2024-05-17, 00:28
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Hatar weed men ska leta efter benzo idag. Vad menar du när du säger ”och du trycker i dig opioider”? Jag är ju i detta tillstånd eftersom jag har knarkat opioider veckor i sträck, och kan därför inte sova och börjar bli orolig då allting vrider och vänder på sig.

Legat och blundat i 9 timmar inatt utan att kunna somna. Det är inte så lätt att bara gå och sova
Så kan det vara. Det finns övningar som du kan göra för att somna lättare, jag rekommenderar även hård fysisk träning.
Citera
2024-05-17, 10:31
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
1000 tack att du delar med dig. Läst din rapport och några sista frågor dök upp. Tänkte fråga dig om:

mamma som fanns där med försvann snabbt, hajen som också fanns där men försvann snabbt , mannen också och även klasskompisarna.

1. Kunde du prata med de som i det vanliga livet ?

2. Kunde du känna på de också?

3. Om du glodde mot den märkliga/läskiga mannen i rummet, vad skulle hända? (i sverige händer det inte så mycket om du glor mot någon men i USA skulle jag aldriga våga göra det pågrund av skjutvapen där).

4. Du nämner att saker andas! menar du då att de rör sig så att det liknar att de andas?

5. Är det på amfetamin dessa saker har dykt upp för din del? eller andra substanser?

6. Tyckte du om din gymnasieklass, eftersom du hallocinnerade om de? eller vad var orsaken till att de dök upp om du går efter "vad du själv känner"

Tusen tack för att du läste!!

1. Jag kunde prata med dom som i vanliga livet och jag hade många konversationer med dom.

2. Det testade jag aldrig faktiskt.

3. Han sa inget eller pratade inte men han såg väldigt läskig ut vilket gjorde mig rädd. Stirrade jag så stirrade han tillbaka.

4. Precis!

5. Det började dyka upp efter psykosen, aldrig innan på bara amfetamin. Sen har jag levt med det både nykter och påverkad.

6. Jag hatade faktiskt min klass haha! Så jag vet inte varför jag hallucinerade fram dom. Vi hade mycket grupparbeten i skolan under den tiden så kanske därför?
Citera
2024-05-17, 10:32
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javalover
Hur var din psykos olik det du upplever nu?

Jag hallucinerade fram människor jag kunde hålla konversationer med och jag hörde röster och musik som inte fanns, högt och tydligt.
Citera
2024-05-17, 10:33
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Ge fan i att knarka då. Idiot.

Bra tips, tack!
Citera
2024-05-17, 10:34
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hög Chaparall
Du har Theralen och Olanzapine borde räcka gott och väl att somna på utan benzo, ta båda med mat och vatten omgående. Vänta en timme eller två, ta samma dos igen i värsta fall.

Jag sov faktiskt 7 hela timmar inatt. Hade varit vaken nästan 5 dygn och kroppen var väl så extremt utmattad. Kände mig inte ens trött men jag måste ha däckat.

Otroligt skönt, mår mycket bättre idag.
Citera
2024-05-17, 10:35
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Det du nämner är ju HPPD, något man får av framförallt psykadeliska men man kan även få det av MDMA, läskiga grejer

Ja, verkligen. Hemskt.
Citera
2024-05-17, 10:36
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Sök vård akutpsykiatri och/eller vårdcentral, du behöver verkligen få något att sova på, så lite sömn inte hälsosamt. Prickarna du ser är troligen bara att sinnena pga sömnbristen ej filtrerar intryck som vanligt.

Jag fick sova lite inatt! Mår mycket bättre men går det tillbaka till sömnlöshet denna natt som kommer så åker jag till akuten tänker jag.
Citera
2024-05-17, 10:37
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Så kan det vara. Det finns övningar som du kan göra för att somna lättare, jag rekommenderar även hård fysisk träning.

Jag jobbar ofta 10+ timmar, både psykiskt och fysiskt krävande jobb men inte ens efter det har jag kunnat sova. Men tusen tack för tipset!
Citera
2024-05-19, 17:37
Medlem
nonameds avatar
Har upplevt en del liknade saker. Dok inte lika kraftigt som dig. Diagnos DID.
Citera
2024-05-22, 12:27
Medlem
emmuuts avatar
Sömnen är piss fortfarande. I måndags köpte jag lite gaba för att se om det kunde hjälpa. Valde gaba för det är en lite svagare drog, jag känner ju inte för att bli beroende av något annat.

Gaban hjälpte i alla fall! Fick sova en hel natt efter det och jag hade till och med lite svårt att vakna på tisdagen. Otroligt skönt.

Tog lite mer igår och det funkade även då ganska bra, kanske lite sämre. Tog även bara halva dosen av det jag tog i måndags. Men inatt tänker jag att jag ska testa att sova utan gaba också.

Det har gått 9 dagar sen sista dosen opiater. Känner mig lite lugnare faktiskt nu när jag fått sova. Dom starka symptomen är borta, nu är bara det jag alltid går runt med kvar. Det blir verkligen 100 gånger värre när jag inte får sova.
Citera
2024-05-22, 12:28
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Har upplevt en del liknade saker. Dok inte lika kraftigt som dig. Diagnos DID.

DID måste vara så jobbigt. Intressant att du upplevt liknande med den diagnosen. Riktigt jobbigt och påfrestande. Tack för att du delar med dig!
Citera
2024-05-23, 20:00
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Sedan september 2021 efter en psykos jag fick när jag tagit amfetamin månader i sträck och sedan tagit en alldeles för stor dos ecstasy i det fruktansvärda tillståndet jag redan befann mig i så har dessa små hallucinationer eller vad man ska kalla dom aldrig försvunnit.

Det blir värre om jag har sovit och ätit dåligt, som nu. Sovit 5 timmar på 5 dygn tror jag, på grund av avtändning av opiater (dumt, jag vet, men skitsamma). ALLTING håller på att ändra form och snurra runt och andas och har sig och jag börjar bli lite orolig att en ny psykos är på väg. Det är väldigt intensivt.

Känner mig nästan lite halvt full också?? Det kanske är för att jag är så satans trött egentligen men jag kan fortfarande absolut inte sova. Inatt blev det 0 timmar, 0 minuter, 0 sekunder. INGEN sömn.

Flyger förbi saker framför ögonen ibland också, svarta prickar bara typ? Eller något liknande. Och fokuserar jag blicken på något ändrar den form och ibland färg helt och hållet. Är genuint ganska rädd.

Borde jag införskaffa mig någon benzo att ha i 2-3 dagar som kanske kan hjälpa till med sömnen och det jag ser? Kan en psykos faktiskt utlösas om jag går sömnlös i några nätter till? Livrädd.. fyfan vad äckligt det är när allt rör på sig så mycket. Kan knappt fokusera blicken.

När jag är nykter och mår bra tänker jag inte allt för mycket på detta men nu har det blivit så extremt.

Någon som har tips på vad jag ska göra? Kan man söka hjälp för dom hallucinationer jag har? Kanske borde gjort det redan 2021..

Ber om ursäkt om en sådan här tråd redan gjorts. Är i ett skick där jag knappt kan se något när jag kollar på en skärm. Jag måste ha sömn nu. FAN vad jobbigt. All hjälp uppskattas!
Läs på om HPPD den höga dosen ecstasy kan ha orsakat det möjligt. Tjack är inte heller bra för hjärnan gå flera dygn i streck sliter på hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in