2024-05-16, 12:05
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Hatar weed men ska leta efter benzo idag. Vad menar du när du säger ”och du trycker i dig opioider”? Jag är ju i detta tillstånd eftersom jag har knarkat opioider veckor i sträck, och kan därför inte sova och börjar bli orolig då allting vrider och vänder på sig.

Legat och blundat i 9 timmar inatt utan att kunna somna. Det är inte så lätt att bara gå och sova

Det är det visst om man inte håller på att knarkar.
Citera
2024-05-16, 13:16
Citat:
Jag har en tråd om min upplevelse om du orkar läsa den:
(FB) Psykos, ecstasy + amfetamin
Där går jag igenom en del vad som hände.

När jag säger intensivt menar jag att objekt och föremål andas eller rör på sig väldigt snabbt och hastigt. Dom svarta sakerna??? Som flyger i synfältet skrämmer mig lite smått varje gång, är aldrig beredd.

Jag har nu på morgonen även inbillat mig att min morsa har ropat mitt namn. Klassiker. Men den är äcklig för att när den hallisen har kommit måste jag anstränga mig noga för att förstå om allting som händer är på riktigt eller inte, även om jag vet att rösten är fake.

Som sagt, läskigt.

1000 tack att du delar med dig. Läst din rapport och några sista frågor dök upp. Tänkte fråga dig om:

mamma som fanns där med försvann snabbt, hajen som också fanns där men försvann snabbt , mannen också och även klasskompisarna.

1. Kunde du prata med de som i det vanliga livet ?

2. Kunde du känna på de också?

3. Om du glodde mot den märkliga/läskiga mannen i rummet, vad skulle hända? (i sverige händer det inte så mycket om du glor mot någon men i USA skulle jag aldriga våga göra det pågrund av skjutvapen där).

4. Du nämner att saker andas! menar du då att de rör sig så att det liknar att de andas?

5. Är det på amfetamin dessa saker har dykt upp för din del? eller andra substanser?

6. Tyckte du om din gymnasieklass, eftersom du hallocinnerade om de? eller vad var orsaken till att de dök upp om du går efter "vad du själv känner"
Senast redigerad av svensson1970 2024-05-16 kl. 14:02.
Citera
2024-05-16, 13:41
Medlem
Hur var din psykos olik det du upplever nu?

Citat:
Jag vet att jag inte har psykos men jag är rädd för att få det, igen.

Precis! 100% säker på att det är sömnbristen men jag kan verkligen inte styra över hur sömnkvaliten är. Jag känner mig utmattad men kan ändå inte sova.
Citera
2024-05-16, 13:53
Medlem
Citat:
Hatar weed men ska leta efter benzo idag. Vad menar du när du säger ”och du trycker i dig opioider”? Jag är ju i detta tillstånd eftersom jag har knarkat opioider veckor i sträck, och kan därför inte sova och börjar bli orolig då allting vrider och vänder på sig.

Legat och blundat i 9 timmar inatt utan att kunna somna. Det är inte så lätt att bara gå och sova
Ge fan i att knarka då. Idiot.
Citera
2024-05-16, 16:21
Medlem
Du har Theralen och Olanzapine borde räcka gott och väl att somna på utan benzo, ta båda med mat och vatten omgående. Vänta en timme eller två, ta samma dos igen i värsta fall.
Citera
2024-05-16, 17:38
Medlem
Airwave92s avatar
Det du nämner är ju HPPD, något man får av framförallt psykadeliska men man kan även få det av MDMA, läskiga grejer
Citera
2024-05-16, 18:38
Medlem
Citat:

Hahahah dom där meningarna alltså.

Knarkat opioider veckor i sträck. Nu blir du orolig. Priceless!
Hej kära dagbok. Jag har filat på min kuk med en rasp i flera dagar. Det är jätteblodig och köttigt, börjar bli lite orolig faktiskt.
Citera
2024-05-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Sömnbrist kan leda till psykosliknande tillstånd och symptom. Efter 48 h börjar man i regel hallucinera.

Det är troligen din sömnbrist som spökar.
Nej man börjar inte som regel hallucinera på ett par dagar sömnlös. Jag har varit vaken extremt mycket i mitt liv pga sömnsvårigheter och aldrig fått hallucinationer men jag tror då att max varit 4 dygn, knappt. Svårigheter med ljus, oförmåga att koordinera kroppen samt lägre kognitiva funktioner- defi. Hallucinationer? Aldrig.

Det är givetvis någon underliggande problematik såsom sårbarhet för psykoser, som gör att man skulle få hallucinationer på bara 48 timmar.
Citera
2024-05-16, 20:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Strategin att behandla biverkningar av knark med annat knark fungerar inte. Har du biverkningar av knark är lösningen att knarka mindre, inte knarka mer.
Citera
2024-05-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ja HPPD har jag läst mycket om och allt stämmer in. Kanske bäst att gå till läkare och kolla upp.

Är så rädd att jag inte kommer fungera utan concertan men jag kan väl testa utan några dagar i alla fall!

Du behöver upphöra med allt intag av narkotika om du vill att din HPPD ska upphöra. Centralstimulerande som Concerta gör det bara värre. Till och med en mild centralstimulant som kaffe kan göra HPPD och derealisation värre.
Citera
2024-05-16, 23:29
Medlem
Sök vård akutpsykiatri och/eller vårdcentral, du behöver verkligen få något att sova på, så lite sömn inte hälsosamt. Prickarna du ser är troligen bara att sinnena pga sömnbristen ej filtrerar intryck som vanligt.
Citera
2024-05-17, 00:26
Medlem
otellos avatar
Sluta stoppa i dig en massa droger och sov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in