2024-05-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
S valde dock själv att bli ihop med en kriminell somalier. Och att skaffa barn med honom. Det slutade inte bra.

Det pågår inget som helst krig i Somalia. Så släng in den kriminelle somaliern i fängelset, utvisa alla hans släktingar och när han har avtjänat sitt långa straff - hem till Somalia med honom också.

Det finns ingen anledning till att Sverige ska vara hela världens mänskliga soptipp. Du vill använda giftspruta - jag vill bara att dessa människor ska återvända till sina egna hemländer.

Ja jag är förespråkare för dödsstraff när det kommer till mord och ja jag vet att oskyldiga kan bli dömd till dödsstraff men med tanke på att varje dödsdömd sitter 20-30 år i dödscell innan straffet förverkas så anser jag att den dödsdömde har all tid i världen att bevisa sin oskuld. Men jag håller med dej om utvisning men då måste det ske en förändring i grundlagen, du kan nämligen inte utvisa en Svensk medborgare från Sverige, därför anser jag att giftsprutan fungerar bättre.
Citera
2024-05-16, 23:32
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej ingen har förespråkat det. Däremot kan man förespråka samtycke. I det aktuella fallet har detta gemensamma beslut att skaffa barn satts åt sidan och en konflikt har uppstått.

Ja hur står det till hos dig? Du verkar förespråka tvång när det gäller föräldraskap? Am*n ville inte bli förälder, du vill däremot bestämma hur andra människor ska sköta sina liv. Man kan bara spekulera i hur du fungerar privat med såna där märkliga åsikter.

Det bästa är väl fortfarande att skaffa barn med någon som verkligen vill bli förälder, inte sant? Tvång är aldrig bra när det gäller sånt här, det kan lätt skapa en ohållbar situation.

Din okunnighet är skrämmande, S*ga använde p-piller, alltså var samlaget inte oskyddat.

Det är så svensk lag funkar vet du. Om en kvinna blir gravid så bestämer hon självklart alltid om hon vill behålla det. Vill man absolut inte bli farsa så använder man kondom eller ger fan i att stoppa dit den. Nu handlar detta mest om att hans familj hotade med att stöta ut honom och i och med det blev han livrädd.
Att ligga runt och leka av sig (gäller såklart endast killar) med otrogna går bra men barn och giftemål skall ske med en renlärig oskuld.

I fall där mannen vill behålla barnet men inte kvinnan så antar jag att du tycker att då bestämer också mannen eller?

Nu släpper vi detta, kör vidare du på dina härliga åsikter som passar utmärkt i valfritt land i mellanöstern. Är du kanske från en icke skidåkande nation?
Citera
2024-05-17, 11:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det är så svensk lag funkar vet du. Om en kvinna blir gravid så bestämer hon självklart alltid om hon vill behålla det.

Du anser alltså att samtycke är någonting dåligt? I det aktuella fallet så verkar detta beslut att behålla barnet (mot pojkvännens vilja) ha orsakat en konflikt?

Citat:
Vill man absolut inte bli farsa så använder man kondom eller ger fan i att stoppa dit den.

P-piller intas av en anledning, hon har faktiskt använt detta preventivmedel. Det du förespråkar är någon variant av rysk roulette, blir någon med barn av misstag så är det alltså kört?

Citat:
Nu handlar detta mest om att hans familj hotade med att stöta ut honom och i och med det blev han livrädd.

Familjen kände inte till förhållandet, de hade ingen aning om graviditeten. Alltså kan han inte ha blivit livrädd för deras reaktion.

Citat:
Att ligga runt och leka av sig (gäller såklart endast killar) med otrogna går bra men barn och giftemål skall ske med en renlärig oskuld.

Du verkar ha en rasistisk agenda här, är Am*n religiös och troende?

Citat:
I fall där mannen vill behålla barnet men inte kvinnan så antar jag att du tycker att då bestämer också mannen eller?

Att skaffa barn ska väl ändå ske i samtycke, anser inte du att detta gemensamma beslut har satts åt sidan i det aktuella fallet?

Citat:
Nu släpper vi detta, kör vidare du på dina härliga åsikter som passar utmärkt i valfritt land i mellanöstern. Är du kanske från en icke skidåkande nation?

Du pratar i nattmössan. Jag förespråkar samtycke och ett gemensamt beslut när man ska skaffa barn. Det stavas demokrati. Am*n var på väg att bli förälder mot sin vilja, kallar du detta för jämställdhet?
Citera
2024-05-17, 15:45
Medlem
HowLongIsNows avatar
Minns inte om stämningsansökan har delats tidigare så jag gör det nu.

https://gofile.io/d/xuk7qw

Som bonus bjuder jag på två tidigare domar mot Amin.
I januari 2020 rånade han tillsammans med en annan en kille på gatan med soft air gun. Han nöjde sig inte med att ta offrets egendom utan misshandlade även brottsoffret med slag och sparkar. Han dömdes för det brottet den 2 juni 2020. Vid rättegången om rånet var det ett numera känt mönster av lögner, bortförklaringar och beskyllningar mot andra.
Den 3 juni 2020, dagen efter tingsrättsdomen, körde han bil utan körkort.

Så den av somliga helgonförklarade och ”missförstådde” unge mannen visar sig vara en brutal pistolrånare som inte tvekar att ljuga i rätten och därefter återfalla i brottslighet.
Citera
2024-05-17, 16:39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow

I januari 2020 rånade han tillsammans med en annan en kille på gatan med soft air gun. Han nöjde sig inte med att ta offrets egendom utan misshandlade även brottsoffret med slag och sparkar. Han dömdes för det brottet den 2 juni 2020. Vid rättegången om rånet var det ett numera känt mönster av lögner, bortförklaringar och beskyllningar mot andra.

Så den av somliga helgonförklarade och ”missförstådde” unge mannen visar sig vara en brutal pistolrånare som inte tvekar att ljuga i rätten och därefter återfalla i brottslighet.

Ett utmärkt objekt för den skärpta lagstiftningen där fängelse kompletteras med utvisning på livstid.
Citera
2024-05-17, 17:11
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:

Precis vad vi alla (nåja nästan) har förstått.
Citera
2024-05-18, 01:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Som bonus bjuder jag på två tidigare domar mot Am*n.

Borde inte detta stärka Am*ns uppgifter att han förvarade saker åt gängkriminella i S*gas bostad?

Han har ju om vi ska lita på dig varit involverad i kriminella ting tidigare?
Citera
2024-05-18, 06:33
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Borde inte detta stärka Am*ns uppgifter att han förvarade saker åt gängkriminella i S*gas bostad?

Han har ju om vi ska lita på dig varit involverad i kriminella ting tidigare?

Nej, du kan ju läsa domarna själv. Framkommer ingen koppling till gäng. Bara en sjukt dålig attityd och total avsaknad av respekl inför lagen och andras personliga integritet.
Citera
2024-05-18, 11:08
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Nej, du kan ju läsa domarna själv. Framkommer ingen koppling till gäng. Bara en sjukt dålig attityd och total avsaknad av respekl inför lagen och andras personliga integritet.

Citat:
Borde inte detta stärka Am*ns uppgifter att han förvarade saker åt gängkriminella i S*gas bostad??

Uppgiften om samröre med gängkrimminella är ett utmärkt spår att ta fasta på, då kan man klämma åt honom ännu hårdare utöver livstid för mord på flickvän och barn.
Citera
2024-05-18, 12:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Uppgiften om samröre med gängkrimminella är ett utmärkt spår att ta fasta på, då kan man klämma åt honom ännu hårdare utöver livstid för mord på flickvän och barn.

Du verkar nästan tro på Am*ns uppgifter att han förvarade saker åt gängkriminella i S*gas bostad?

Man kan bara spekulera i om utredningen har misslyckats med att reda ut detta spår?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-05-18 kl. 12:11. Anledning: Tillägg
Citera
2024-05-18, 12:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Men snälla, bara för att det saknades uppgifter om samröre med gängkriminella flera år tidigare (2020?) så betyder ju inte det att det går att utesluta att situationen kan ha sett helt annorlunda ut ett par år senare?
Citera
2024-05-18, 12:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Du verkar nästan tro på Am*ns uppgifter att han förvarade saker åt gängkriminella i Sagas bostad?

Man kan bara spekulera i om utredningen har misslyckats med att reda ut detta spår?

Det är fullt möjligt att han är en kriminell med extremt dåligt omdöme, statistik och tidigare domar styrker hans påstående. Sedan tyder fup på att han även mördade sin flickvän och deras barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in