Citat:
Ursprungligen postat av
drhasch81
Vad ser du som är det stora felet?är truppen svag?
Är det tjafs i truppen?
Vem skulle du se ,om Henning får sparken ,ta över?
Vad skulle du vilja ske när transfer fönstret öppnar?
Många frågor så här på morgonen.
Nåväl, min take;
Truppen är inte nödvändigtvis svag, men vissa lagdelar och vissa positioner är riktigt usla. Vi har dock många skador (ingen ursäkt förvisso, men..), och man hade kanske hoppats att Milo, som är en av ligans bästa försvarare när han är hel, skulle kommit till spel men han är nog dessvärre fotbollsinvalid.
Celina var riktigt arg i halvtid mot Elfsborg, men det ser jag snarare som ett sundhetstecken. I övrigt har det inte funnits några problem vad jag vet.
De enda svenska tränarna jag hade kunnat se gå in och höja nivån i nuläget är Rydström, KoT, eller Jens Gustafsson. Jag ser dock inte det som realistiskt att någon av dessa skulle röra på sig. Får väl bli något utländskt namn om det blir något byte med andra ord.
Vad som behövs in i nuläget beror så klart på vilka som lämnar. Pittas och Modesto kan nog komma att röra på sig, och kommer absolut behöva ersättas. Om vi dock förutsätter att ingen lämnar kommer vi tveklöst behöva få in en hygglig mittback, vänsterback, och kanske även defensiv mitt/målvakt om Diawara inte kan ta över från Nordfeldt.