Citat:
Ursprungligen postat av
ReSweep
Jo det är manshat... och som tur är vi bara två personer på internet som diskuterar... Men hade vi varit kompisar i riktiga livet (genom nån slags mirakel) så hade jag direkt brutit kontaktent med dig. Jag har redan "ghostat/blockat" två "vänner" pga dom sa "I choose bear..." Jag ska inte vara runt omkring idioter som propagerar manshat... ingen chans...
Jag uppmuntrar alla andra killar att göra samma sak. Använd "man vs bear" som en filtering fråga.... svara dom fel.... säg upp vänskapen där och då
Eftersom du är en främmande man så har jag såklart redan valt bort dig
Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Tråden handlar om kvinnors upplevda säkerhet. Exemplet är därför relevant eftersom att det illustrerar att vare sig du eller TS egentligen bryr sig om kvinnors säkerhet då ni inte har några problem med att låta svenska kvinnor våldtas i massinvandringens namn.
Om motivationen till att skapa och skriva i tråden inte är att belysa kvinnors upplevda säkerhet så vad är det då? De flesta har redan listat ut svaret då det är tämligen uppenbart.
Det du försöker plocka in i tråden har ingenting med scenariot främmande man eller björn att göra.
Du vill helt enkelt övergå till rasistisk diskussion där du försöker framhäva dig själv som ett bättre val än utländska män -- det handlar inte tråden om.
Vill man försäkra sig om att kvinnor inte våldtas av någon man så gör man sig av med alla män -- innan så sker så utgör män en risk för kvinnor.
Det
är inte realistiskt (eller önskvärt) att utrota alla män - men det är adekvat om man vill undanröja det hot som män kan innebära för kvinnor. Inga män = inget hot från män
Så länge det finns män måste kvinnor förhålla sig till det.