Citat:
Ursprungligen postat av
cjh
Jag har landat i inställningen att det faktiskt är bra att facken tar till alla åtgärder de kan komma på mot Tesla.
Det har ju blivit rätt uppenbart att Tesla inte har för avsikt att ge med sig och teckna ett KA. Och det har också visat sig att de stridsåtgärder som facken har genomfört och fortfarande genomför i första hand drabbar andra än Tesla själva (deras kunder och deras leverantörer).
Därmed så blir effekten att ju fler åtgärder facken sätter in, ju djupare hål gräver de ner sig i. Jag har sedan starten av konflikten hoppats att det här ska bli den strid som blir början på en förändring av den svenska modellen, och nu börjar jag tro att det finns en chans att det faktiskt kommer att hända.
Den svenska modellen har definitivt haft en viktig roll, och den är i vissa fall fortfarande relevant. Men det är likväl så att det finns många tillfällen när den inte längre fyller samma funktion, eller ens är den bästa lösningen. Om den här konflikten kan bidra till en förändrad och mer nutidsanpassad modell, är det inte en dag för tidigt.
Tar man det lustiga med allt, i princip alla nämner för att det är världens rikaste man.
Man vägrar o ta i sanningen, tesla fortsätter för att man kan, man har kunder, och man säljer bilar.
Mer behöver inte TM Sweden, det är inget Musk har inflytande över, Musk ser bara att det fungerar, han springer inte omkring i alla tesla länder o berätta hur/vad man ska göra, det är något TM Sweden själva gör. If metall verkar se Musk som en gud, han ser allt och gör allt, Musk har fler bollar han håller på med, tesla är bara en del i det hela. Själva tesla är inget heltids jobb för Musk, SpaceX osv kräver även det sin tid.