Citat:
Ursprungligen postat av
Saggi
Ryssland och USA förhandlade i princip hela 2021 om Ukrainas Natomedlemskap.
Förhandlade och förhandlade, av det jag läser i den artikeln så fick den paranoida diktatorn Putler en hissyfit varefter han började kräva saker till höger och vänster. Inte så mycket till förhandlingar där vilket konstaterades ganska tydligt av USA's ombud.
Men då det kommer från dig och du har gjort dig känd för direkta lögner här i tråden. Nato och förhandlingar om Nato är en efterhandskonstruktion från Ryssland sida och numera spridda av dig. Ukraina ville ha fred och demokrati, det kunde inte Putler leva med, det skulle hota hans makt om även Ryssarna öppnade ögonen och såg alll skit han ställer till med. Så han drog igång sitt storryska projekt och invaderade Krim under falska förevändningar.
Tro fan då att Ukraina känner sig hotade av det här pajaslandet och vill gå med i NATO. Det här är dubbeltrubbel för Putler, fred demokrati och ett stark Nationellt skydd under NATO. Jag kan förstå varför bunkerdvärgen gick i taket över det. Jag kan även förstå varför betalda rysstroll som du har skrikit -NATO, NATO hela jävla dagen då ni försöker ändra på narrativet till någonting lögnaktigt, Ryskt...