Citat:
Ursprungligen postat av
Ninja4Life
Jag tycker också att detta är en mycket enkel och trolig förklaring. Det enda problemet är att mobilen stängdes av. I en olycka borde mobilen bli stationär och sedan ladda ur efter en tid.
Av det som framkommit i tråden verkar det väl inte helt klart att telefonen verkligen stängdes av, av någon. Källan till detta påstående verkar vara en bloggpost eller ett Facebookinlägg gjort av någon anhörig. Det kan lätt bli ett missförstånd någonstans på vägen.
Du har en poäng i att mobilen borde fortsätta ha kontakt med masten en tid efter en krasch. Men det kan ju hända att hela, eller delar av, bilen ligger under vatten - i ett dike eller liknande - eller att mobilen faktiskt gick sönder vid kraschen.
Olika alternativ:
- Om telefonen dog när bilen kraschade av vägen så borde bilen finnas inom 10-12 km från Jävremasten. Möjligen något mer.
- Om telefonen dog pga urladdat batteri så vet man just ingenting. Det känns kanske inte så sannolikt att detta hänt, eller? En person av Elliots typ håller väl normalt koll på laddnivån och har laddare i bilen.
- Om telefonen stängdes av manuellt, av Elliot eller någon annan, så finns det förmodligen helt andra, okända komponenter i den här historien. Man ska så klart inte utesluta detta, men det har väl inte framkommit något som stödjer ett sådant händelseförlopp?
Jag tycker att de två senare är så pass osannolika att jag tror mest på den första.