2024-05-20, 17:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hahaha du fattar nog inte hur rätt du har! Jag har stått i mål två gånger i mitt liv. Ofrivillig rotation båda gångerna under säsonger i korpen när våran ordinarie målvakt var skadad. Vid första tillfället var jag en ganska offensiv målvakt som ofta var uppe på halva plan. Problemet var en gång när jag ganska tidigt började backa tillbaka mot målet när jag såg att motståndarna hade en omställning på gång. Jag önskar att jag hade backat tillräckligt rakt för att åtminstone täcka en stolpe... Men jag hamnade bredvid målet istället. Jag tänker absolut inte säga vilka vi mötte då det kan bli en del missförstånd.

Detta var ändå min bästa insats som målvakt. Andra gången gick det sämre.

Men jag hade ändå varit närmare att rädda det målet igår än vad Nordfeldt var!
Har ju sagt åt dig att ge fan i att supa när du ska spela själv
Citera
2024-05-20, 17:48
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Fantastiskt läsning levererad av en underbar Kosugi!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1Mne4K/djurgardens-keita-kosugi-i-lang-intervju-med-sportbladet

Den som inte läser den artikeln med ett leende på läpparna är definitionen på misantrop. Har saknat att ha en ”min gubbe” sedan Banda lämnade men nu är han här!

Även vittnesmål om stämningen som genomsyrar Djurgårdsfamiljen igen!
Är det verkligen någon här som inte är djurgårdare som läser allt sånt här som djurgårdarna länkar till? Isf hur är ni funtade?
Om inte, kan inte ni gårdare hålla sådana här länkar till era internforum istället?
Citera
2024-05-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nja, Aik har 4-2-4 i tabellen. Inte bra sett till förväntningar, men definitivt inte katastrof. Sen har de en dålig trend, helt klart.
Vad hade du för förväntningar på AIK?
Citera
2024-05-20, 18:09
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är det verkligen någon här som inte är djurgårdare som läser allt sånt här som djurgårdarna länkar till? Isf hur är ni funtade?
Om inte, kan inte ni gårdare hålla sådana här länkar till era internforum istället?

Misantrop.

Att vrak tror sig bestämma vad folk väljer att läsa känns mysigt grått kommunistiskt.
Citera
2024-05-20, 18:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad hade du för förväntningar på AIK?
Mittenplacering
Citera
2024-05-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Jag tyckte den var ganska kul i alla fall, alltid roligt att läsa om unga talanger som vi inte vet mycket om. Ni bajare brukar ju själv inte vara så dåliga på att länka saker, sen att det kukräven oftast länkar till är 99% skit är en annan sak, det skitet behöver man inte ens klicka på. Men dom flesta andra här kommer ofta med intressanta saker.
Citera
2024-05-20, 19:02
Medlem
Valvantos avatar
Idag vaknade man med ett leende på läpparna, före väckarklockan också. Gjorde lite läsning och vi har alltså tagit fyra poäng mer än förra året med en tredjedel av serien spelad. Då har vi bland annat mött Malmö, Häcken, Peking borta. Samt Hbk och Mjällby på bortaplan som båda varit i fin form under inledningen. Ändå har vi häng på top 3. Men tydligen är vi ett krislag enligt experter i media och här på forumet…

Vänta ni bara till efter sommaruppehållet när vi börjar möta dessa lag på hemmaplan istället. Mitt vad med Trazke är det enklaste jag någonsin gått med på.
Senast redigerad av Valvanto 2024-05-20 kl. 19:05.
Citera
2024-05-20, 19:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Fantastiskt läsning levererad av en underbar Kosugi!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1Mne4K/djurgardens-keita-kosugi-i-lang-intervju-med-sportbladet

Den som inte läser den artikeln med ett leende på läpparna är definitionen på misantrop. Har saknat att ha en ”min gubbe” sedan Banda lämnade men nu är han här!

Även vittnesmål om stämningen som genomsyrar Djurgårdsfamiljen igen!

Min polares barn träffade Bosse innan match.. han sa att om vi vinner tar jag med er ner till omklädningsrummet.. Vi vann, dom var där (kan se dom på officiella kanalerna under Kamala Vesta).. Idag skicka min polare mess till bosse att hans son är fökyld, Bosse ringer efter 5 sekunder och kör facetime med hans son och snackar lite om allt möjligt och hur han mår.. Därefter säger han att efter matchen ikväll så ringer han, om han är vaken, och så får sonen snacka lite skit med Gullik och Bergwall från omklädningsrummet för killarna gillade honom..
Det kan inte bli mer personligt än såhär.. Ingen är som Bosse!

edit: Förövrigt spelar vi som jävla gudar idag! Öl, heppåre
Citera
2024-05-20, 21:06
Medlem
Free12s avatar
Då var det bara 3 poäng upp till Malmö.
Citera
2024-05-20, 21:16
Medlem
Citat:
Mittenplacering
Det är väl där de ligger? Så vad menar du med att. Det inte sett bra ut för AIK utifrån förväntningarna.

Lika många poäng till tredje plats som till kval.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-05-20 kl. 21:20.
Citera
2024-05-20, 21:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är väl där de ligger?
Ja, just det. Min poäng var att AIK inte alls är urusla, även om trenden är negativ. Det skrevs nämligen i tråden att AIK var seriens klart sämsta lag, vilket inte stämmer. Men mittenlag, ja.

När jag skrev förväntningar menade jag inte mig själv, utan förväntningar från AIK:s fans och media.
Senast redigerad av Enterprise 2024-05-20 kl. 21:21.
Citera
2024-05-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ja, just det. Min poäng var att AIK inte alls är urusla, även om trenden är negativ. Det skrevs nämligen i tråden att AIK var seriens klart sämsta lag, vilket inte stämmer. Men mittenlag, ja.

Skör trupp, AIK låg ändå i övre delen tills Diawara skadade Edh och Thychosen mot Malmö och Ellingsen försvann in i rehab.

Säsongen är ändå lång endast en tredjedel är spelad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in