2024-05-18, 12:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är precis vad hon gör och du med antar jag baserat på ditt svar. Svenska kvinnor ska offra sig och bli våldtagna i massinvandringens namn för Merapi anser att massinvandringen är viktigare än att svenska kvinnor ska slippa bli våldtagna av invandrare.
Du får ta upp dina villfarelser i en annan tråd.
Denna handlar inte om invandring utan om främmande män, björnar och kvinnors verklighet.
Citera
2024-05-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är det inte heller faktiskt.

Nej, eftersom du ha fel så lär du få svårt att få någon (utom möjliga männen du predikar för) att fatta.
Det är inte svårare än så.

Jo det är manshat... och som tur är vi bara två personer på internet som diskuterar... Men hade vi varit kompisar i riktiga livet (genom nån slags mirakel) så hade jag direkt brutit kontaktent med dig. Jag har redan "ghostat/blockat" två "vänner" pga dom sa "I choose bear..." Jag ska inte vara runt omkring idioter som propagerar manshat... ingen chans...

Jag uppmuntrar alla andra killar att göra samma sak. Använd "man vs bear" som en filtering fråga.... svara dom fel.... säg upp vänskapen där och då
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-18 kl. 12:36.
Citera
2024-05-18, 12:36
Medlem
Citat:
Du får ta upp dina villfarelser i en annan tråd.
Denna handlar inte om invandring utan om främmande män, björnar och kvinnors verklighet.

Tråden handlar om kvinnors upplevda säkerhet. Exemplet är därför relevant eftersom att det illustrerar att vare sig du eller TS egentligen bryr sig om kvinnors säkerhet då ni inte har några problem med att låta svenska kvinnor våldtas i massinvandringens namn.

Om motivationen till att skapa och skriva i tråden inte är att belysa kvinnors upplevda säkerhet så vad är det då? De flesta har redan listat ut svaret då det är tämligen uppenbart.
Citera
2024-05-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?
Jag trycker frågan är illa ställd. Som tråden mycket tydligt illustrerar begriper gemene man överhuvudtaget inte poängen frågan försöker få fram. Det urartar i diskussioner om olika sorters björnar och annat trams.

Mitt svar på frågan är att jag inte bryr mig. Jag är en man i mina bästa år och kan alltså föregripa mig på vem jag än möter i skogen. Man, kvinna eller björn.
Citera
2024-05-18, 12:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Jo det är manshat... och som tur är vi bara två personer på internet som diskuterar... Men hade vi varit kompisar i riktiga livet (genom nån slags mirakel) så hade jag direkt brutit kontaktent med dig. Jag har redan "ghostat/blockat" två "vänner" pga dom sa "I choose bear..." Jag ska inte vara runt omkring idioter som propagerar manshat... ingen chans...

Jag uppmuntrar alla andra killar att göra samma sak. Använd "man vs bear" som en filtering fråga.... svara dom fel.... säg upp vänskapen där och då
Eftersom du är en främmande man så har jag såklart redan valt bort dig

Citat:
Tråden handlar om kvinnors upplevda säkerhet. Exemplet är därför relevant eftersom att det illustrerar att vare sig du eller TS egentligen bryr sig om kvinnors säkerhet då ni inte har några problem med att låta svenska kvinnor våldtas i massinvandringens namn.

Om motivationen till att skapa och skriva i tråden inte är att belysa kvinnors upplevda säkerhet så vad är det då? De flesta har redan listat ut svaret då det är tämligen uppenbart.
Det du försöker plocka in i tråden har ingenting med scenariot främmande man eller björn att göra.

Du vill helt enkelt övergå till rasistisk diskussion där du försöker framhäva dig själv som ett bättre val än utländska män -- det handlar inte tråden om.

Vill man försäkra sig om att kvinnor inte våldtas av någon man så gör man sig av med alla män -- innan så sker så utgör män en risk för kvinnor.
Det är inte realistiskt (eller önskvärt) att utrota alla män - men det är adekvat om man vill undanröja det hot som män kan innebära för kvinnor. Inga män = inget hot från män
Så länge det finns män måste kvinnor förhålla sig till det.
Citera
2024-05-18, 12:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Jag trycker frågan är illa ställd. Som tråden mycket tydligt illustrerar begriper gemene man överhuvudtaget inte poängen frågan försöker få fram. Det urartar i diskussioner om olika sorters björnar och annat trams.

Mitt svar på frågan är att jag inte bryr mig. Jag är en man i mina bästa år och kan alltså föregripa mig på vem jag än möter i skogen. Man, kvinna eller björn.
Män förstår inte frågan .. menar du.
De kvinnor som svarat på den förstår den ju.
Citera
2024-05-18, 12:51
Medlem
Citat:
Eftersom du är en främmande man så har jag såklart redan valt bort dig

Och hade hade brytit vänskapen med dig eftersom du är en manshatare som säger "män är farligare än björnar" .... bra då har vi listat ut det
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-18 kl. 12:58.
Citera
2024-05-18, 12:57
Medlem
Citat:
Det du försöker plocka in i tråden har ingenting med scenariot främmande man eller björn att göra.

Du vill helt enkelt övergå till rasistisk diskussion där du försöker framhäva dig själv som ett bättre val än utländska män -- det handlar inte tråden om.

Med tanke på hur du svarar kan alla se att inte bara TS, utan även du, inte bryr dig ett smack om kvinnors säkerhet egentligen. Massinvandringen är viktigare för er än att svenska kvinnor ska slippa våldtas.

Då är det något annat än kvinnors säkerhet som motiverar er till att skriva i tråden och vad det skulle vara går att räkna ut med lillfingret. Utöver det är feminister på sociala medier väldigt flitiga på att peka ut att frågan gäller just "vita män". Undra varför...?
Citera
2024-05-18, 12:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Och hade hade valt bort dig pga att du är en manshatare som säger "män är farligare än björnar" .... bra då har vi listat ut det
Jag tycker att det är en bra strategi att välja bort kvinnor som inte vill ha med dig att göra. Det är klokt av dig
Citera
2024-05-18, 12:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Med tanke på hur du svarar kan alla se att inte bara TS, utan även du, inte bryr dig ett smack om kvinnors säkerhet egentligen. Massinvandringen är viktigare för er än att svenska kvinnor ska slippa våldtas.

Då är det något annat än kvinnors säkerhet som motiverar er till att skriva i tråden och vad det skulle vara går att räkna ut med lillfingret. Utöver det är feminister på sociala medier väldigt flitiga på att peka ut att frågan gäller just "vita män". Undra varför...?
Jupp, det är att vi litar mer på björnar i skogen än främmande män i skogen.
Citera
2024-05-18, 13:01
Medlem
Citat:
Jupp, det är att vi litar mer på björnar i skogen än främmande män i skogen.

Det är irrelevant för dig eftersom att du inte bryr dig om kvinnors säkerhet överhuvudtaget. Du är, som alla kan se, av åsikten att massinvandringen är viktigare än att svenska kvinnor ska slippa våldtas.

Vad den fråga bottnar i för dig, och alla andra feminister, är att ställa en fråga som ni kan gömma er bakom för att sprida manshat, särskilt mot vita män om man följer hur det har diskuterats på sociala medier.
Senast redigerad av Reiwa 2024-05-18 kl. 13:04.
Citera
2024-05-18, 13:03
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är en bra strategi att välja bort kvinnor som inte vill ha med dig att göra. Det är klokt av dig

Nej nej... det är snarare du som är "klokare" att öppet ha manshatiska åsikter.... det gör lättare för männen att välja bort dig.... bra där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in