Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Jag kan inte mer än citera det du skriver. Det du skriver går hand i hand med mentaliteten på Fb och jag har påvisat det du själv skrev.
"mentaliteten på FB" - Du befinner dig på ett diskussionsforum. Här får envar delta, det finns ingen enad mentalitet bland Flashbacks användare. Mängder av människor från olika politiska läger och bakgrunder deltar. Låt oss hålla sakfrågan i fokus. Vill du diskutera användare finns säkert andra forum för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
För mig är problemet lika stort oavsett ursprung medan du även nu skriver att de ska undersöka kriminella invandrare.
Som du resonerar har vänsterliberala politiker resonerat i åratal. Följden blir att försköna verkligheten och vägra erkänna problem. Det är genom att försöka försköna verkligheten problemet uppstått och kvarstår. Ni döper om bidrag till försörjningsstöd och tror det blir finare. Ni kallar inte en spade en spade.
Det finns inget land i världen som pytsar ut mer skattepengar per capita till brottsbelastade områden, eller socioekonomiska bidrag till invandrartäta skolor. Ändå pratar vänstern alltid om "mer resurser" (andras skattepengar) som en lösning.
Bland personer dömda för våldsbrott är personer med en eller två utrikesfödda föräldrar kraftigt överrepresenterade. Eller titta för den delen på Expressens granskning av gängkriminella för ett par år sedan. Eller gå till närmsta tingsrätt och studera de senaste årets domar för ungdomdsrån. Du kommer se att personer med en eller två utrikesfödda föräldrar är kraftigt överrepresenterade. Givetvis är detta något som behöver undersökas och diskuteras för att kunna lösa problemen med kriminella ungdomar.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Då får DU göra dig valbar till riksdagen och begära att de ska undersöka detta.
Du befinner dig på ett diskussionsforum. Om diskussionen kränker dig, finns familjeliv och liknande forum där du slipper höra obehagliga sanningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Vår nuvarande regering har bett dem undersöka hur man gjort när det gäller kriminella barn, inget annat.
Är du säker på att det är ett regeringsuppdrag? Min uppfattning är att Riksrevisionen själva initierat granskningen, men jag kan ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Oss emellan kan jag avslöja att det är exakt samma problematik när det skapar kriminella barn, oavsett ursprung.
Du menar att rutten kultur inte kan ha en koppling till brottslighet? Om man kommer från ett mellanösternland där värderingarna skiljer sig väsentligt från svenska värderingar, där man inte litar på staten, sköter rättsskipningen i familjedomstolar, så kan det inte påverka barn att vara annorlunda än svenska barn? Intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
Det är vad du tror.
Det är ungefär 50/50 mellan etniskt svenska och invandrare. Däremot finns det en röd tråd som går igenom båda etniciteterna
Om det varit 50/50 är det ändå en enorm överrepresentation. Verkligheten är dessvärre mer dyster än så. Den röda tråden är att personer med invandrarbakgrund är kraftigt överrepresenterade i brottslighet.
Det intressanta här är att du åtminstone inser att trots att invandrare är i minoritet i Sverige, är de ändå minst lika brottsaktiva som svenskar i absoluta tal.