20.000 barn er flyttet fra Ukraina til Russland eller russiskokkuperte områder uten samtykke fra familie eller verger. Ukraina sier dette er en krigsforbrytelse som faller inn under FNs definisjon av folkemord.

Citera
2024-05-24, 09:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag tror Ryssen ångrar sig rätt hårt att de startade krig emot Ukraina. När ett land visar att de verkligen vill tillhöra Europas gemenskap (menar inte EU utan Europas länder med fred) och är seriösa med att få bort korruption så är det nog inte så smart att försöka invadera landet. Jag hoppas jag lever länge nog för att Ukraina kriget ska vara i historien bakom oss så jag får veta hur Putin och Ryssarna ser på den här fadäsen om några årtionden.

De ser på riktigt att det inte bara är dom själva som har kärnvapen på riktigt. Skillnaden är att väst har fungerande luftvärn och radar för att stoppa ryska kärnvapen medan ryssen verkar sakna båda delarna för att stoppa inkommande kärnvapen.

Ryssarna har indoktrinerat sig själva så hårt att de tror på sin egen historierevisionism. 1) De vann helt ensamma kriget mot Nazityskland. 2) Ryssland har aldrig förlorat ett krig. 3) Kärnvapenmakter kan inte förlora krig.

Ryssland underskattar Europa, de glömmer (Medvetet i sin propaganda) att i alla stora krig har de varit en del av en större allians med andra Europeiska makter. Napoleonkriget, 1a & 2a världskrigen. T.o.m. stora nordiska kriget mot Sverige. Detta har fått dem att tro att de skulle kunna utmana hela Europa ensamma.
Citera
2024-05-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man behöver inte döda alla ryssar eller krossa Ryssland. Att förhindra Ryssland att vinna är det viktigaste. Det har Ukraina (med västs hjälp) lyckats med till nu. Lika viktigt är det att stödet ifrån väst fortsätter och helst ökar.

För Putin sliter också, det ser man ju hur han har förändrat lagstiftning, fixat balkonghoppande, arresterat befäl, Prigozins kuppförsök som en reaktion. Han är rädd för sin egen befolkning, för annars skulle dessa förändringar inte ha skett.

Dessa förändringar i samhället, skulle inte ha skett om kriget var rättfärdigt.

Du tycker uppenbarligen (och glädjande nog), till skillnad från många andra, att alla ryssar inte behöver dö. Därmed omfattas du inte av just den här diskussionen, ty min fråga vänder sig till dem som uttryckligen säger att Ryssland skall just krossas och att vi skall döda alla ryssar.

Det är dessa som jag vill skall förklara vilka de här "vi" är och hur det skall gå till, vilka resurser som de anser måste mobiliseras och vilka förluster de själva är beredda att ta för att det skall ske.

Men från dessa folkmordsförespråkare får jag bara idiotsvar.
Citera
2024-05-24, 09:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
S-400an med tillbehör försöker skjuta ned robotar.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1czeiwp/new_footage_of_the_russian_s400_air_defense/

Det är väldigt mycket ryskt luftvärn som förstörs nu. De förbereder för F16s ankomst!
Citera
2024-05-24, 09:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du tycker uppenbarligen (och glädjande nog), till skillnad från många andra, att alla ryssar inte behöver dö. Därmed omfattas du inte av just den här diskussionen, ty min fråga vänder sig till dem som uttryckligen säger att Ryssland skall just krossas och att vi skall döda alla ryssar.

Det är dessa som jag vill skall förklara vilka de här "vi" är och hur det skall gå till, vilka resurser som de anser måste mobiliseras och vilka förluster de själva är beredda att ta för att det skall ske.

Men från dessa folkmordsförespråkare får jag bara idiotsvar.

Skall avsluta med att säga, att det är Putin själv som är det största hotet mot sitt egna land och befolkning.
Citera
2024-05-24, 10:03
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det där är helt jävla omöjligt.

Möjligtvis de som bor i storstäderna men knappast gemene man.

Titta på faktiska data och se att medellivslängden är långt under den svenska. Det betyder givetvis någonting. Även självmorden ligger dubbelt så högt.

Han glömde såklart att nämna svenska bekvämligheter som att slippa förtryck och fängelse för att uttrycka sin åsikt, slippa dö eller bli invalid för en diktators ambitioner att stjäla mark osv. Levnadsstandard och sociala skyddsnäten är ett kapitel för sig. Helt bisarrt att ens försöka hylla misären och eländet i Ryssland. Typiskt för ryssapologeter som aldrig varit i ryssland och sett rysk standard på ett "sjukhus" och dylikt...
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-05-24 kl. 10:05.
Citera
2024-05-24, 10:05
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Hur skall det gå till?

Jag tror jag vet svaret!!! Någon annan skall göra det!
Ukraina ska med de vapen vi levererar göra det. Har du inte fattat det?
De är på god väg nu att ha avväpnat ryssen och får det hålla på nåt år till har ryssen bara sina kärnvapen kvar att hota med. Nyproduktionen av nytt pansar och artilleri är uppenbart obefintlig.
Citera
2024-05-24, 10:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Han glömde såklart att nämna svenska bekvämligheter som att slippa förtryck och fängelse för att uttrycka sin åsikt, slippa dö eller bli invalid för en diktators ambitioner att stjäla mark osv. Levnadsstarden och sociala skyddsnäten är ett kapitel för sig. Helt bisarrt att ens försöka hylla misären och eländet i Ryssland. Typiskt för ryssapologeter som aldrig varit i ryssland och sett rysk standard på ett "sjukhus" och dylikt...

Det kan ju vara Sverige personen aldrig varit i…
Citera
2024-05-24, 10:07
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Många :

Ukrainske myndigheter mener rundt 20.000 barn er flyttet fra Ukraina til Russland eller russiskokkuperte områder uten samtykke fra familie eller verger. Ukraina sier dette er en krigsforbrytelse som faller inn under FNs definisjon av folkemord.

Fruktansvärt vidrigt betende av en ockupationsmakt!
Hoppas verkligen Putin och hans anhängare hamnar i Haag och man upprepar det som hände i Nurnberg, att man återinför dödsstraffet.
Citera
2024-05-24, 10:10
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Sorgligt att läsa att Usas propaganda inte ifrågasätts mer.
Det är ju väl känt att CIA har huserat väldigt länge i Ukraina och målet med denna operation är att få Ryssland på fall så det väldiga landet kan styckas upp.
Planen var ju att väst skulle göra jobbet åt usa som sedan då kunde gå in och ta vad dom ville ha. Nu har det ju visats att det gick åt helvete helt enkelt, så nu handlar det inte längre om Ukraina kommer att förlora kriget eller inte utan vem som kommer få skulden för att det gick åt helvete.
Därför låtsas usa nu att fortsätta stödja Ukraina för då kan dom peka på Ukraina och säga att trots allt stöd ni har fått klarade ni inte av det, så då går usa fri.
Hur det blir med skuldfrågan för länderna i Europa är ju en helt annan sak eftersom dom själva har erkänt att dom inte klarat av att få fram det stöd dom lovat.
En till dåre med samma argument.
"Om inte Ryssland hade anfallit Ukraina så hade USA styckat upp Ryssland"?!

Hur f_n tar du dig från A till B i det argumentet?

Menar du att Ryssland är så otroligt svagt så att de faller ihop direkt om de inte får anfalla andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in