2024-05-17, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet
Det låter så nedlåtande också. Typ som "oj vilken fin teckning, vi sötter den på kylskåpsdörren".

Hon känns så oärlig och fejkar känslor hela tiden. Hon reagerade ju till och med bra till pinnen hon fick. Hon är aldrig uppriktig med killarna.

Jo, men det är väl samma skentrevlighet som hör till den typen av umgänge hon har,, både yrkesmässigt och privat. Det är alltid socialt gångbart att visa uppskattning, tacksamhet osv om man kan förställa sig på ett trovärdigt sätt. Jag hade dock haft oerhört svårt att spela tacksam om någon idiot tillbringat flera dagar med att tälja en ful pinne för att lämna över som gåva. Hon lyckades dock ge sken av uppskattning, vilket jag mest tolkar som god social kompetens snarare än oärlighet, men det är ju bara två sidor av samma mynt. Det hade inte sett bra ut om hon skrattat/skällt ut honom och ifrågasatt vad han höll på med. Däremot hade hon ju svårt att hålla sig för skratt i synken efteråt. Han fick åtminstone behålla ansiktet inför kamerorna.
Citera
2024-05-17, 08:20
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet
Det är så att de inte ska kunna kommunicera med bacheloretten och för att de inte bara ska sitta i ett hörn med mobilerna.

Förövrigt så trodde jag att bacheloretten inte fick ha mobil heller, men när hon sitter i bilen så drar hon fram den.

Löjligt! Som om de vore på en uppfostringsanstalt eller fängelse. Hon behöver väl inte svara om så skulle ske. Man vill ju kunna kommunicera med omvärlden och följa nyheter, även om man söker kärlek.
Citera
2024-05-17, 09:39
Medlem
Igen!! Mathias bäst på KKA! Hoppas han får vara Malins sidekick nästa säsong!
Citera
2024-05-17, 11:05
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Joar och Sonja betvivlar jag starkt. Det är bra att han var nöjd med dejten, men det gav inte direkt några förutsättningar för ett framtida förhållande. Visst att det är skit "fint" att de kunde relatera genom att gemensamt trauma, men ett gemensamt trauma är inte speciellt användbart för att bygga upp ett förhållande; snarare tvärtom, och det är inte speciellt glamoröst eller cinematiskt heller. Det kändes så jävla jobbigt att se på när Sonja återkommande kände att hon behövde repetera vad "fiiint" det var att de hade den konversationen, det där är rösten och uttrycket någon gör när de vill distansera sig från att utveckla en djupare relation

Valentin är alldeles för sliskig. Sonja tycker han är skitsnygg, vilket han också är, men djupare än så går det inte. Det blir för mycket yta, för mycket stekyta på hamburgaren och för lite ost. Oskar kan inte vara över tre år mentalt. Alexander skulle inte sökt till programmet till att börja med. Emil är ju galnast i hela bunten och är helt underbar

Jag tror på William.

Fattar inte heller vad Joar gör där, det är noll chans att de blir ihop. Däremot tror jag de kan bli nära vänner. Men att se dem hångla skulle kännas som när man var liten och såg sina föräldrar står och kyssas dvs lätt äckel och aversion.

Annars tycker jag säsongen blivit jättebra, lätt bästa säsongen hittills. Känns att Sonja tänker på detta som ett seriöst försök att hitta en relation och hon har en stark personlighet som är intressant att följa. Inte som Bingo-Julia som helt uppenbart bara ville bli känd och första bacheloretten Frida minns jag inget om så hon var nog för intetsägande.
Senast redigerad av Dishy 2024-05-17 kl. 11:07.
Citera
2024-05-17, 11:06
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Förmodligen sen men huuuur kan Sonja vara 28 år?! Hon är ju HUR vacker som helst men ser så mycket äldre ut. Hon verkar ju ta hand om sig (?) Så hur kan man då åldras på det sättet? Bör ju vara tvärtom

Hon gillar att sola.
Citera
2024-05-17, 11:07
Avslutad
Enligt trailern för nästa vecka så verkar det som om Sonja fallit för nån. William kanske?
Citera
2024-05-17, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Ja, det är väl mycket som tyder på det. De förefaller ha fått bra kontakt på sin första dejt och verkar ha sökt upp varandra (eller kanske mest han) när hon varit i närheten utanför den egentliga inspelningen. Kan hon ha fattat tycke redan tidigt i programmet och sedan har resten varit en transportsträcka?
Jag tycker Valentin verkar vara det bästa valet: trygg, lugn, uppträder värdigt och belevat, men kanske lite sliskig. William verkar ok, men jag tror han saknar det djup hon är ute efter och, som någon påpekat tidigare, ger han intryck av att vara av den svartsjuka sorten.

Samtidigt säger ju Sonja att hon inte vill ha för mycket djup. Hon hade ju den diskussionen med Joar och något även Emil kunde känna igen sig vid. Att Sonja uppfattade de som för ”korrekta” (tror det var ordet) samt lite tråkiga. Så tror inte Sonja vill ha en alltför djup person
Citera
2024-05-17, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Ja, det är väl mycket som tyder på det. De förefaller ha fått bra kontakt på sin första dejt och verkar ha sökt upp varandra (eller kanske mest han) när hon varit i närheten utanför den egentliga inspelningen. Kan hon ha fattat tycke redan tidigt i programmet och sedan har resten varit en transportsträcka?
Jag tycker Valentin verkar vara det bästa valet: trygg, lugn, uppträder värdigt och belevat, men kanske lite sliskig. William verkar ok, men jag tror han saknar det djup hon är ute efter och, som någon påpekat tidigare, ger han intryck av att vara av den svartsjuka sorten.
Han har dock aldrig visat sig svartsjuk framför henne så hon kommer inte tänka på det när hon väljer.
Citera
2024-05-17, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Löjligt! Som om de vore på en uppfostringsanstalt eller fängelse. Hon behöver väl inte svara om så skulle ske. Man vill ju kunna kommunicera med omvärlden och följa nyheter, även om man söker kärlek.
De fick använda mobiler och telefoner några få timmar per vecka under bevakning.
Citera
2024-05-17, 13:50
Medlem
dialektikers avatar
Oscar trodde skräcködlan var Sonjas syster.
Sure, så sanningsenlig.
Jisses, vad myggbiten William var.
Jobbiga fän i den där djungeln?

Edit: Tittar vidare. Jaså, så mamman är så bra på att välja partner till Sonja, så hon prickar in en som begår övergrepp (Oscar).
Kan tänka mig att skräcködlan inte har bättre omdöme.
Senast redigerad av dialektiker 2024-05-17 kl. 14:04.
Citera
2024-05-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hon kommer välja William
Sjukt om hon väljer William. Han ser ut som vilken vanlig kille som helst. Han har ingen utstrålning eller en bra personlighet. Det ända han har som man antagligen måste ha för att söka till Bachelorette är en bra självbild.
Citera
2024-05-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Håller med gällande Taylor. Känns ju bäst och spärra in honom helt då han tidigare varit dömd för brott och kan gärna stanna där. Och att han har bytt namn från Joni till Taylor är ännu mer reds flag. Är rädd att han har förstört mångas liv redan.

Vad för brott? nja usch, tycker inte alls om honom. Verkar vara ganska instabil som person med tanke på alla dejtingprogram han är med i, plus namnbyte osv. (Dock ser jag nu att den enda Joni samuel som är dömd är någon 38 åring. Tayloor/Joni är knappast 38, utan 29/30.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in