2024-05-12, 23:26
Medlem
Theoneandonlymes avatar
....precis som här , när kvällen kommer laggar det på massor av kanaler . Tror att det helt enkelt blir överbelastat då mer folk slår på framåt kvällen , men bara min gissning . Allt detta har börjat sedan dom uppdaterade i slutet på förra året ...jag kör Shield Pro och Tivimate

Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Vad strular för dig? Hos mig är det felfritt på dagarna fram till 18-19 ungefär. Sen börjar laggandet. Då kör jag ändå direkt från konvertern till formuler boxen.
Citera
2024-05-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theoneandonlyme
N1strular hela tiden för mig och jag har kontaktat supporten för 2 veckor sedan och svaret blir "kollar och fixar" men det har efter 2 veckor inte blivit någon skillnad så kommer inte bli någon förlängning hos dom inte , trots att dom skryter med Nordens bästa iptv så NEJ nu är det slut med dom... :-(
Skulle precis skriva nåt liknande...
Buffrar för mig nästan varje kväll på alla kanaler mer eller mindre senaste tiden. Möjligtvis om man undviker hd och fhd att man kan få det att flyta.
Mina aliexpress-kanaler på extra-tvn rullar på perfekt för en tredjedel av priset...
Kasst 😡
Nån med insyn får gärna kommentera här och säga varför och om det är nån lösning i sikte. Eller ska man efter många år byta till nåt annat...?
Funkar konkurrenten N*T bättre?
Citera
2024-05-13, 17:58
Medlem
ninjatorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulltofs12
Okej ingen vpn. Kan även vara att inget giltigt abonnemang finns. Har ni dubbel kollat det? Men han hade varit i kontakt med Åf?

Ja jag pratade med åf och han påstår att allt ska vara ok. Han säger bara att vi ska byta app...
Citera
2024-05-13, 18:06
Medlem
ninjatorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Ja jag pratade med åf och han påstår att allt ska vara ok. Han säger bara att vi ska byta app...

Kan ni rekommendera en annan app än tivimate som slutade fungera för oss och är gratis ?
Citera
2024-05-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Kan ni rekommendera en annan app än tivimate som slutade fungera för oss och är gratis ?

Gratis? Är det verkligen krav för att se iptv? Tivimate kostar 200kr året? En gratis app som strular och annat
Citera
2024-05-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
Skulle precis skriva nåt liknande...
Buffrar för mig nästan varje kväll på alla kanaler mer eller mindre senaste tiden. Möjligtvis om man undviker hd och fhd att man kan få det att flyta.
Mina aliexpress-kanaler på extra-tvn rullar på perfekt för en tredjedel av priset...
Kasst 😡
Nån med insyn får gärna kommentera här och säga varför och om det är nån lösning i sikte. Eller ska man efter många år byta till nåt annat...?
Funkar konkurrenten N*T bättre?
Blev bättre för mig när jag skaffade VPN.
Citera
2024-05-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Helt övertygad om att min ISP (Bahnhof) börjat med någon form av filtrering eller begränsning på illegal IPTV och begränsar bandbredden. (Har också N1)

Laggar hur mycket som helst men så fort jag kopplar till min mobils hotspot (Telia) så fungerar det utan problem.

Någon med tips på vad jag kan testa? VPN?

Oerhört less på detta. Är ju inte så att jag kan ringa Bahnhof och felanmäla? Mitt internet fungerar perfekt i övrigt och har full fräs på 1000/1000-linan.

De flesta kanaler ligger bitrate på max 4-5 Mbit/s vilket är för lite för FHD och 4K är bara att glömma.

Så fort jag slår på Telia Mobil-Hotspoten så får jag lätt 20-30 Mbit/s utan lagg.

FAAAAAAAAAAAAN!
Citera
2024-05-14, 16:01
Medlem
diseuses avatar
Teaser för Cross, en deckarserie baserad på böckerna av James Patterson:

https://youtu.be/MC8cKtqusp4

Trailer för The 1% Club, den amerikanska motsvarigheten till den brittiska gameshowen:

https://youtu.be/thM2wNZC98c
Citera
2024-05-14, 16:49
Medlem
Är det någon annan som har problem med ljudet på Fhd kanalerna. Hos mig är det inget ljud på Svt 1 Fhd och kanal 5 Fhd. Jag har N1 iptv. Jag har skrivit till min återförsäljare och han svarar bara med att vi kollar upp det men det händer ingenting.
Citera
2024-05-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nytomta
Är det någon annan som har problem med ljudet på Fhd kanalerna. Hos mig är det inget ljud på Svt 1 Fhd och kanal 5 Fhd. Jag har N1 iptv. Jag har skrivit till min återförsäljare och han svarar bara med att vi kollar upp det men det händer ingenting.
Samma här...
Citera
2024-05-14, 23:16
Bannlyst
jag kör med VPN och N1 (swediptv.com) som återförsäljare har inga störningar just nu har mindre lagg när jag bytte från wifi till kabel
Citera
2024-05-15, 11:39
Medlem
Rostig Saabs avatar
I slutet av april förlängde jag åter mitt abonnemang (N1) med 12 nya månader, allt var frid och fröjd till igår kväll då det plötsligt slutade fungera helt. Idag fick jag ett mail från min leverantör att banken tagit tillbaks betalningen samt att jag skulle betala på nytt?!
Jag loggade in på banken och mycket riktigt fanns en återbetalning på summan från en vecka tillbaks..
Har någon varit med om detta tidigare och händer samma sak igen om jag betalar på nytt tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in