2024-05-21, 12:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Tyckte jag var ganska tydlig med att Rieks, Jansson och Makolli har ett delat ansvar där alla gör bort sig på olika vis. Men just att Makolli ligger centralt är inte hans fel, det var han tvungen att göra.

Det finns grader i vems fel det är. Sätter Rieks och Makolli före Jansson här. Rieks ska ju följa med in centralt när de andra går inåt. Det är ju felet och det är där han inte är särskilt skolad. Tror han kan släppa kanten när vi har så många spelare i straffområdet.

Citat:
Folk verkar ha svårt att att ta in vad jag tycker om Nanasi. Jag har aldrig sagt att han är värdelös. Jag skriver gång på gång att han varvar briljans med korpenfasoner i nästan alla matcher han spelar. Jag tycker dock att man kan kräva en hög jämn nivå av en spelare innan man börjar använda ord som "för bra för allsvenskan" osv. Fram tills den dagen han spelar på en hög nivå hela tiden kommer jag tycka att han är överskattad. Inte att blanda ihop med värdelös.

Håll två tankar i huvudet samtidigt tack. Att MFF är ett bättre lag än Häcken 2024 innebär inte per automatik att alla spelare är bättre. Simon Gustafson har ren skit framför sig i banan och en dalande och ojämn Mikkel Rygaard bredvid sig. Det är klart att det påverkar.

Du har i varje fall kallat honom usel och dålig fotbollsspelare. Det kan jag lätt leta upp inlägg på.
Citera
2024-05-21, 12:13
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det finns grader i vems fel det är. Sätter Rieks och Makolli före Jansson här. Rieks ska ju följa med in centralt när de andra går inåt. Det är ju felet och det är där han inte är särskilt skolad. Tror han kan släppa kanten när vi har så många spelare i straffområdet.

Du har i varje fall kallat honom usel och dålig fotbollsspelare. Det kan jag lätt leta upp inlägg på.
Svårt att värdera vems fel det är mest. Men att hela kedjereaktionen startar när Jansson tappar Hrstic kan man aldrig komma ifrån.

Har jag säkert skrivit. Brukar lacka ur när folk överdriver.
Citera
2024-05-21, 12:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Svårt att värdera vems fel det är mest. Men att hela kedjereaktionen startar när Jansson tappar Hrstic kan man aldrig komma ifrån.

Ni gillar att leta fel på Ponne. IKT hade kunnat missa öppet mål och Ponne varit 40 meter därifrån och du hade ändå letat hur det kunnat vara hans fel.

Citat:
Har jag säkert skrivit. Brukar lacka ur när folk överdriver.

Jo, du kommer ofta med påståenden i affekt som du sedan inte riktigt vet hur du ska försvara.
Citera
2024-05-21, 12:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Glad är jag inte, men ser positiv utveckling. Tror inte heller vi går poänglösa mot Mjällby i år.

Ni har snart derby igen såg jag.

Lite av en akilleshäl för oss, ja :/
Citera
2024-05-21, 13:04
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Det är alltså uselt försvarsspel av alla tre där, Rieks, Makolli och Jansson.

Spretigt inlägg, skulle nog tittat lite noggrannare innan jag började skiriva.
Jag blandade också ihop det lite, Makolli är kvar på plan vid 1-2 men Rieks går bort sig helt och rent generellt blev det nog lite osäkerheter i vem som skulle göra vad. Men håller med om att det är svagt agerat vid 1-2. Hade tagit oavgjort på Bravida på förhand men otroligt bittert så här i efterhand när vi ändå leder nästan hela matchen (även om ni borde gjort mål i första, dubbelräddningen från Dahlin och sedan Jansson/Dahlin är sjuk).
Citera
2024-05-21, 13:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Lite av en akilleshäl för oss, ja :/

Fast Bajen har ni väl enklare för än oss?
Citera
2024-05-21, 13:28
Medlem
Kundalinis avatar
1-2-målet är en direkt följd av riktigt svagt agerande av AC och Nanasi (även om bollen de får av Ponne inte är världens mest distinkta och lättmottagliga pass, utan både lite för hög och lite för slapp), som efter att de inte lyckas vinna bollen i förstaskedet bara släpper Häckenspelaren.

Och visst, Makolli ska inte stöta.

Men vi har sett detta innan - nervositet och ängslighet när man inte dominerar och spelar flärdfullt. Rydströms underliga byten bidrar till MFFs oförmåga att spela av sista kvarten.

Starkt av Häcken att ta en poäng, men framför allt riktigt klappuselt av Malmö, av Rydström men också kollektivt. Även om just Jansson och Cornelius är genomgående grymt bra visar MFF på svaghet när det gäller att kontrollerat avsluta matcher.
Citera
2024-05-21, 13:47
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ni gillar att leta fel på Ponne. IKT hade kunnat missa öppet mål och Ponne varit 40 meter därifrån och du hade ändå letat hur det kunnat vara hans fel.

Jo, du kommer ofta med påståenden i affekt som du sedan inte riktigt vet hur du ska försvara.

Nä nu ljuger du. Jag har inte varit särskilt kritisk till Jansson det senaste. Jag t o m hyllade honom för hans insats i cupfinalen. Men att han skall vara allsvenskans dyraste mittback är skevt, så bra är han inte. Men det är helt stört att du försöker sopa hans positionsspel vid 1-2 under bordet. Varför?

hahaha Ja. Jag är nog den förste att krydda orden litegrann när jag blir förbannad. Det gäller naturligtvis både på Flashback och i verkliga livet. Har aldrig hänt någon annan någon gång någonstans.

Men jag håller fast vid att spelare måste vara jämnare om dom skall hyllas som "för bra för allsvenskan" eller "bäst i allsvenskan". Vaerför i hela helvetet tror du jag var vansinnig på Rygaard hela 2023? Han gjorde ändå fler poäng än Nanasi (om jag inte missminner mig?) men jag tyckte absolut inte han var en av allsvenskans bästa spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag blandade också ihop det lite, Makolli är kvar på plan vid 1-2 men Rieks går bort sig helt och rent generellt blev det nog lite osäkerheter i vem som skulle göra vad. Men håller med om att det är svagt agerat vid 1-2. Hade tagit oavgjort på Bravida på förhand men otroligt bittert så här i efterhand när vi ändå leder nästan hela matchen (även om ni borde gjort mål i första, dubbelräddningen från Dahlin och sedan Jansson/Dahlin är sjuk).

Klart som fan det är surt att tappa 2-0 i 75:e. Men prova att tappa 3-0 i typ 85:e....
Citera
2024-05-21, 13:53
Medlem
trazkeis avatar
Lyssnade precis på senaste avsnittet av "Studio allsvenskan". Tycker så jävla synd om Hugo som tvingas snacka fotboll med två sådana ärthjärnor som Birro och han Henrik eller vad fan han heter?

Det var ett jävla gafflande om att Bergvall och Sabovic skulle in i A-landslaget nu.

"Bergvall är ju köpt av Tottenham för fan!" -Birro

Snacka om alibiåsikter.

"Bergvall hade en ojämn vår men nu är han på gång" - han Henrik eller vad fan han nu heter?

Nu såg jag inte gårdagens match men han måste kommit igång utav bara helvete igår om han nu är så tydligt på uppgång. Inget jag noterat i dom senaste matcherna iallafall. Och med ojämn måste han menat svag och menlös?

Skönt att Hugo fick både Birro och han Henrik eller vad fan han heter att se dumma ut. Synd att dom är för dumma för att förstå det.
Senast redigerad av trazkei 2024-05-21 kl. 13:56.
Citera
2024-05-21, 13:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fast Bajen har ni väl enklare för än oss?
Dif har väl bara 3 (?) vinster sedan 2015 mot Bajen. Är det 2 mot er under samma tid?
Citera
2024-05-21, 14:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Dif har väl bara 3 (?) vinster sedan 2015 mot Bajen. Är det 2 mot er under samma tid?

Du snackar om cupen jag snackar om allsvenskan. Dom har väl 1 mot oss utan publik?
Citera
2024-05-21, 14:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du snackar om cupen jag snackar om allsvenskan. Dom har väl 1 mot oss utan publik?
Tar vi bort cupen så tror jag dom isf har 2 mot oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in