Citat:
Ursprungligen postat av
USB-1
När jag tog studenten (2 år sedan) så kostade den ca 1900:- för "deluxe"-paketet. Dom flesta köpte den billigare versionen, vet ej pris men säkert mellan 1000-1500:-.
Om den idag kostar 6000:- så är det precis som det var för oss: Dags att vakna upp och inse verkligheten och jobba hårt. Nej ditt liv är inte orättvist din jävla mes - vårat liv var lika orättvist. Vår summa må ha varit 1900:- men i % räknat så är det precis samma skit. Allt blir dyrare hela tiden och har så blivit dom senaste decennierna och lönerna har ökat. Smarta personer som jag har då riktat in oss på områden som betalar riktigt jävla bra och därmed var kostnad inget problem. Nöjer man sig med att arbeta hos Samhall eller i köket på ett hotell så ja, då blir det svårt att besegra inflationen.
Men att företag som producerar studentmössor plötsligt lade på 100-300% på priset bara för att är bullshit. Jag säljer själv studentmössor idag.
Haha du säljer ju själv mössorna din jävla tönt!
Finns absolut egentligen inte en endaste anledning till att dem skall kosta det.
Urlöjligt är det, köpte jag en dyr själv? Ja.
Dock tycker jag det är extremt översksttat och ett hets och hade hemskt gärna sett det modet försvinna.
6000 spänn, dra åt helvete.