2024-05-16, 00:00
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Säg att du är CP-skadad utan att säga att du är CP-skadad.

Blir man åtalad för ett grovt brott så tar man den bästa advokaten som man kan få tag på vilket är något som alla med en fullständig grundskoleutbildning kan begripa. Märks tydligt att du är allt annat än kunnig inom detta ämnet.

Det som gjort att City misstänkts för 115 brott har till en ganska stor del att göra med att klubben helt enkelt struntat i att samarbeta med ligans regler gällande att lämna ut dokument samt undanröjt information om deras sponsorer som finansierar klubben.

Med andra ord något som inte är särskilt avancerat eller som kräver några extraordinära kryphål för någon som vill ägna sig åt korruption speciellt om man är påläst och kan den världen. Läste förövrigt en tweet från Swedish Rumble som påstod att anledningen till att City lyckats dra ut på rättegången är precis som jag tidigare nämnde att City vägrat samarbeta ge ut korrekt information till ligan vilket har pågått sedan augusti 2019.

Förövrigt hoppas jag silvermedaljen smakar!

Men lär dig att läsa för fan.

Jag har aldrig påstått att dom är skyldiga bara för att dom anlitat dom dyraste advokaterna. Jag menar på att dom är skyldiga då dom gör allt för att inte behöva lämna ut dokumenten, som dom måste göra enligt reglerna. Det tillsammans med att dom redan blivit dömda av UEFA för ekonomisk doping samt bevisen som dier spiegel luskat fram. Hade City varit lika ärliga som Everton och Nottingham så hade det aldrig tagit såhär lång tid. Och självklart består många av punkterna att City försökt undanröja och gömma information om var deras sponsorpengar kommer ifrån. 😂

Att ta det så långt som City gjort senaste åren är lite värre än att enbart inte samarbeta, jag skulle istället kalla det att motarbeta.

F.ö. så smakar silvermedaljen utmärkt då jag inte räknade med att se mitt lag såhär bra denna säsong, och jag ser med glädje fram emot kommande säsonger. 😍
Senast redigerad av jontepsg 2024-05-16 kl. 00:03.
Citera
2024-05-16, 00:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
https://twitter.com/LukeEdwardsTele/status/1790834833595232366?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1790834833595232366%7Ctwgr% 5E23cf18b27e3eb90db7ca17d3cb32163cc07a5b8d%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redcafe.net%2Fthr eads%2Fvar-and-refs-general-discussion-may-15-premier-lea gue-clubs-to-vote-on-proposal-to-scrap-var-from-next-season.471935%2Fpage-414

Det här blev alltså ingen VAR koll på. Stämplar på hälen i straffområdet bakifrån. Nä som sagt 15 Maj har klubbarna ansvar att rösta bort skiten. Tydligt att supportrar fått nog.
Citera
2024-05-16, 00:51
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
https://twitter.com/LukeEdwardsTele/status/1790834833595232366?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1790834833595232366%7Ctwgr% 5E23cf18b27e3eb90db7ca17d3cb32163cc07a5b8d%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redcafe.net%2Fthr eads%2Fvar-and-refs-general-discussion-may-15-premier-lea gue-clubs-to-vote-on-proposal-to-scrap-var-from-next-season.471935%2Fpage-414

Det här blev alltså ingen VAR koll på. Stämplar på hälen i straffområdet bakifrån. Nä som sagt 15 Maj har klubbarna ansvar att rösta bort skiten. Tydligt att supportrar fått nog.
15:e maj kan väl inte stämma?
Citera
2024-05-16, 00:51
Medlem
Citat:

Ja, det blev VAR-kontroll - men otroligt nog ändå ingen straff. VAR är helt värdelöst.
Citera
2024-05-16, 01:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
15:e maj kan väl inte stämma?
15 Maj går till historien som dagen då Wolverhampton tog upp kampen mot VAR och gjorde en Call to Arms till fotbollsengland mot otyget.

Men ja du har rätt. Får skylla på nattetid för inte ska vi behöver vänta 364 dagar utan 21 räcker. 6 Juni röstar man.
Citera
2024-05-16, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jäklar alltså vad dåliga Man United är. Den klubben är verkligen ett stort skämt.

Och till alla er fucking wankers som tror att ligan är körd för AFCs del, jag (och övriga Gooners) bryr mig inte ett dugg om vad du/ni skriver om Arsenal. Är det förstått?
Men..ligan var ju redan avgjort till Arsenals fördel,vad har hänt?
Citera
2024-05-16, 07:09
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
15 Maj går till historien som dagen då Wolverhampton tog upp kampen mot VAR och gjorde en Call to Arms till fotbollsengland mot otyget.

Men ja du har rätt. Får skylla på nattetid för inte ska vi behöver vänta 364 dagar utan 21 räcker. 6 Juni röstar man.

De hade väl planerat att införa semiautomatisk offside nästa säsong, kommer det också försvinna om detta röstas igenom?

Det bästa i min värld hade varit att ta bort VAR, men behållt semiautomatisk offside. På det sättet behåller man ”the spirit of the game” och samtidigt får korrekta och snabba beslut i offsidesituationer, som lätt kan felbedömas av människor.
Citera
2024-05-16, 07:25
Medlem
Det är ren underhållning att läsa om alla era slutsatser om Manchester City! Man skulle nästan kunna tro att ni är insatta i ärendet

faktum är dock att absolut ingen av er vet någonting, om någonting. Ni tror er förstå vad som sker och drar slutsatser efter vad ni önskar ska hända. Sorry boys, titlarna radas upp och det finns ingenting ni kan göra åt det

Med det sagt, om det finns någon sanning i en del av anklagelserna så tycker jag klubben ska straffas. Men det är uppenbara häxjakter grundat i avundsjuka som pågår för City hade aldrig granskats eller dragits i smutsen om de inte hade varit framgångsrika.
Citera
2024-05-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det är ren underhållning att läsa om alla era slutsatser om Manchester City! Man skulle nästan kunna tro att ni är insatta i ärendet

faktum är dock att absolut ingen av er vet någonting, om någonting. Ni tror er förstå vad som sker och drar slutsatser efter vad ni önskar ska hända. Sorry boys, titlarna radas upp och det finns ingenting ni kan göra åt det

Med det sagt, om det finns någon sanning i en del av anklagelserna så tycker jag klubben ska straffas. Men det är uppenbara häxjakter grundat i avundsjuka som pågår för City hade aldrig granskats eller dragits i smutsen om de inte hade varit framgångsrika.
Jag tror inte även OM de finns nåt fiffel att City kommer straffas mer än smisk över fingrarna (böter)som absolut värst värvningförbud/starta en säsong med - poäng,
Men troligtvis kommer detta rinna ut I sanden och tillslut glömmas bort
Citera
2024-05-16, 10:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
De hade väl planerat att införa semiautomatisk offside nästa säsong, kommer det också försvinna om detta röstas igenom?

Det bästa i min värld hade varit att ta bort VAR, men behållt semiautomatisk offside. På det sättet behåller man ”the spirit of the game” och samtidigt får korrekta och snabba beslut i offsidesituationer, som lätt kan felbedömas av människor.
Nej det behålls då. Var inne på samma sak i VAR tråden. Har vi målkamera och semi offside har vi gjort fotbollen mer rättvis och mer rättdömd utan att påverka det negativt med allt vad VAR inneburit med långa avbrott och svåra skiljelinjer/subjektiva bedömningar. Bra så. Behöver inte jaga en absolut rättvisa och perfektion som aldrig existerat.
Citera
2024-05-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Ja, det blev VAR-kontroll - men otroligt nog ändå ingen straff. VAR är helt värdelöst.

Har vi fått nån förklaring varför det inte blev straff?
Citera
2024-05-16, 14:06
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Nej det behålls då. Var inne på samma sak i VAR tråden. Har vi målkamera och semi offside har vi gjort fotbollen mer rättvis och mer rättdömd utan att påverka det negativt med allt vad VAR inneburit med långa avbrott och svåra skiljelinjer/subjektiva bedömningar. Bra så. Behöver inte jaga en absolut rättvisa och perfektion som aldrig existerat.

Jag håller helt med.

Men vad är "semi-offside"? Vad innebär det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in