2024-05-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Det är väl Louise Andersson Bodin.

Alltså samma tjej som Rasmus Gozzi brukar spela in sina ”moderna” ”raggarlåtar” med?

(Alltså, inte raggare som de flesta av oss är vana vid. De med brülcreme i välputsade femtiotalsbilar utan de moderna dito i halvdana sönderslitna Volvos.)

Tequila Roadtrip (Official Video)

Therese är MYCKET smalare är föken snusk...inte en chans att det är hon
Citera
2024-05-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty1979
Hennes karriär är tyvärr ett kvitto på hur ytlig och trasig musikindustrin är.
Galen röst som aldrig hade fått genomslag om det inte vore för masken, men vad är
Det för lobotomerad typ som lägger så mkt autune på hennes låtar?

Nästa problem med en mask, vem äger karaktären? Artisten själv eller något skivbolag som kan plocka in folk efter behov? Finns ju några sådana konstellationer med själösa band.
Du och likasinnade med dig bör förstå att folk uppskattar soundet som Autotune genererar.
Det är ett evigt tjat om "för mycket autotune" men så länge det flyger kommer det att användas.
Gemene man förstår inte detta och tror att det enbart handlar om att snygga till lite sur sång.
Alla artister och band idag använder pitch correction på ett eller annat sätt, ofta med Melodyne eller snarlik VST för just ändamålet att sätta tonerna spot on.
Citera
2024-05-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Det är väl Louise Andersson Bodin.

Alltså samma tjej som Rasmus Gozzi brukar spela in sina ”moderna” ”raggarlåtar” med?

(Alltså, inte raggare som de flesta av oss är vana vid. De med brülcreme i välputsade femtiotalsbilar utan de moderna dito i halvdana sönderslitna Volvos.)

Tequila Roadtrip (Official Video)

Citat:
Ursprungligen postat av No15
Therese är MYCKET smalare är föken snusk...inte en chans att det är hon
Håller med. Hon i Tequila roadtrip ser smallare ut än Fröken snusk( eller egentligen fröken snask sett till den kroppen)
Men största skillnaden. Vad jag kan se har hon i videon hela vänster nederarm tatuerad.
Fröken Snusk är inte tatuerad där vad jag kan se.
Citera
2024-05-20, 16:22
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Håller med. Hon i Tequila roadtrip ser smallare ut än Fröken snusk( eller egentligen fröken snask sett till den kroppen)
Men största skillnaden. Vad jag kan se har hon i videon hela vänster nederarm tatuerad.
Fröken Snusk är inte tatuerad där vad jag kan se.

Varför spekulerar ni i hennes identitet när den varit känd i flera år?
Citera
2024-05-20, 16:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hon har verklig talang och en jäkligt bra röst.
Är du säker på det? Jag lyssnade på "Dalahäst" igår och där är det definitivt en maskin som gör grovjobbet med rösten.
Citera
2024-05-20, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Är du säker på det? Jag lyssnade på "Dalahäst" igår och där är det definitivt en maskin som gör grovjobbet med rösten.
På mello använde hon ingen autotuner https://www.youtube.com/watch?v=0P6FA6qUqr8

Inte perfekt, men helt ok.
Citera
2024-05-20, 16:46
Medlem
Davoduns avatar
Mina trumhinnor skådade denna artist för första gång när 'rid mig som en dalahäst' blev poppis. Har förundrats över två saker sedan dess.

1. Var kommer jämförelsen med Eddie Meduza ifrån? Årtal inräknat så var han nog 35x mer provocerande.

2. Vem fan är det som smäller på låtarna utan att skämmas innerst inne?
Citera
2024-05-20, 16:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Har sett liveklipp och då tycker jag hon imponerar. Men det är möjligt att man kan fuska live nu för tiden också…
Citera
2024-05-20, 16:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
På mello använde hon ingen autotuner https://www.youtube.com/watch?v=0P6FA6qUqr8

Inte perfekt, men helt ok.
Vissa av tonerna gjorde ont i öronen, men överlag så är hon helt ok som du säger.
Citera
2024-05-20, 17:13
Avslutad
Citat:
Vissa av tonerna gjorde ont i öronen, men överlag så är hon helt ok som du säger.
Jag är inte så känslig för en sur ton här och där

Och jag tar många gånger hellre det än den där jävla autotunern. Den används ju som en ljudeffekt överallt nu. Hatar den.

(Sen stör jag mig på att de sjunger "dunkade plåten" istället för "dunkade plåt", vilket hade låtit mycket bättre)
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-05-20 kl. 17:21.
Citera
2024-05-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Varför spekulerar ni i hennes identitet när den varit känd i flera år?

Upplys oss då, du kunniga.
Citera
2024-05-20, 18:29
Medlem
Jag tycker det känns som fröken fått väldigt mycket mer respekt efter sitt deltagande i Masked Singer. Till och med på detta anonyma forum. Heja fröken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in