Citat:
Ursprungligen postat av
Omniscientpotent
Nej, DU skrev:
"Nej, var TREDJE kvinna i EU har utsatts för antingen partnervåld eller sexuellt våld. Är det inte tillräckligt för dig?"
Var har jag skrivit att det inte är tillräckligt för mig?
Jag googlade:
https://sverigesradio.se/artikel/5667696
Enligt ny forskning är män mer, eller lika, utsatta för våld i nära relationer än kvinnor. Det visar resultatet av två undersökningar från Sahlgrenska Akademin vid Göteborgs universitet.
Är det tillräckligt för dig?
Du skrev:
Fy fan!
Två tredjedelar av männen utsätts för våld utsätter sin partner för våld.
När kvinnor försvarar sig från övergrepp så räknas det som våld mot mannen som utsätter dem i dessa undersökningar.
När kvinnor brukar våld är det vanligen ett långt mildare våld än män utsätter kvinnor för.
Så det finns en problematik med en andel män som inte kan, eller väljer att inte försvara sig, men problematiken är långt ifrån lika utbredd som mäns våld mot kvinnor.
Så försök inte minimera problematiken med utsatta kvinnor genom att försöka låtsas att män är utsatta i lika hög grad.
Diskutera gärna mäns utsatthet som ett eget problem - för det är inte samma problematik man pratar om.
Edit
Problematiken med främmande kvinnor som attackerar män på isolerade platser är väl dessutom nästan icke-existerande.
Vet vi något fall där en man attackerats på en isolerad plats och sexuellt förnedrats och mördats/misshandlats av en främmande kvinna?