2024-05-15, 20:49
Medlem
Killyourselfs avatar
Återstår att se om mitt problem med laggande är löst nu.. Blev less ikväll då laggandet drog igång 20:30 så kopplade om från att köra direkt från konverter till box. Kör nu google wifi router till box. Än så länge inget lagg... Får hoppas på att det var lösningen..
Citera
2024-05-15, 22:28
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Oerhört less på detta. Är ju inte så att jag kan ringa Bahnhof och felanmäla? Mitt internet fungerar perfekt i övrigt och har full fräs på 1000/1000-linan.

De flesta kanaler ligger bitrate på max 4-5 Mbit/s vilket är för lite för FHD och 4K är bara att glömma.

Så fort jag slår på Telia Mobil-Hotspoten så får jag lätt 20-30 Mbit/s utan lagg.

FAAAAAAAAAAAAN!

Samma här, ger upp snart.
Citera
2024-05-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Oerhört less på detta. Är ju inte så att jag kan ringa Bahnhof och felanmäla? Mitt internet fungerar perfekt i övrigt och har full fräs på 1000/1000-linan.

De flesta kanaler ligger bitrate på max 4-5 Mbit/s vilket är för lite för FHD och 4K är bara att glömma.

Så fort jag slår på Telia Mobil-Hotspoten så får jag lätt 20-30 Mbit/s utan lagg.

FAAAAAAAAAAAAN!

Hur ser man vilken bitrate en kanal ligger på? Tex i tivimate
Citera
2024-05-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Kan ni rekommendera en annan app än tivimate som slutade fungera för oss och är gratis ?

Iptv Extreme pro
Även bra support från utvecklaren.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pecana.iptvextremepro&hl=sv&gl=US&p li=1
Citera
2024-05-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Iptv Extreme pro
Även bra support från utvecklaren.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pecana.iptvextremepro&hl=sv&gl=US&p li=1
Men är inte gratis, kostar kanske 1 hundring
Citera
2024-05-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LunkzLunk
Men är inte gratis, kostar kanske 1 hundring
Den går att använda.
Läs vad det står innehåller annonser du betalar för att bli av med dem.
Sluta vara så jävla snål
Citera
2024-05-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Den går att använda.
Läs vad det står innehåller annonser du betalar för att bli av med dem.
Sluta vara så jävla snål
Jag har den på min mobil och surfplatta.
I tv:n kör jag tivimate , nej jag är inte snål men han frågade om en gratis app och det är ju inte extreme pro
Citera
2024-05-16, 22:17
Medlem
ninjatorrents avatar
Detta är jättekonstigt men vi bytte lösenord för tivimate och efter det fungerade kanalerna igen. Så vi rullar vidare med tivimate och allt fungerar som det ska nu haha
Citera
2024-05-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Detta är jättekonstigt men vi bytte lösenord för tivimate och efter det fungerade kanalerna igen. Så vi rullar vidare med tivimate och allt fungerar som det ska nu haha

Kan vara så att din Lina på något sätt hackats eller används av en person eller på en annan enhet och då blir det som att 2st använder abonnemanget samtidigt och den ena använder får hackade kanaler, svårt att kolla osv. när det bytte lösenord så avbröts linnan på det enheter som var inloggad på det
Citera
2024-05-18, 20:44
Medlem
Rostig Saabs avatar
SWEDIPTV är scam och funkar inte trots betalning. Svarar inte på mail/medelanden heller.
Citera
2024-05-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostig Saab
SWEDIPTV är scam och funkar inte trots betalning. Svarar inte på mail/medelanden heller.

Säker? jag har kört från swediptv ett bra tag utan problem
Citera
2024-05-18, 23:26
Medlem
Rostig Saabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellmag
Säker? jag har kört från swediptv ett bra tag utan problem
Har betalat och väntat tre dygn nu... inte ett ljud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera