2024-05-17, 19:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Nu önskar jag mig bara en seger mot Bajen och Blåvitt för Häcken borta lär vi inte klara.

Sen blir det uppehåll och vila då kan vi passa på göra oss av med vissa spelare som inte duger. Bla Björnström och Nordfeldt.
Citera
2024-05-17, 19:02
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fy fan vad kassa Djurgården är ändå.

Visst luktar den SM-guld?

Vilken menar du med den?
Citera
2024-05-17, 19:23
Medlem
efftolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Kalmar ersätter den målvakt med bäst fötter med den som kanske har sämst fötter, där har du förklaringen i korthet. Ett felköp helt enkelt. Kindberg inte mycket bättre målvakt men bättre med just fötterna.
Det intressanta var när jag tittade på en video från Kalmar ffs youtube kanal där han hävdade att han gillade hur Kalmar FF spelade och han spelar likadant.

Sen är detta utfallet, fattar inte hur de kunde göra ett sånt här stort misstag.
Citera
2024-05-17, 20:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Jo så är det ju att dom närmsta klubbarna brukar bli dom stora rivalerna, men nja kan inte hålla med om att Öster konkurrerar mest om talangerna i ert område, vad har dom fått fram senaste åren liksom?
Det är ni och Kalmar som är överlägsna i den regionen på det, det görs som jag sagt förut mycket rätt i lilla Mjällby, kan det rent av räcka till en topp 3 i år ja det är fullt möjligt. Ni kan ju dessutom lägga full fokus bara på allsvenskan medans vi, Häcken, Diffen och elfsborg ska ut o kvala i europa.
Notera det lilla ordet "egentligen" när jag skrev om Öster. Dom ska egentligen vara konkurrenterna, men dom har inte lyckats nått vidare på senaste tiden.
Citera
2024-05-17, 20:15
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Sm-guld? Det är fortfarande topp-5 som skall vara DIF:s målsättning i år. Inget har ändrats.

Kommer inte glömma stunden när Axén i Discoverys ”Startelva” på sittande inspelning kommer till insikt att DIF nog inte kommer släppa in särskilt många mål -24. Kommer själv fortsätta tjata om hållna nollor hela vägen fram till Lennart.

Att MFF skulle vara bra i år var nog de flesta eniga om i sin tro. Är sällan man har näst flest gjorda mål och samtidigt näst minst insläppta och ändå ”bara” är tvåa i tabellen.

Gör vi vårt och ändå torskar titeln är det bara att lyfta på hatten.
Citera
2024-05-17, 21:20
Medlem
Hur nära är AIK ge tränaren sparken?
De här förfallet med alla dessa insläppta mål,är det hans fel?
Citera
2024-05-18, 04:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hur nära är AIK ge tränaren sparken?
De här förfallet med alla dessa insläppta mål,är det hans fel?
Om däcken och bromsarna slutar fungera samtidigt och du kör av vägen, är det förarens fel då? Nej, det är så klart en kollektiv skuld i detta. Med detta sagt hänger så klart Henning jävligt löst. Det är enklare att sparka en tränare än att bygga en ny trupp. Särskilt när vi totalrenoverade förra sommaren.
Citera
2024-05-18, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om däcken och bromsarna slutar fungera samtidigt och du kör av vägen, är det förarens fel då? Nej, det är så klart en kollektiv skuld i detta. Med detta sagt hänger så klart Henning jävligt löst. Det är enklare att sparka en tränare än att bygga en ny trupp. Särskilt när vi totalrenoverade förra sommaren.
Vad ser du som är det stora felet?är truppen svag?
Är det tjafs i truppen?
Vem skulle du se ,om Henning får sparken ,ta över?
Vad skulle du vilja ske när transfer fönstret öppnar?
Citera
2024-05-18, 05:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vad ser du som är det stora felet?är truppen svag?
Är det tjafs i truppen?
Vem skulle du se ,om Henning får sparken ,ta över?
Vad skulle du vilja ske när transfer fönstret öppnar?
Många frågor så här på morgonen.

Nåväl, min take;
Truppen är inte nödvändigtvis svag, men vissa lagdelar och vissa positioner är riktigt usla. Vi har dock många skador (ingen ursäkt förvisso, men..), och man hade kanske hoppats att Milo, som är en av ligans bästa försvarare när han är hel, skulle kommit till spel men han är nog dessvärre fotbollsinvalid.

Celina var riktigt arg i halvtid mot Elfsborg, men det ser jag snarare som ett sundhetstecken. I övrigt har det inte funnits några problem vad jag vet.

De enda svenska tränarna jag hade kunnat se gå in och höja nivån i nuläget är Rydström, KoT, eller Jens Gustafsson. Jag ser dock inte det som realistiskt att någon av dessa skulle röra på sig. Får väl bli något utländskt namn om det blir något byte med andra ord.

Vad som behövs in i nuläget beror så klart på vilka som lämnar. Pittas och Modesto kan nog komma att röra på sig, och kommer absolut behöva ersättas. Om vi dock förutsätter att ingen lämnar kommer vi tveklöst behöva få in en hygglig mittback, vänsterback, och kanske även defensiv mitt/målvakt om Diawara inte kan ta över från Nordfeldt.
Citera
2024-05-18, 07:09
Medlem
Otto Rosengren. Kung hemma på pappas gata, den givna stjärnan i laget. Fina prestationer och en pedigree som likt ett teflonlager skyddar mot all kritik. Självförtroendet på topp.

Flyttar till Malmö och blir en i mängden, ryggdunkarna och ja-sägarna försvinner. Från att vara den mest givna i elvan till nu stå utanför. Får göra inhopp, är osynlig. Får chansen som startspelare, sidledspass och alibispelande. Den pojkaktiga uppsynen gör honom inga tjänster men har sällan sett en spelare se så vilsen ut i en MFF-tröja, noll självförtroende.

Uppenbarligen finns det en bollspelare i grabben men den han visat hittills Malmö duger helt enkelt inte. Kemiskt självförtroende i pulverform från colombia är väl uteslutet men en remiss till stans bästa psykolog vore på sin plats.
Citera
2024-05-18, 07:20
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:

Nåväl, min take;
Truppen är inte nödvändigtvis svag, men vissa lagdelar och vissa positioner är riktigt usla. Vi har dock många skador (ingen ursäkt förvisso, men..), och man hade kanske hoppats att Milo, som är en av ligans bästa försvarare när han är hel, skulle kommit till spel men han är nog dessvärre fotbollsinvalid.

Celina var riktigt arg i halvtid mot Elfsborg, men det ser jag snarare som ett sundhetstecken. I övrigt har det inte funnits några problem vad jag vet.

De enda svenska tränarna jag hade kunnat se gå in och höja nivån i nuläget är Rydström, KoT, eller Jens Gustafsson. Jag ser dock inte det som realistiskt att någon av dessa skulle röra på sig. Får väl bli något utländskt namn om det blir något byte med andra ord.

Vad som behövs in i nuläget beror så klart på vilka som lämnar. Pittas och Modesto kan nog komma att röra på sig, och kommer absolut behöva ersättas. Om vi dock förutsätter att ingen lämnar kommer vi tveklöst behöva få in en hygglig mittback, vänsterback, och kanske även defensiv mitt/målvakt om Diawara inte kan ta över från Nordfeldt.
Hur ser du på Diawara/Nordfeldt? Utifrån, inför, kändes det hyggligt jämnt mellan dem, liten fördel Nordfeldt.

Nordfeldt började bra men har tappat i takt med att laget har tappat?
Citera
2024-05-18, 07:28
Medlem
Citat:

Nåväl, min take;

Tack för svar.
Ja det kommer bli otroligt spännande/kul följa fortsättningen i Aik, det känns som det e nåt som inte stämmer i klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in