2024-05-19, 11:59
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Anders Eklund namn fanns också hos polisen redan tidigare. Precis som SE!

Det som gör SE så misstänkt är den fullständiga bristen på bevis! (SE måste dölja något!)

Vi vet ju att han ljuger. Det vet vi alla, även du. Det har du ju själv sagt för bara några inlägg sedan då jag frågade. ALLTSÅ vet vi därmed att han måste dölja något. Du snubblar över dina egna argument.
Citera
2024-05-19, 12:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Psykopater kan vara extremt impulsiva. Extremt. Men det är olika graderingar av nivå när det kommer till psykopati. Man vet nu att det är en rent fysisk åkomma, det limbiska systemet är antigen skadat, typ i en olycka eller så är det underutvecklat sen födseln.

Men att SE hadde NÅN form av störning är jag rätt säker på, men vill inte säga för mycket om det.
Har läst en liten profilering av honom, av en svensk psykiatriker faktiskt. Men fler med kompetens borde kolla lite på det där.

Sen har jag inte läst gärningsmannaprofilen än. Var inte det en bok som gavs ut?

GMP var ett längre dokument som PU tog fram. Jag för för mig att det var ca 137 sidor.

GMP var hemligstämplad, men läckte senare ut. Kanske någon har en länk till den?

Det står i GMP att det inte kan uteslutas att GM var alkoholist och det stämmer exakt in på SE!
(Några andra alkoholister fanns rimligen inte i Stockholm i februari 1986 eftersom PU bara hittade SE.)

Även om SE var alkoholist bör det påpekas att GMP bara kan ge en fingervisning om vilka misstänkta som bör granskas. I fallet SE granskades han men det gav inget resultat.
Citera
2024-05-19, 12:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Vi vet ju att han ljuger. Det vet vi alla, även du. Det har du ju själv sagt för bara några inlägg sedan då jag frågade. ALLTSÅ vet vi därmed att han måste dölja något. Du snubblar över dina egna argument.

Efterspelsvittnet SE verkar dölja att han stod och pratade med HO i Skandias reception när OP blev skjuten och kom ut lite sent på Sveavägen.
Citera
2024-05-19, 12:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Exakt. Vittnet IM är inte trovärdigt då han befinner sig 60m därifrån och själv säger att det var svårt att se.

LP stod ännu närmare och är därför ännu mindre trovärdig! (Hon pekar inte ens ut den påhittade SE-GM som mördaren.)

Att inget vittne sett den påhittade och obeväpnade GM-SE skjuta OP är än så länge det bästa "beviset" på att den fiktiva GM-SE var skyldig till mordet. (Några andra bevis finns inte, eller har inte presenterats.)

Osannolikt kanske, men ändå något att fantisera om.

Edit:Tänk ungefär så här:
- "Att den hypotetiska GM-SE befann sig på mordplatsen när han sköt OP utan mordvapen "bevisas" av att inget vittne såg honom skjuta OP."
- "Att den hypotetiska GM-SE hade ett vapen bevisas av att ingen sett honom med ett vapen eller lyckats koppla honom till ett vapen.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-05-19 kl. 12:17.
Citera
2024-05-19, 12:14
Medlem
Citat:
GMP var ett längre dokument som PU tog fram. Jag för för mig att det var ca 137 sidor.

GMP var hemligstämplad, men läckte senare ut. Kanske någon har en länk till den?

Det står i GMP att det inte kan uteslutas att GM var alkoholist och det stämmer exakt in på SE!
(Några andra alkoholister fanns rimligen inte i Stockholm i februari 1986 eftersom PU bara hittade SE.)

Även om SE var alkoholist bör det påpekas att GMP bara kan ge en fingervisning om vilka misstänkta som bör granskas. I fallet SE granskades han men det gav inget resultat.

Finns det exempler på att SE har varit i nån allvarlig olycka i sitt liv? Att han kan ha slagit huvudet?
Många fall av störningar kan komma från en sån olycka faktiskt.
Citera
2024-05-19, 12:16
Medlem
quggels avatar
Citat:
LP stod ännu närmare och är därför ännu mindre trovärdig! (

Har svårt att se vad du tillför debatten med den typen av sarkasm. Troll.
Citera
2024-05-19, 12:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Finns det exempler på att SE har varit i nån allvarlig olycka i sitt liv? Att han kan ha slagit huvudet?

Han trillade från en stege vid sitt fritidshus i Mörkö och bröt nacken. Det verkar bekräftat.

Jag har också sett i tecknade filmer att slag mot huvudet kan leda till avvikande beteenden.
Citera
2024-05-19, 12:20
Medlem
quggels avatar
Citat:

Har inte hört talas om det. Men det kan ju också vara så att han tillhör den skara som kan bli som förbytta vid alkoholintag. Eftersom han blandat tabletter och alkohol vid dödstillfället kan det ju också vara så att han prövat just den kombon tidigare.
Citera
2024-05-19, 12:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Har svårt att se vad du tillför debatten med den typen av sarkasm. Troll.

Det är väl snarare en observation att LP inte pekade ut SE som GM utan hon pekade ut CP faktiskt.

Ditt inlägg handlade om att IM befann sig "för långt bort" och då borde man kanske studera vad vittnen närmare mordet uppgav. LP till exempel.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-05-19 kl. 12:23.
Citera
2024-05-19, 12:23
Medlem
quggels avatar
Citat:
Det är väl snarare en observation att LP inte pekade ut SE som GM utan hon pekade ut CP faktiskt.

Ja, men det är också så att Mårten Palme hävdat att LP's beskrivning av GM passar bättre in på SE än på CP.
Citera
2024-05-19, 12:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja, men det är också så att Mårten Palme hävdat att LP's beskrivning av GM passar bättre in på SE än på CP.

Skulle du också kunna vara ärlig nog och uppge alla olika personer som MP pekat ut under åren som Grandmannen?

Är den påhittade GM-SE dessutom Grandmannen blir den osannolika hypotesen att GM-SE sköt OP ännu osannolikare.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-05-19 kl. 12:30.
Citera
2024-05-19, 12:25
Medlem
Citat:
Han trillade från en stege vid sitt fritidshus i Mörkö och bröt nacken. Det verkar bekräftat.

Jag har också sett i tecknade filmer att slag mot huvudet kan leda till avvikande beteenden.

Om man skadar det limbiska systemet förändrar man personlighet. Så är det bara.

Lobotomi är ju ett exempel på just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in