2024-05-20, 06:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Masken kommer väl åka av någon gång. Är det lika roligt då att stoltsera över sina alster för familj, släkt och vänner?!? Hon har väl masken av en anledning, kan tänkas. Hade hon sjungit samma stuk som t.ex. Zara Larsson, då hade hon nog inte kört med mask. Hon är 22 år, hade hon varit runt 15,, hade det varit en annan sak att sjunga om klamydia och gynekologer.

Fjortisbeteende i mina ögon!
Nu är väl inte alla lika stora moralpoliser som du. Jag gissar att när Snusk är 30 så skiter folk i att hon sjungit epa-dunk. När jag var ung spelade vi Eddie Meduza. Mina föräldrar hade inga problem med det, men det gick inte lika väl hem hos den kristna högern. Men egentligen hade de större problem med "satanistisk hårdrock". Sedan är jag ingen fan av epa-dunk och jag skulle önska att Snusk breddar sin repertoar lite då hon har en grymt bra sångröst. Men epa-dunken gjorde henne känd, men visst vore det fint om hon ägnade sig åt annan musik där hennes röst kommer till sin rätta.
Citera
2024-05-20, 07:29
Medlem
frankgwagners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hon är väl en av Sveriges största artister just nu?

Varför måste det vara förnedrande att sjunga om sex? Tycker inte att Fröken Snusk spelar mer på sin sexualitet än tex Madonna och Taylor Swift.

Tror man inte ska blanda ihop storhet med antal streams som är lika lätt att köpa som följare på IG.

Hennes turnéschema med Mölndal och Tvååker säger att hon inte är nya Molly Sanden kanske…
Citera
2024-05-20, 07:36
Medlem
frankgwagners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nu är väl inte alla lika stora moralpoliser som du. Jag gissar att när Snusk är 30 så skiter folk i att hon sjungit epa-dunk. När jag var ung spelade vi Eddie Meduza. Mina föräldrar hade inga problem med det, men det gick inte lika väl hem hos den kristna högern. Men egentligen hade de större problem med "satanistisk hårdrock". Sedan är jag ingen fan av epa-dunk och jag skulle önska att Snusk breddar sin repertoar lite då hon har en grymt bra sångröst. Men epa-dunken gjorde henne känd, men visst vore det fint om hon ägnade sig åt annan musik där hennes röst kommer till sin rätta.

Bra sångröst har ett par hundratusen tjejer och otaliga Idol-vinnare. Det räcker ingenstans än kanske till den lokala pizzerian och något dop med närmast sörjande.

Byter hon genre nu så är det nog inte så att alla hennes gamla fans följer med. En del absolut.

Däremot skulle det ju skapa en satans massa media och ska då släppas ihop men en bra platta med 1-2 radiohits. Det skulle funka.

Det var en osammanhängande inlägg från min sida. Summa summarum. Lite aldrig på bara en bra röst.
Citera
2024-05-20, 09:11
Medlem
Framtiden blir intressant.

Jag har inte skänkt henne en tanke annat än att man sett henne glimta förbi i bruset, men jäklar vad bra hon sjunger.
Tvingades se ödletramset där hon vann på TV, och sedan nån intervju i morronsoffan.

Hon verkar vara kul och smart. Alla förutsättningar.

Hon kan nog bli hur stor som helst om hon tar av sig den löjliga luvan, den har redan tjänar sitt syfte, och satsar på en seriös karriär. Det där epa-skiten är snart över.

Som sagt.. Hur stor som helst eller platt som en pankaka...
Citera
2024-05-20, 09:16
Medlem
Knarkpojkens avatar
Är inte hennes karriär slut snart?.
Hon tror ju att hon har skapat ett nytt sound men jag har hört och sett ett flertal artister under årens gång här i Sverige som har kommit och gått men dem flesta av dem har endå gjort rätt okej pengar.
Denna Fröken Snusk fuskar ju med allting, allt från streams till sitt snus och varför supportar man ett sådant fläskberg.

Ni som är bönder får gärna tycka hon är snygg men snälla bönder jag respekterar er som fan snälla låt inte en kvinna som henne utnyttja er på saker för hon är ju sådan som gillar att dansa "sexigt" och skriva massa kåta saker så ni måste ge henne bonnastock före ni ger presenter, eller skit i presenter ett åk i era epa-traktors räcker till present för en sån som hon.
Hon är otrolig tråkig, alltid samma skit i musik, bilder och hon plocka av sig masken nu det börjar bli riktigt sletet faktiskt.
Det kan inte vara många som lyssnar på henne väll?, asså jag är nere södra och har aldrig hört hennes musik spela någon gång förutom på youtube då när jag försökt lyssna.

En annan sak, är inte hennes DJ pedofil?.
Citera
2024-05-20, 09:19
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Det är knappast moralpanik att tycka det är ett lågvattenmärke att favorisera strypsex och droger till ungdomar, iklädd en rånarluva. Vad är det roliga i detta? Står hon inte för vad hon sjunger? Det är för övrigt skillnad på att sjunga om att ha sex i ett garage och på att sjunga om att ha strypsex i ett garage (även om båda är banala), men hennes mormor och morfar är säkert stolta över hennes alster.

Eddie Meduza var på en annan nivå och av en helt annan tid och stod dessutom för det han gjorde.

Det räcker inte att hon har en bra sångröst. Att byta genre kommer inte lyckas alls.
Citera
2024-05-20, 10:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Nej, strypsex är inte en vanlig aktivitet och tack och lov för det. De seriösa inom strypsex vet alla att det är en livsfarlig aktivitet även för dem som är seriösa, läst på och har lång erfarenhet. Att du uttalar dig som du gör betyder ju bara att du är oskulden som försöker verka cool, alternativt är en av de oseriösa.

Jag tycker hon har en bra sångröst. Det visades ju verkligen i Masked Singer. Men det kontrakt hon är på, och de låtar hon får, gör inte hennes röst rättvisa. Jag förstår humorn men håller också med om att låtarna är rätt banala och barnsliga. Hon borde dumpa dem där och satsa på bättre låtar för sin egen skull, för hon kan bli något större och bättre där hennes talang visas upp.

Strypsex behöver inte vara avancerat alls. En enkel sjal kommer man långt med.

Hon har verklig talang och en jäkligt bra röst. Anledningen till att hon gör tramslåtar är att det funkar och stålarna rullar in. Men hon kommer säkert halka in på en ”seriösare” väg inom musiken senare i livet.
Citera
2024-05-20, 10:08
Medlem
Utan mask blir hon snart ingenting tyvärr. Masken är en del av det som gör henne intressant.
Citera
2024-05-20, 10:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankgwagner
Tror man inte ska blanda ihop storhet med antal streams som är lika lätt att köpa som följare på IG.

Hennes turnéschema med Mölndal och Tvååker säger att hon inte är nya Molly Sanden kanske…

Såklart är det så men hon är jävligt stor ute i obygden. Molly kanske får sjunga i de fina salongerna men FS är ett folkparksfenomen precis som Eddie Meduza var på sin tid.
Citera
2024-05-20, 10:56
Medlem
Hennes karriär är tyvärr ett kvitto på hur ytlig och trasig musikindustrin är.
Galen röst som aldrig hade fått genomslag om det inte vore för masken, men vad är
Det för lobotomerad typ som lägger så mkt autune på hennes låtar?

Nästa problem med en mask, vem äger karaktären? Artisten själv eller något skivbolag som kan plocka in folk efter behov? Finns ju några sådana konstellationer med själösa band.
Senast redigerad av Qwerty1979 2024-05-20 kl. 11:00.
Citera
2024-05-20, 11:17
Medlem
Proumbras avatar
Brukar inte lyssna på hennes musik, men hon var solklar vinnare i Masked Singer imo

Så grattis till dig, Fröken Snusk. Det var riktigt bra.

Ha en skön sommar.
Citera
2024-05-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
Är inte hennes karriär slut snart?.
Hon tror ju att hon har skapat ett nytt sound men jag har hört och sett ett flertal artister under årens gång här i Sverige som har kommit och gått men dem flesta av dem har endå gjort rätt okej pengar.
Denna Fröken Snusk fuskar ju med allting, allt från streams till sitt snus och varför supportar man ett sådant fläskberg.

Ni som är bönder får gärna tycka hon är snygg men snälla bönder jag respekterar er som fan snälla låt inte en kvinna som henne utnyttja er på saker för hon är ju sådan som gillar att dansa "sexigt" och skriva massa kåta saker så ni måste ge henne bonnastock före ni ger presenter, eller skit i presenter ett åk i era epa-traktors räcker till present för en sån som hon.
Hon är otrolig tråkig, alltid samma skit i musik, bilder och hon plocka av sig masken nu det börjar bli riktigt sletet faktiskt.
Det kan inte vara många som lyssnar på henne väll?, asså jag är nere södra och har aldrig hört hennes musik spela någon gång förutom på youtube då när jag försökt lyssna.

En annan sak, är inte hennes DJ pedofil?.
Det är Rasmus som "skapat" hennes sound. Hon är sångerska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in