2024-05-20, 15:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Såg så ut men oavsett ska han inte släppa in första målet precis som du skrev men han gör såna här tabbar i var och varannan match.

Sen är Berg nog allsvenskans sämsta matchcoach han gör ju förhelvete inga byten eller försöker ändra på matchbilden helt snurrigt är det!
Solna är allsvenskans sämsta lag.

Vilket har varit min ingång sedan första inlägget.
Citera
2024-05-20, 15:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solna är allsvenskans sämsta lag.

Vilket har varit min ingång sedan första inlägget.
Så jävla fruktansvärt dåliga är de dock inte. Förutom MFF, så verkar de flesta lag slå varandra i år lite godtyckligt. Eller hur gick det för DIF just i Solna?
Citera
2024-05-20, 15:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Dels så stämmer det inte och dels så ser jag hellre att bra spelar stannar, trött på cirkusen.
Men Bajen behöver stålarna, så det lär bli en försäljning ändå. Någon dramatisk värdeminskning tror jag inte på.
Citera
2024-05-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
han lappen Björnström borde ju faktiskt få ett par matcher efter hjärnsläppet mot Hammar igår, men jag är lite tudelad där för tappar sorkarna honom så blir dom nästan dubbelt så bra... :/
Det många inte vet är att Sebastian Larsson och Mikael Lustig inte lade ner karriären av egen vilja, utan tvingades sluta av övriga spelare i AIK-truppen för att de flera gånger firade för respektlöst mot motståndarna. Det ska även vara anledningen till att Guidetti och Milosevic inte är aktuella för matchspel, just att de ägnat sig åt likadana saker.

Hos kolsäckarna i Solna så visar man alltid respekt.
Citera
2024-05-20, 15:06
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vi har inga ordinarie högerbackar med idag. Så Makolli kanske med Rieks som understöd för att stabilisera den kanten annars ordinarie.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Makolli till höger om vi spelar trebackslinje. Skogmar om vi spelar med fyra.
Om Busanello startar borde ni testa Martin Olsson till höger.
Citera
2024-05-20, 15:13
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Så jävla fruktansvärt dåliga är de dock inte. Förutom MFF, så verkar de flesta lag slå varandra i år lite godtyckligt. Eller hur gick det för DIF just i Solna?
Just derbyn är väl ett dåligt exempel eftersom det är så varje år att alla kan slå alla (nåja DIFs trend senaste tio åren är ju sådär).
Citera
2024-05-20, 15:20
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Just derbyn är väl ett dåligt exempel eftersom det är så varje år att alla kan slå alla (nåja DIFs trend senaste tio åren är ju sådär).
Nja, Aik har 4-2-4 i tabellen. Inte bra sett till förväntningar, men definitivt inte katastrof. Sen har de en dålig trend, helt klart.
Citera
2024-05-20, 15:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hahaha du fattar nog inte hur rätt du har! Jag har stått i mål två gånger i mitt liv. Ofrivillig rotation båda gångerna under säsonger i korpen när våran ordinarie målvakt var skadad. Vid första tillfället var jag en ganska offensiv målvakt som ofta var uppe på halva plan. Problemet var en gång när jag ganska tidigt började backa tillbaka mot målet när jag såg att motståndarna hade en omställning på gång. Jag önskar att jag hade backat tillräckligt rakt för att åtminstone täcka en stolpe... Men jag hamnade bredvid målet istället. Jag tänker absolut inte säga vilka vi mötte då det kan bli en del missförstånd.

Detta var ändå min bästa insats som målvakt. Andra gången gick det sämre.

Men jag hade ändå varit närmare att rädda det målet igår än vad Nordfeldt var!

Tack för dagens garv. (Det fetade...) Inte minst för att jag vet att det kunde ha hänt mig också - "offensiv målvakt" är givet - om nån haft det dåliga omdömet att tvinga mig att vakta buren (eller stolpen/hörnflaggan).
Citera
2024-05-20, 16:06
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Tack för dagens garv. (Det fetade...) Inte minst för att jag vet att det kunde ha hänt mig också - "offensiv målvakt" är givet - om nån haft det dåliga omdömet att tvinga mig att vakta buren (eller stolpen/hörnflaggan).
Tyvärr är det ändå sant.

Jag resonerade på precis samma sätt! Var inte särskilt glad åt det någon av gångerna, även om man ändå innerst inne förstod att alla fick turas om.
Citera
2024-05-20, 16:35
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Det många inte vet är att Sebastian Larsson och Mikael Lustig inte lade ner karriären av egen vilja, utan tvingades sluta av övriga spelare i AIK-truppen för att de flera gånger firade för respektlöst mot motståndarna. Det ska även vara anledningen till att Guidetti och Milosevic inte är aktuella för matchspel, just att de ägnat sig åt likadana saker.

Hos kolsäckarna i Solna så visar man alltid respekt.

Källa: ”mina psykoser”
Citera
2024-05-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Källa: ”mina psykoser”
Märkligt hur synen på hånfulla firanden svängde därborta både i laget och bland publiken så fort man börjat få det mot sig.

Eller Saletros och Björnström kanske skällde på Lustig o Larsson när de spelade ihop också?
Citera
2024-05-20, 17:02
Medlem
Londons avatar
Fantastiskt läsning levererad av en underbar Kosugi!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1Mne4K/djurgardens-keita-kosugi-i-lang-intervju-med-sportbladet

Den som inte läser den artikeln med ett leende på läpparna är definitionen på misantrop. Har saknat att ha en ”min gubbe” sedan Banda lämnade men nu är han här!

Även vittnesmål om stämningen som genomsyrar Djurgårdsfamiljen igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in