Citat:
Ursprungligen postat av
DrJoll
Ja, men det är ju bara ett underhållningsprogram. och i exempelvis den australiska versionen försöker de inte att liksom dölja detta. De går där verkligen all in ! och det är ett jäkla drag hela tiden. de dricker champagne till frukost, paren träffas ofta.skulle tro att den produktionen av married at first sight Australia är hundra ggr mer påkostad än den svenska. det är action hela tiden. men samtidigt inte någon lekskola eller där experterna styr. Deltagarna är oerhört mycket mer mogna än i den svenska versionen. De liksom gifter sig på riktigt och kör järnet bara. inget jams alls. jag tipsar gärna om den, den nya säsongen börjar 26 maj i tv 4 play. Då får ni verkligen jämföra. Jag orkar personligen inte se särskilt mycket mer på den svenska versionen. får allergiska reaktioner typ.
Det där är mycket mer etiskt (Australien). Att stå för att detta är ett underhållningsprogram och vill du söka för att få ett litet äventyr så gör det, men det är ”bra tv”. Den svenska produktionen och SVT är ju otroligt manipulativ och oetisk som lockar med ”vetenskaplig expertmatchning”. Vet inte hur många ggr jag hört i programmet ”Jag fattar ingenting av den här matchningen, det känns inte bra men eftersom det är
experter som letat upp den perfekta partnern för mig så ska jag anstränga mig”. När det i själva verket är ett castingbolag som castar ”bra tv” som gjort hela gallringen, och kanske t.o.m. varit inblandade i själva matchningarna av de de lämnat över till ”experterna”. Med det urvalet som blir har de dessutom väldigt lite att välja på så den matchning som blir blir ”du fick någon av dem som var tillräckligt knäpp för att få komma med alls, och sen satt psykologerna och pusslade med dina Max 2 alternativ de fått”. Ha.