2024-05-20, 21:52
Medlem
trazkeis avatar
Vid 0-2 kändes det kört och spelarna var håglösa. Helt plötsligt blixtrar ganska dåliga Rygaard till och tunnlar någon stackars Malmöit och genast känns det som att matchen lever när vi får 1-2. En liten stund senare gör supertränaren Hybris Rudström två byten som får mig att tro på seger trots att det är kort tid kvar av matchen och vi fortfarande ligger under. Jag garvade riktigt gott när Rosengren och framförallt Tjocko byttes in. Vad tänkte han? Varför? Det var ju så jävla självklart att Tjocko skulle bli avgörande på något vis! Varför sträckte han upp armen som om han tog en selfie på långt avstånd? Var det muskelminnet som triggades igång? Och varför i sådana fall? Det finns inte så många fagra damer i Häckens klack. Men fint ändå att han fick spela en avgörande roll ännu en gång.

Ibrahim Sadiq är för övrigt min favoritspelare någonsin. Det är nog fan t o m min favortimänniska någonsin. Att han kommer spela i Häcken om några år igen oavsett hur framgångsrik han blir ute i europa är mer självklart än att jag vinner mitt vad mot sköra Valvanto. Det börjar se jobbigare ut gällande Free12 dock.
Senast redigerad av trazkei 2024-05-20 kl. 21:57.
Citera
2024-05-20, 21:52
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Min polares barn träffade Bosse innan match.. han sa att om vi vinner tar jag med er ner till omklädningsrummet.. Vi vann, dom var där (kan se dom på officiella kanalerna under Kamala Vesta).. Idag skicka min polare mess till bosse att hans son är fökyld, Bosse ringer efter 5 sekunder och kör facetime med hans son och snackar lite om allt möjligt och hur han mår.. Därefter säger han att efter matchen ikväll så ringer han, om han är vaken, och så får sonen snacka lite skit med Gullik och Bergwall från omklädningsrummet för killarna gillade honom..
Det kan inte bli mer personligt än såhär.. Ingen är som Bosse!

edit: Förövrigt spelar vi som jävla gudar idag! Öl, heppåre

❤️
Citera
2024-05-20, 22:07
Medlem
mishimas avatar
Bittert slut på matchen. Stör mig mest på att vi slarvade bort flera omställningar vid ledning.

Men med lite distans. Vi är redan klara med säsong tre svåraste bortamatcher och tog fyra poäng fler än förra säsongen. Känner ett litet hopp om att vi håller på att hitta något som passar mot dessa lag. Vi har tagit ett litet steg till i flexibilitet.
Senast redigerad av mishima 2024-05-20 kl. 22:10.
Citera
2024-05-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vid 0-2 kändes det kört och spelarna var håglösa. Helt plötsligt blixtrar ganska dåliga Rygaard till och tunnlar någon stackars Malmöit och genast känns det som att matchen lever när vi får 1-2. En liten stund senare gör supertränaren Hybris Rudström två byten som får mig att tro på seger trots att det är kort tid kvar av matchen och vi fortfarande ligger under. Jag garvade riktigt gott när Rosengren och framförallt Tjocko byttes in. Vad tänkte han? Varför? Det var ju så jävla självklart att Tjocko skulle bli avgörande på något vis! Varför sträckte han upp armen som om han tog en selfie på långt avstånd? Var det muskelminnet som triggades igång? Och varför i sådana fall? Det finns inte så många fagra damer i Häckens klack. Men fint ändå att han fick spela en avgörande roll ännu en gång.

Ibrahim Sadiq är för övrigt min favoritspelare någonsin. Det är nog fan t o m min favortimänniska någonsin. Att han kommer spela i Häcken om några år igen oavsett hur framgångsrik han blir ute i europa är mer självklart än att jag vinner mitt vad mot sköra Valvanto. Det börjar se jobbigare ut gällande Free12 dock.
Konstig hands, den verkar ju nästan medveten? Varför rullar han runt som om han fick en smäll efteråt, eller sker det ngt innan?

https://www.instagram.com/reel/C7M-AELMn4S/?igsh=MXVxZjg2aHZmMWVndQ==
Citera
2024-05-20, 22:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bittert slut på matchen. Stör mig mest på att vi slarvade bort flera omställningar vid ledning.

Men med lite distans. Vi är redan klara med säsong tre svåraste bortamatcher och tog fyra poäng fler än förra säsongen. Känner ett litet hopp om att vi håller på att hitta något som passar mot dessa lag. Vi har tagit ett litet steg till i flexibilitet.

Jag förstår din glädje.. Till vårt försvar, har aldrig sett ett klarare DIF än idag.. Vi är redo att utmana, kanske som enda utmanare men jävlar vad dominanta vi var första 45
Citera
2024-05-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Tjocko blev i princip misshandlad innan han sträcker upp handen. Inget konstigt med andra ord. Det märkligaste är Rieks markeringsmiss. Sällan man ser något liknande.
Citera
2024-05-20, 23:03
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Min polares barn träffade Bosse innan match.. han sa att om vi vinner tar jag med er ner till omklädningsrummet.. Vi vann, dom var där (kan se dom på officiella kanalerna under Kamala Vesta).. Idag skicka min polare mess till bosse att hans son är fökyld, Bosse ringer efter 5 sekunder och kör facetime med hans son och snackar lite om allt möjligt och hur han mår.. Därefter säger han att efter matchen ikväll så ringer han, om han är vaken, och så får sonen snacka lite skit med Gullik och Bergwall från omklädningsrummet för killarna gillade honom..
Det kan inte bli mer personligt än såhär.. Ingen är som Bosse!

edit: Förövrigt spelar vi som jävla gudar idag! Öl, heppåre
Bosse, snart på dumpen nära dig. Mkt med småpojkar nu.
Citera
2024-05-20, 23:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Bosse, snart på dumpen nära dig. Mkt med småpojkar nu.

Du kommer före, medans du runkar dig in i ditt mediokra bk rövsgäng
Citera
2024-05-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Tjocko blev i princip misshandlad innan han sträcker upp handen.

Fan snackaru om?? Han och Häcken-lirarn höll i varandra och that's it.
Citera
2024-05-21, 01:09
Medlem
Nu har VSK i alla fall 4 poäng, blir inte bottenrekord för allsvensk säsong i alla fall. Skönt inte Sirius fick vinna på feldömd straff. Nu längtar man att målskyttet ska komma i gång. GAIS har väl inte heller gjort så stora ändringar i truppen sen i fjol? Ändå går de som tåget. Grattis till det.
Citera
2024-05-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Tjocko blev i princip misshandlad innan han sträcker upp handen. Inget konstigt med andra ord. Det märkligaste är Rieks markeringsmiss. Sällan man ser något liknande.

Nja dom drar i varann båda två, tycker inte det är nåt att diskutera det är straff, idioten kan inte få mer speltid hos oss nu, det är en säkerhetsrisk varenda gång han kommer in.
Han har typ 35000 års erfarenhet och springer o drar upp armen i luften när det kommer inlägg, seriöst fel i huvudet på killen.
Tycker dock att vi borde punkterat matchen långt innan men nu blev det som det blev.
Nu har vi mött alla 3 tippade toppkonkurrenter på bortaplan och tagit 4 pinnar, det borde varit 6 om vi ser till dagens match, men förra säsongen tog vi noll poäng på dom 3 matcherna så klar bättring där.
Citera
2024-05-21, 03:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Just så, vi borde ha avgjort detta tidigare. Det var inte som att det saknades halvmöjligheter som man slarvade bort.

Rydström fick även ut noll av sina byten. Dåligt matchcoachande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in