2024-04-24, 14:20
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2024-04-06/lundaprofessor-och-nya-hundar-kan-losa-styckmordet/

Har någon plus?
Citera
2024-05-01, 17:42
Medlem
why123s avatar
Hejsan, nu ska det inte dröja allt för länge tills domen kommer. Är det någon som varit på hovrätts-
förhandlingarna?

Nu hoppas jag i alla fall att de dömer rätt! Jo, jag tänkte passa på och fråga om ngn vet om man kan
lyssna på det som tillkommit i hovrättsförhandligen? Det mesta är ju bandinspelningar från TR men i HR har åklagaren kompletterat åtalet.

Bl a så har väl golvet varit ute på en resa till England där en engelsk likhund konstaterade att en människa legat död på Filips nylagda golv. Så nu är både svenska och engelska likhundar överens om den saken. TR höll med om det så att Marua har legat död i köket är inget som behöver ifrågasättas.

Fler minnesexperter skulle höras? Det skulle väl dessutom tillkomma ett nytt vittne? Sedan något av , det kanske viktigaste (?) hur telefonerna har kopplat upp vid olika master..

Allt detta måste räcka till en fällande dom..
Citera
2024-05-02, 09:17
Medlem
Telestos avatar
Domen meddelas den 20 maj 2024 klockan 11.00.

https://www.domstol.se/hovratten-over-skane-och-blekinge/om-hovratten/aktuellt/aktuella-mal/
Citera
2024-05-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hejsan, nu ska det inte dröja allt för länge tills domen kommer. Är det någon som varit på hovrätts-
förhandlingarna?

Nu hoppas jag i alla fall att de dömer rätt! Jo, jag tänkte passa på och fråga om ngn vet om man kan
lyssna på det som tillkommit i hovrättsförhandligen? Det mesta är ju bandinspelningar från TR men i HR har åklagaren kompletterat åtalet.

Bl a så har väl golvet varit ute på en resa till England där en engelsk likhund konstaterade att en människa legat död på Filips nylagda golv. Så nu är både svenska och engelska likhundar överens om den saken. TR höll med om det så att Marua har legat död i köket är inget som behöver ifrågasättas.

Fler minnesexperter skulle höras? Det skulle väl dessutom tillkomma ett nytt vittne? Sedan något av , det kanske viktigaste (?) hur telefonerna har kopplat upp vid olika master..

Allt detta måste räcka till en fällande dom..

Hej,
Ja jag var på plats. Men inga vittnen när jag var där.
Citera
2024-05-19, 20:31
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
https://www.sydsvenskan.se/2024-04-06/lundaprofessor-och-nya-hundar-kan-losa-styckmordet/

Har någon plus?

Lite citat SvD.

” I höstas fick två nya likhundar undersöka det uppbrutna köksgolvet från expojkvännens lägenhet. Hunden Lax började skälla högt när den den nosade på golvbitarna. Ett säkert tecken på att en död människa legat på det golvet, enligt polisen. Sedan fraktades golvbitarna ner till Berlin, där den tyska likhunden Edward också markerade tydligt att en död kropp legat där.
Annons

Tillsammans med flera intyg från experter och tidigare sök med hundar ska det visa att Marua Ajouz dog i tvårumslägenheten på Ellstorp.
Telefontrafiken visar också att expojkvännen ringde runt frenetiskt till flera av sina vänner under natten och dagen efter att Marua Ajouz dog.
Nyckelvittnet Roger säger att Marua Ajouz tidigare pojkvän erkände mordet för honom flera gånger, några veckor efter att det skedde. Ett annat vittne säger att mannen berättade för henne hur han har dödat och styckat en människa och lagt delarna i plastpåsar. ”
Citera
2024-05-19, 23:30
Medlem
tyskakutens avatar
Hovrättens dom meddelas i morgon måndag enligt DN
https://www.dn.se/sverige/marua-styckmordades-nu-kommer-hovrattens-dom/
Citera
2024-05-20, 10:57
Medlem
why123s avatar
Var tror ni Filip befinner sig nu?
Citera
2024-05-20, 10:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Var tror ni Filip befinner sig nu?

Såhär 2 minuter innan dom, tror jag han kollar nätet.
Senast redigerad av Mullret 2024-05-20 kl. 11:02.
Citera
2024-05-20, 11:02
Medlem
RinghalsBrinners avatar
Frias

https://www.domstol.se/hovratten-over-skane-och-blekinge/nyheter/2024/05/gammalt-dodsfall-med-ung-kvinna-fortfarande-ouppklarat/

"Inte heller i hovrätten får frågorna om Malmöflickan Marua Ajouz försvinnande och död något slutligt svar. Åtalet mot hennes före detta pojkvän ogillas på nytt."
Citera
2024-05-20, 11:03
Medlem
why123s avatar
Han frias, fy f'n vad besviken jag är! Usch!
Citera
2024-05-20, 11:09
Medlem
Fyfan vad besviken jag är!
Citera
2024-05-20, 11:13
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressant1
Fyfan vad besviken jag är!

Finns det något prejudicerande som gör att målet kan tas upp till HD? Ja, hoppet är det sista som överger människan..

Han är iofs inte den första mördaren som går fri, de pengarna han får för han har suttit i häkte struntar jag åtminstone i. Alla vet att han är skyldig men bevisen räcker inte. Men det borde det göra med det nya sättet att väga indicier.. Sen säger rätten att han inte har lagförts för brott på många år? Vad spelar det för roll?
Senast redigerad av why123 2024-05-20 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in