2024-05-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag tror inte ens du har en kvinnlig partner faktisk - eller möjligen en som är uppväxt i en låda och bodde i den tills du låste upp den.

Kan meddela att jag skaffat barn med en kvinna som till viss del haft ett struligt liv. Dock faktiskt nästan uteslutande pga av andra kvinnor.

Jag tycker lite synd om dig.
Citera
2024-05-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är just pga logik som kvinnor väljer björnen.

Björnar är mindre riskfyllda att möta för en kvinna än män.
Jag har redan räknat ut antal "attacker" per björn i Sverige kontra antal våldtäkter per man i Sverige.
med resultatet att män utgör större risk.
.

Det stämmer säkert. Men björnattacker är ju extremt ovanliga, de flesta människor har ju aldrig sett en björn. Men du kanske menar per möte? Det kan säkert förvisso också stämma.
Citera
2024-05-15, 23:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Du är faktiskt helt dum i huvudet. Jag har sagt att hon inte är rädd för att möta män i skogen.. Inget om afghaner, fester med främmande män eller annat.
Så just i skogen är främmande män inte farliga.
Men på fest är samma män ajabaja för du blir svartsjuk, eller ajabaja för de är potentiella risker för henne?

Din strategi för dig och din imaginära flickvän är inte helt klar för mig.
Citera
2024-05-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är just pga logik som kvinnor väljer björnen.

Björnar är mindre riskfyllda att möta för en kvinna än män.
Jag har redan räknat ut antal "attacker" per björn i Sverige kontra antal våldtäkter per man i Sverige.
med resultatet att män utgör större risk.

Vidare ex. antal björnexperter kan tala om för dig att björnar ytterligt sällan går till attack. De attackerar bara undantagsvis då de eller deras ungar är hotade. Som kvinna kan du agera för att undvika reta en sådan björn.
Ex antal experter på manligt våld mot kvinnor kan tala om för dig, att det existerar x. antal män där ute som skulle göra allt för att komma åt att våldta en ensam kvinna...och det syns inte på honom. Som kvinna kan du heller inte göra något för att parera detta, eftersom mannen drivs av en vilja..medan björnen drivs av en försvarsinsikt.

Om du fortsatt inte begriper, så kan jag inte hjälpa dig mer.
Jag har utsatts många gånger för män utomhus. Vi pratar även överfall där mannen föll över och bara snuddade min rygg, påhopp mitt i natten av att en man örjade springa mot mig då han skulle dränka mig i stadens å för att jag enligt honom var "En jävla svensk hora", första mannen dök upp nät jag var 8 år och trakasserade regelbundet med fula ord. En man som blev rätt o talade då det var efter Hagamannen råkade jag ut för men polisen var inte så intresserad då jag sa att Jan var lå gt ifrån att våldta, hissaze rätt bra på ursprung och så (cykelmannen). Jag kan inte på rak hand uppge hur många ofredanden av olika män jag råkat ut för men jag tror att det ör kulturellt.

Även om jag råkat ut för svenskar och som första då var finne så skulle jag välja att möta en nordisk man framför en björn eftersom de generellt är ofarliga. Däremot skulle jag inte vilja en invandrarman eller ung vuxen invandrare i skogen framför en björn. Pojke går bra.

USA har nog mycket större problem med sexuella trakasserier, våldtäkterna och annat. Trots allt så har de en annan historia och är ett ursprungligen ett land med rasistiska strukturer genom hela samhället. Sverige och norden är toppländer när det kommer till jämlikhet mellan könen och mellan barn och vuxen. Så även ett barn bör vara tryggare med en främmande svensk man än en björn eller utomjordisk karl.

Sedan har jag såklart även råkat ut för en hel del svenskar som jag sagt men som kvinna [IBförstår[/i] Jag skill aden då jag tvingats leva i den. Som äldre kan jag däremot röra mig fritt på gatorna utan alla de där hundratals ofredanden jag upplevt som skvallrat om kultur och hemländer villkor.

I vilken skog, I vilket land med vilken man. Alla skogar är inte lika, I te heller alla kulturers kvinnohat.
Citera
2024-05-15, 23:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kan meddela att jag skaffat barn med en kvinna som till viss del haft ett struligt liv. Dock faktiskt nästan uteslutande pga av andra kvinnor.

Jag tycker lite synd om dig.
Så du har alltså en imaginär kvinna som du fått barn med.
Och nu för du hennes talan om vilka som hon uppfattat som besvärliga i sitt liv.

Det är blir ju bara gulligare och gulligare -- lite mer och mer talande om vad du är för typ också givetvis.

Vi kan säga att du definitivt inte framstår som en björn i alla fall.
Citera
2024-05-15, 23:08
Medlem
Citat:
Så just i skogen är främmande män inte farliga.
Men på fest är samma män ajabaja för du blir svartsjuk, eller ajabaja för de är potentiella risker för henne?

Din strategi för dig och din imaginära flickvän är inte helt klar för mig.

Som frågan är ställd låter det som möta en björn eller man på skogspromenad typ och då tror jag de allra flesta män är mycket fredliga. Blandar man in alkohol, grupptryck osv ökar säkert riskerna även om de fortfarande är låga.

Vi har ingen speciell strategi. Vi bara är rimliga, har aldrig ens pratat om just detta.
Citera
2024-05-15, 23:09
Medlem
Citat:
Så du har alltså en imaginär kvinna som du fått barn med.
Och nu för du hennes talan om vilka som hon uppfattat som besvärliga i sitt liv.

Det är blir ju bara gulligare och gulligare -- lite mer och mer talande om vad du är för typ också givetvis.

Vi kan säga att du definitivt inte framstår som en björn i alla fall.
Ja hon har haft ganska stora problem med kvinnor under sin uppväxt. Det är tråkigt men hon klarar sig ändå.

Haha, fått ligga på länge eller?
Citera
2024-05-15, 23:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som frågan är ställd låter det som möta en björn eller man på skogspromenad typ och då tror jag de allra flesta män är mycket fredliga. Blandar man in alkohol, grupptryck osv ökar säkert riskerna även om de fortfarande är låga.

Vi har ingen speciell strategi. Vi bara är rimliga, har aldrig ens pratat om just detta.
De allra flesta kvinnor har haft mer problem och ser mer faror med att möta en främmande man på en isolerad plats än att möta ett vilt djur som en björn.

Att du inte kan sätta dig in kvinnors verklighet har du gjort tydligt.

Citat:
Ja hon har haft ganska stora problem med kvinnor under sin uppväxt. Det är tråkigt men hon klarar sig ändå.

Haha, fått ligga på länge eller?
Enligt dig i alla fall - för just nu för du hennes talan, och vad hon själv anser (om hon ens existerar) får vi inte veta. Utan som den man du är så tar du på dig rätten att definiera vad som är jobbigt för henne.
Du är alltså ett talande exempel på vad kvinnor med lite självaktning vill undvika.

Jag är nästan 60 år gammal, när vi ligger så gör vi det länge - var det du undrade över?
Eller var det om vi ligger med varandra? Och hur ofta?

Det blir lite komiskt dels att du tror att du kan kränka mig genom fåniga frågor om mitt sexliv - dels att du gärna kränker en man på vägen bara du får kränka en kvinna. För du inser väl att vi som har riktiga levande partners är två när vi har sex?

Det kan ju i och för sig bli svårt att greppa det där för folk som har sex med "lena handen" och imaginära partners.

Du är ursäktad för din plumphet - eftersom jag inser att du är korkad, ensam, osäker och oerfaren.
Citera
2024-05-16, 06:35
Medlem
Citat:
De allra flesta kvinnor har haft mer problem och ser mer faror med att möta en främmande man på en isolerad plats än att möta ett vilt djur som en björn.

Att du inte kan sätta dig in kvinnors verklighet har du gjort tydligt.

Enligt dig i alla fall - för just nu för du hennes talan, och vad hon själv anser (om hon ens existerar) får vi inte veta. Utan som den man du är så tar du på dig rätten att definiera vad som är jobbigt för henne.
Du är alltså ett talande exempel på vad kvinnor med lite självaktning vill undvika.

Jag är nästan 60 år gammal, när vi ligger så gör vi det länge - var det du undrade över?
Eller var det om vi ligger med varandra? Och hur ofta?

Det blir lite komiskt dels att du tror att du kan kränka mig genom fåniga frågor om mitt sexliv - dels att du gärna kränker en man på vägen bara du får kränka en kvinna. För du inser väl att vi som har riktiga levande partners är två när vi har sex?

Det kan ju i och för sig bli svårt att greppa det där för folk som har sex med "lena handen" och imaginära partners.

Du är ursäktad för din plumphet - eftersom jag inser att du är korkad, ensam, osäker och oerfaren.

Det funkar inte så bra att håna mig med att "lena handen" när jag har det bättre än någonsin relationsmässigt ich befinner mig mitt i livet med allt vad det innebär. Jag tror du kan bättre om du vill? Jag antar att du haft svåra problem med män genom hela ditt liv. Beklagar det.
Citera
2024-05-16, 06:43
Medlem
Citat:
Kvinnor som försökt mörda henne? Våldta henne? Eller "bara" utsatt henne för våld i nära relation"?
Citera
2024-05-16, 07:32
Medlem
Citat:

Jo det är ganska rimligt eftersom de flesta kvinnor aldrig mött en björn men många ser 100-tals män varje dag.
Citera
2024-05-16, 09:12
Medlem
Citat:
De är ju knappast farligare på fest än i skogen.
Jo det är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in