2024-05-04, 23:42
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Han har utseendet på sin sida också. Det ska inte underskattas i tider då reklamintäkter och sponsorer värderas högt. Tottenham lär försöka göra honom till ett ansikte utåt och bygga upp honom till deras lojala trotjänare. Det är en gissning från min sida, så ta det för det.

Ovissframtid skrev detta.
Jens Cajuste figurerar oftare i Napolis reklamkampanjer än på planen så något ligger det i det där. Sägs ju även att Florentino Perez prioriterade Beckham före Ronaldinho för marknadsföringens skull.
Citera
2024-05-05, 07:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Jens Cajuste figurerar oftare i Napolis reklamkampanjer än på planen så något ligger det i det där. Sägs ju även att Florentino Perez prioriterade Beckham före Ronaldinho för marknadsföringens skull.
Apsnygga Djurgår'n!
Citera
2024-05-05, 09:10
Medlem
trazkeis avatar
Stabil seger igår. Man måste vara en bra skör tippare om man tippade något annat än Häckenseger? 🤔

Hrstic verkar på gång. Ganska svåra men vackra avslut två matcher på raken. Chilufya kommer nog inte få spela många fler minuter hos oss nu när t o m Turgott går före? Det är väldigt positivt att både Chilufyas och Turgotts kontrakt går ut om någon månad. Med deras totala kostnad kan vi nog hitta en riktigt vass offensiv spelare.

Mvh
Andraplatsledarna
Citera
2024-05-05, 09:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Stabil seger igår. Man måste vara en bra skör tippare om man tippade något annat än Häckenseger? 🤔

Hrstic verkar på gång. Ganska svåra men vackra avslut två matcher på raken. Chilufya kommer nog inte få spela många fler minuter hos oss nu när t o m Turgott går före? Det är väldigt positivt att både Chilufyas och Turgotts kontrakt går ut om någon månad. Med deras totala kostnad kan vi nog hitta en riktigt vass offensiv spelare.

Mvh
Andraplatsledarna
En överkörning första halvlek igår. Jag är orolig för Sirius, som är ett av mina favoritlag i serien, men tycker mig också nu några matcher se en mer stabil defensiv linje från er växa fram. Sirius lyckades inte skapa speciellt mycket alls. Det blir inte de här "Hawaii-matcherna" längre.
Citera
2024-05-05, 09:55
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En överkörning första halvlek igår. Jag är orolig för Sirius, som är ett av mina favoritlag i serien, men tycker mig också nu några matcher se en mer stabil defensiv linje från er växa fram. Sirius lyckades inte skapa speciellt mycket alls. Det blir inte de här "Hawaii-matcherna" längre.
Så var det. Förhoppningsvis kan vi snart börja hitta någon nivå. Viktigt att Inoussa fortsätter utvecklas och otroligt viktigt om Hrstic kan börja bidra!
Citera
2024-05-05, 10:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Så var det. Förhoppningsvis kan vi snart börja hitta någon nivå. Viktigt att Inoussa fortsätter utvecklas och otroligt viktigt om Hrstic kan börja bidra!
Inoussa blir bättre för varje match jag ser, tycker jag. Julius Lindberg gör nytta var han än spelar också.
Citera
2024-05-05, 12:17
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ja, du skriver faktiskt seriöst och intressant många gånger. Jag gillade ditt inlägg om honom och hur hans utseende troligen kommer gynna honom i hans karriär. Därför blir jag lite matt när din analys blir så knapphändig.

1. Ung ålder
2. Omgivning
3. Intresse från media

Han är 18 år gammal. Ojämna insatser tillhör. Jag tycker Nanasi och Bergvall är bäst i Allsvenskan just nu. Den mest avgörande skillnaden är omgivningen. Där vi har Radetinac+Piotr har ni Taha Ali+Stryger. Självklart är det milsvid skillnad på de offensiva kvalitéerna hos Stryger och Piotr. Vår trubbiga högerkant öppnar för en mycket tajtare markering av Bergvall. Sist och inte minst så innebär det stora intresset från media att många gärna kliver på honom lite extra hårt. Inget fel med det, men situationen är rätt olik hur motsvarande talanger behandlas i Allsvenskan.

Hade Tokmac undvikit avstängning samtidigt som Wikheims rehab gått planenligt (redo för 90 min till säsongstart) så hade nog diskussionen låtit rätt annorlunda. Jag tycker också att hoppet från Allsvenskan till topplag i PL är orealistiskt. Däremot så handlar intresset om potentialen snarare än prestationen. Han är trots allt väldigt fysisk i förhållande till hans teknik samt ålder. Och just fysik är den viktigaste faktorn när toppklubbar jagar spelare numera.

Såklart, han är ju ung och kan precis som alla andra hamna i formsvackor men...tycker ändå man skulle kunna kräva mer från honom. Läst också att det från ert håll pratas om att bänka honom och att många står undrandes kring hans prestationer senaste tiden. Sedan så ser man att han har det där extra i sig men han måste börja visa det på planen helt enkelt, speciellt om man är den dyraste försäljningen i Allsvenskan någonsin.

Citat:

Mvh
Andraplatsledarna

För en som inte är så insatt i er upplaga detta året, hur funkar Julius som högerback? Är han inte mer offensivt lagd? Jag vet inte men det sticker i ögonen på något sätt när man ser honom starta som högerback.
Citera
2024-05-05, 12:58
Medlem
Citat:
Apsnygga Djurgår'n!

Vad har det med dom talanglösa att göra?
Citera
2024-05-05, 13:06
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Såklart, han är ju ung och kan precis som alla andra hamna i formsvackor men...tycker ändå man skulle kunna kräva mer från honom. Läst också att det från ert håll pratas om att bänka honom och att många står undrandes kring hans prestationer senaste tiden. Sedan så ser man att han har det där extra i sig men han måste börja visa det på planen helt enkelt, speciellt om man är den dyraste försäljningen i Allsvenskan någonsin.

För en som inte är så insatt i er upplaga detta året, hur funkar Julius som högerback? Är han inte mer offensivt lagd? Jag vet inte men det sticker i ögonen på något sätt när man ser honom starta som högerback.

Sedan han "blev högerback" har hans poängproduktion gått upp. Han är dessutom duktig defensivt så det känns som en bra lösning att låta honom spela där så länge han inte behövs någon annanstans.

På försäsongen var han ytter eller innermittfältare. På innermittfältet funkade han bra men han kändes lite för långsam för att vara en optimal yttermittfältare hos oss, vi är som bäst när vi har idiotspeed där.
Citera
2024-05-05, 13:46
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Sedan han "blev högerback" har hans poängproduktion gått upp. Han är dessutom duktig defensivt så det känns som en bra lösning att låta honom spela där så länge han inte behövs någon annanstans.

På försäsongen var han ytter eller innermittfältare. På innermittfältet funkade han bra men han kändes lite för långsam för att vara en optimal yttermittfältare hos oss, vi är som bäst när vi har idiotspeed där.
Tycker han ser ganska självklar ut där av det jag har sett. Min stora take away från igår är att Rygaard fortfarande kan lira boll på en hög allsvensk nivå, särskilt tillsammans med Simon Gustafson. Tänk om Häcken inte behövde dras med Romeo. Snacka om att blanda och ge. Antar att man försöker blåsa någon klubb i sommar och sen får Dahbo hoppa in? Layouni försvann verkligen i andra halvlek och Turgott syntes inte mycket heller.
Citera
2024-05-05, 13:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Idag ska Alm få åka hem till Norrköping tomhänt och vi ska haka på toppen.
Citera
2024-05-05, 13:55
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Tycker han ser ganska självklar ut där av det jag har sett. Min stora take away från igår är att Rygaard fortfarande kan lira boll på en hög allsvensk nivå, särskilt tillsammans med Simon Gustafson. Tänk om Häcken inte behövde dras med Romeo. Snacka om att blanda och ge. Antar att man försöker blåsa någon klubb i sommar och sen får Dahbo hoppa in? Layouni försvann verkligen i andra halvlek och Turgott syntes inte mycket heller.

Vore kul om Rygaard kan höja sig på samma sätt som Hovland har gjort. För Rygaards start på säsongen var inte bra (även om han alltid varit trögstartad, t o m 2022).

Men du har naturligtvis helt rätt om Amane. Han spelar enbart för att vi hoppas på att få till en försäljning i sommar. Har ju snackats om 50-60 milj kr där och det vore ett rent bedrägeri om det går igenom. Dahbo är så mycket bättre än Amane så man längtar lite till fönstret nu.

Vad gäller Layouni så har vi inte jättemånga alternativ där nu. Men unge och vindsnabbe Agbonifo är snart tillbaka från skada och lär få komma in en del när Layouni inte har dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in