Citat:
Det är absolut en möjlighet och kan inte uteslutas. Själv tycker jag nog att kulan som träffat OP är märkligast, både projektilens skick och att den hittas på platsen först efter 37 timmar, av en privatperson.
Dock tänker jag mot bakgrund av framförda argument att en så pass erfaren och dokumenterat skicklig skytt som GH hade en god koll på förvaring av såväl vapen som ammunition. Dessutom var medveten om risker med att avfyra ammunition som är gammal eller som har förvarats felaktigt. Särskilt om första inte avfyras ordentligt och man trycker iväg ett skott till, vilket kan bli en farlig situation för skytten.
Dock tänker jag mot bakgrund av framförda argument att en så pass erfaren och dokumenterat skicklig skytt som GH hade en god koll på förvaring av såväl vapen som ammunition. Dessutom var medveten om risker med att avfyra ammunition som är gammal eller som har förvarats felaktigt. Särskilt om första inte avfyras ordentligt och man trycker iväg ett skott till, vilket kan bli en farlig situation för skytten.
Du måste beakta hypotesens helhetsbild.
I fallet Christer Andersson innebär detta ett Cajsa Warg scenario där Christer haft tillgång endast till sin revolver plus att han endast har tillgång till några överblivna patroner Super X metal piercing.
Varken revolver och särskilt inte ammunitionen stöder annat scenario.Som mordammunition betraktat är det annars ett osannolikt uselt val.
Ammunitionen var en lattjo lajbans typ för en skytt som ville lajja lite med sin spädgris.
Rimligen har patronerna legat och skräpat i typ en skål hemma i lägenheten hela tiden.
Du efterfrågar teknisk bevisning plus direkt koppling till mordplatsen vid tidpunkt för mordet.
Jag hoppas att du själv inser att inget av detta någonsin kommer att kunna produceras.
Detta innebär permanent limbo för din del gällande den absolut viktigaste enskilda frågan i MOP.
Vem som var mördaren.
Att någon ny teknisk bevisning skall kunna produceras i fallet när sådan permanent helt lyst med sin frånvaro i över 38 år är så extremt osannolikt att det kan lämnas därhän.
Behöver du koppla gärningsman till brottsplatsen vid tidpunkt för mordet så hamnar du möjligen hos Stig Engström..och vi vet ju båda vilka oöverstigliga problem detta innebär.
Du kommer aldrig att kunna komma vidare i frågan om gärningsmannaskap när du satt upp de krav du gjort.
Detta innebär permanent sidlinje för din del.
Vill du vara där är det din sak,men det innebär i all praktik att du är fastfryst i tid den 28 Februari 1986 omkring klockan 23.21.00..och vi vet ju att detta inte ger någonting.
Indicekedjan runt Christer Andersson måste förklaras utifrån perspektiv oskyldig,liksom hypotesen i sin helhet.
Ingen har tillnärmelsevis lyckats med detta,men du är ju välkommen att försöka du också.