2024-05-22, 07:42
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stereotypenn
Tjena allihop. Jag kom precis med i krimfup.

Vlev dömd 2018. Det står på deras sida att gallring är 5år.

Nptera även att jag inte har funnits med där tills nu..

Någon som vet vad man ska göra? jag e gallrad på lexvase nu iallafall men inte krimfup.
Skriv till dem som första åtgärd.
Citera
2024-05-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Skriv till dem som första åtgärd.

Har gjort det. Undrar bara om någon lyckats få vort sig. eftersom jag har svårt att tro att de bryr sig. de kan ju göra lite som de vill känns det som på befolkningensbekostnad.
Citera
2024-05-22, 15:51
Medlem
RinghalsBrinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Funkade att ta bort mig från krimfup & trobar. Lexbase och verifiera viker sig inte.

Trobar gick med om att dölja mig fram tills rättsläget blir klargjort.

Citat:
Har gjort det. Undrar bara om någon lyckats få vort sig. eftersom jag har svårt att tro att de bryr sig. de kan ju göra lite som de vill känns det som på befolkningensbekostnad.

Citerad användare överst påstår sig ha blivit bortplockad från Krimfup
Citera
2024-05-22, 15:51
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Lexbase bryr sig inte, inte när jag försökte iallafall och hotade med juridisk strid som tråden tipsat om.
Citera
2024-05-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Lexbase bryr sig inte, inte när jag försökte iallafall och hotade med juridisk strid som tråden tipsat om.

Men gör något åt saken. Skicka in en stämningsansökan på riktigt så skall du se att det händer saker.
Citera
2024-05-23, 10:10
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Men gör något åt saken. Skicka in en stämningsansökan på riktigt så skall du se att det händer saker.

Direkt kontraproduktivt då ens stämningsansökan och tvistemål blir allmänna handlingar som outas till arbetsgivare genom liknande söktjänster.
Citera
2024-05-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Direkt kontraproduktivt då ens stämningsansökan och tvistemål blir allmänna handlingar som outas till arbetsgivare genom liknande söktjänster.

Och vad har du att förlora?

Hjälten (GDPRWarrior) har ju redan tagit första smällen. Ingen massmedia kommer vara intresserad av dig. Du är redan listad på skitsajterna. Stäm dem.

Jag överväger fortfarande att stämma både Juno, Lexbase, MrKoll m.fl. retroaktivt. Det enda som hindrar mig är att jag inte har tid.
Citera
2024-05-24, 11:08
Medlem
Som jag tänkte. de svarar inte såklart efter ett mail om borttagning..

Jag vet att jag är borta från Lexbase.

Kan man se om man är borttagen utan attt betala? tex på mrkoll. Där kan man inte se om man är borttagen
Citera
2024-05-24, 15:19
Medlem
Citat:
Som jag tänkte. de svarar inte såklart efter ett mail om borttagning..

Jag vet att jag är borta från Lexbase.

Kan man se om man är borttagen utan attt betala? tex på mrkoll. Där kan man inte se om man är borttagen

Krimfup tog bort mig efter att jag hotade med stämning. De återkom aldrig med ett svar, så jag fick själv söka upp mig och såg att jag inte längre dök upp.
Citera
2024-05-24, 17:39
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Sluta begå brott om ni är så jävla rädda att folk ska söka på er och se vilka ni är. Folk har rätt att veta om deras grannar är kriminella.

De som vill bli borttagna ur registret är de som redan har avtjänat sitt straff och vill gå vidare med sina liv. Att fortsätta straffa dem efter att de har sonat sitt brott undergräver hela syftet med straffet.

Politikerna har skapat ett system som gör att människor fortsätter återfalla i brott, och sedan lurar de och myndigheterna allmänheten genom att påstå att de ska bekämpa brott. Det är hyckleri som jag ska sätta stopp för.
Citera
2024-05-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Sluta begå brott om ni är så jävla rädda att folk ska söka på er och se vilka ni är. Folk har rätt att veta om deras grannar är kriminella.

Gallrade domar, frikännande domar & tvistemål syns också, lön, kapitalinkomst, bilar, adress, husdjur med mera.

Varför har bara grannar i Sverige den ”rätten”?
Citera
2024-05-24, 18:16
Medlem
Citat:

Det går att få bort dessa sidor från Google-sökresultat, det har jag gjort med alla sidor som har uppgifter om brott om mig som kommer upp på Google. Det är ändå lite skönt att veta att man inte syns på Google även fast man finns kvar på sidorna.

I denna tråd, sista inlägget, finns en lathund hur man går tillväga för att få bort sig från Google. Har funkat varje gång jag bett om borttagning.
Citat:
(FB) Lexbase har jag ett case ?
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-05-24 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in