Citat:
Ursprungligen postat av
BarnsligaBengt
Så är det, jag menade bara att det är inte känt att han hade någon särskild "spännremsanordning" att fästa hölstret i. Men det var då irrelevant för det som diskuterades. I bältet kan han fäst det.
Jag har dock tänkt mig att det skulle gå att fästa hölstret i axelremmar eller annan anordning om man nu hade någon sådan? Men det är kanske fel.
Och jag tror inte att CA hade någon liknande anordning, men man kan erinra om att personen som tidigare drev butiken han köpte revolvern i konstruerade bärremmar till vapen.
Citat:
Ursprungligen postat av
fragola
Jag funderar och fantiserar för jag vet ju inget mer än andra:
* Christers hölster fästes alltså vid svångremmen, eller som man också kallar det, bältet.
* Det finns inga uppgifter som tyder på att GM hade ett hölster vid midjan som en cowboy
* Kan GM ha haft revolvern lös i fickan men samtidigt även ha haft hölstret löst i fickan? Och sedan placerat revolvern i detta lösa hölster på DBG för att ”revolvern hör ju ändå hemma där”, ungefär. (GM under stress och inte helt rationell)
* Som jag förstått det så placerade CA vapnen i hölster vid transport och la sedan i väska / baklucka. Det ser väl lite väl ”rått” ut att gå runt med ohölstrad revolver?
Ja, men så finns då den här uppgiften om vapenväska i revisionsrapporten och som tycks komma från PU.
Angående att ha vapnet i hölster i fickan, får sådant till en stor revolver ens plats i en rock- jackficka? Verkar också märkligt att bära vapnet så om man går ut med det för att skjuta någon på gatan. Eller bära med sig hölstret för att lägga ned vapnet i det efter förrättat värv.