2024-05-23, 16:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Tesla är bara level 2 FSD

Nvidia (NVDA) Chief Executive Jensen Huang talked up Tesla (TSLA) autonomous driving efforts on Wednesday, claiming the EV giant is "far ahead" on self-driving vehicles and that all cars will eventually have autonomous abilities. TSLA shares angled lower early Thursday.

https://www.investors.com/news/tesla-stock-nvidia-stock-jensen-huang/

Men Nvidia är ju bara fullt av klåpare och förstår sig inte på Ai.
Citera
2024-05-23, 19:26
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Men Nvidia är ju bara fullt av klåpare och förstår sig inte på Ai.

Det är nästan som att Nvidia tjänar pengar om Tesla gör det. Svårt att hänga med igen? ""
Citera
2024-05-23, 19:46
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Det är nästan som att Nvidia tjänar pengar om Tesla gör det. Svårt att hänga med igen? ""

Om du bemödade dig att läsa artikeln så säger alltså VDn för det ledande AI-tech bolaget att Tesla leder utvecklingen helt klart och han delar Musk vision och vägen dit. Men sure, vi kan ju lyssna på er bears här istället som hypar upp nån trött Waymobil som kör fram och tillbaka på nån avgränsad yta för en kostnad x2 mot att ha en vanlig människa som kör
Citera
2024-05-23, 20:03
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Du har en bra poäng men det är ett mänskligt felslut och kan komma att ändra sig över tid.

Hellre 10 påkörningar av robotar än 100 av människor?
Jag är nog en av de första att tänka rationellt här och skulle också hellre se x antal olyckor pga självkörande bilar än 10x olyckor pga människor. Samhället i stort vill dock hellre bli påkörda av människor, i nuläget åtminstone. Inställningen kommer dock säkerligen ändras med tiden. Det är jag övertygad om. Det kommer dock dröja många många år tills dess.
Citera
2024-05-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag är nog en av de första att tänka rationellt här och skulle också hellre se x antal olyckor pga självkörande bilar än 10x olyckor pga människor. Samhället i stort vill dock hellre bli påkörda av människor, i nuläget åtminstone. Inställningen kommer dock säkerligen ändras med tiden. Det är jag övertygad om. Det kommer dock dröja många många år tills dess.
Det hela verkar vara i sin linda liksom en övertro på robotar och AI ska ta över jobben. Det har jag hört i över 30 år åtminstone men Tesla ligger långt fram ändå och går ändå i vinst även om jag tycker att Elon Musk måste komma ned på jorden lite gran med sitt orimliga krav på bonus.
Senast redigerad av Truefighter 2024-05-23 kl. 20:46.
Citera
2024-05-23, 20:22
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Om du bemödade dig att läsa artikeln så säger alltså VDn för det ledande AI-tech bolaget att Tesla leder utvecklingen helt klart och han delar Musk vision och vägen dit. Men sure, vi kan ju lyssna på er bears här istället som hypar upp nån trött Waymobil som kör fram och tillbaka på nån avgränsad yta för en kostnad x2 mot att ha en vanlig människa som kör

Du hänger inte heller med. Det e helt ok. Ni gör ert bästa, det är allt man kan begära.
Citera
2024-05-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Du hänger inte heller med. Det e helt ok. Ni gör ert bästa, det är allt man kan begära.
Vad vill du säga med det inlägget igentligen?
Inte särskilt fakta utan mer svingande känslomässigt? Som typ det vore en tävlan?
Citera
2024-05-23, 22:17
Avslutad
Citat:

Du är nog inte en av de första att tänka rationellt på det.
Citera
2024-05-24, 00:29
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Du är nog inte en av de första att tänka rationellt på det.
Det var kanske inte den viktigaste poängen i mitt inlägg…
Citera
2024-05-24, 06:01
Medlem
Citat:

Vad gäller just Sverige borde det gå relativt snabbt, vi har ju våran "nollvision" och politiker/myndigheter som gör massa opopulära beslut för att just minska antal dödsfall i trafiken.
Citera
2024-05-24, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Så han satt och dividerade siffrorna med sig själv då?

Du vet väl att han inte fick det han först begärde, eller hur?

https://www.businessinsider.com/tesla-shareholder-group-sec-letter-elon-musk-pay-package-2024-5

"The letter, made public Monday in an SEC filing, cites concerns that Kimbal, who is Musk's younger brother, and Murdoch, a friend of Musk who has taken vacations with his family, cannot effectively oversee the CEO because of their personal ties. Per the shareholders, they believe there is "ample evidence" that Tesla's entire board of directors is "overly beholden to CEO Musk."

Det är ett rätt välkänt faktum hur styrelsens sammansättning har sett ut under lång tid.
Citera
2024-05-24, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
https://www.businessinsider.com/tesla-shareholder-group-sec-letter-elon-musk-pay-package-2024-5

"The letter, made public Monday in an SEC filing, cites concerns that Kimbal, who is Musk's younger brother, and Murdoch, a friend of Musk who has taken vacations with his family, cannot effectively oversee the CEO because of their personal ties. Per the shareholders, they believe there is "ample evidence" that Tesla's entire board of directors is "overly beholden to CEO Musk."

Det är ett rätt välkänt faktum hur styrelsens sammansättning har sett ut under lång tid.

Och i domen som "domaren" skrev så sa hon att styrelsen och Musk inte alls var överens om ersättningen i början, vilket vore underligt om han nu "äger" styrelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in