2024-05-14, 22:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jo, det är självklart logiskt att använda statistik.

Enligt dig och det resonemang du fört är det logiska valet att flyga flygplanet själv istället för att vara passagerare, trots att man aldrig flugit ett flygplan förr.
Nej, det är det inte -- men man skulle helt klart ha mycket större kontroll över situationen än när man sitter bältat bak i sardinburken.
Citera
2024-05-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du måste ha ett mycket jobbigt liv om du gör dina riskbedömningar på statistik och inte utifrån hur situationen ser ut och vilka möjligheter och faror den innebär för dig personligen.
Citat:
Nej, det är det inte -- men man skulle helt klart ha mycket större kontroll över situationen än när man sitter bältat bak i sardinburken.
Nej, mitt liv är väldigt bekvämt.

Jag är inte rädd för halva befolkningen, jag oroar mig inte över allting som jag inte kontrollerar, vilket är det mesta här i världen, och jag skyller inte alla mina problem på alla andra.
Citera
2024-05-14, 22:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, mitt liv är väldigt bekvämt.

Jag är inte rädd för halva befolkningen, jag oroar mig inte över allting som jag inte kontrollerar, vilket är det mesta här i världen, och jag skyller inte alla mina problem på alla andra.
Bra, om du lär dig respektera att andra gör andra val för sig själva, val som utgår från dem och inte dig, så blir det så klart ännu bättre.
Citera
2024-05-14, 23:03
Medlem
Citat:
Bra, om du lär dig respektera att andra gör andra val för sig själva, val som utgår från dem och inte dig, så blir det så klart ännu bättre.
Det där var det dummaste jag läst idag. Du kanske skulle lära dig det, för jag har då aldrig sagt något om vad andra ska göra för val, jag har bara blivit tillsagd att jag gör fel val och det gjorde jag tydligen redan när jag befruktade mors ägg.

Du får till och med hata män på internet, det är helt fritt.
Citera
2024-05-15, 07:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vem har sagt något om att kontrollera björnen?

Citat:
Nej, för det är inte logiskt att använda statistik när man ser över sina egna individuella möjligheter till överlevnad. Man har bättre möjlighet till kontroll i en bil än i ett plan.

Så skrev du. Att ni använder er möjlighet till kontroll istället för logik i ovanstående fall och därför undrade jag om ert val görs på samma sätt i fallet björn vs man?
Citera
2024-05-15, 07:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så skrev du. Att ni använder er möjlighet till kontroll istället för logik i ovanstående fall och därför undrade jag om ert val görs på samma sätt i fallet björn vs man?
Nej, läs igen. Där pratar jag om bil vs flyg.
Jag vet inte hur det är med dig - men för min del är det stor skillnad på att vistas i skogen och att vara i eller framföra fordon.
Riskbedömningar och hur man hanterar olika saker är situationsbetingat.

Så nej - att kontrollera en björn är din i allra högsta grad typiskt enkelspåriga manliga tolkning av hur man kontrollerar en situation.
Citera
2024-05-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
100% på att de som säger björn hellre än man aldrig utsatts för att en björn jagat en i skogen, eller ens sett video på det. Det är terrorskräck.

Nej, de har nog jagats genom stan av en eller flera män, eller terroriserats av män därför svarar de som de gör...
Citera
2024-05-15, 09:35
Medlem
Alla kvinnor har vid ett eller flera tillfällen haft anledning att vara rädda för män, få kvinnor har haft anledning att vara rädda för björn. Det är det det handlar om, inte hur sannolikt det är att möta en björn.
Citera
2024-05-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alla kvinnor har vid ett eller flera tillfällen haft anledning att vara rädda för män, få kvinnor har haft anledning att vara rädda för björn. Det är det det handlar om, inte hur sannolikt det är att möta en björn.

Vore det då inte en bra ide att minska ner på de farligaste männen som finns och minska invandringen av dessa.

Det borde ju vara den logiska slutsatsen.

Jag håller med om att män är farliga ,inte alla män men det finns en stor grupp män som är farliga.

1. Invandrarede män .inte alla.

2. Män som uppfostras av ensamstående kvinnor är lite extra farliga alla fall i USA ,inte alla men högre procent.

Jag har inget emot att vi skulle minska andelen av dessa män. Mentala hälsan skulle bli bättre.

Varför vill kvinnor inte det ?
Citera
2024-05-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag läste en undersökning som gjordes efter överfallet och mordet på tjejen som var på väg hem från en kompis vid 21 tiden på kvällen i England.

Ung kvinna i 30 års åldern. Förövaren (svinet) var utklädd till polis. Han utnyttjade henne sexuellt och mördade henne.

I undersökningen som gjordes efteråt frågades kvinnor vad de skulle göra om män hade utegångsförbud efter en viss tid på kvällen. Majoriteten svarade att de skulle gå ut på kvällen ensamma utan att vara rädda. Och vilken härlig känsla det skulle vara.

Ungefär så, minns inte ordagrant. Jävligt sorgligt.

Var han inte polis tom?

https://svenska.yle.fi/a/7-10001792
Citera
2024-05-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Här kommer en ny fråga.
Om du frågar människor om de ser större risk (är mer rädda för) att sätta sig i ett flygplan eller en bil?
Vad tror du majoriteten skulle svara?

Ingen aning, och vad har detta med vad vi diskuterar här att göra?
Citera
2024-05-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vore det då inte en bra ide att minska ner på de farligaste männen som finns och minska invandringen av dessa.

Det borde ju vara den logiska slutsatsen.

Jag håller med om att män är farliga ,inte alla män men det finns en stor grupp män som är farliga.

1. Invandrarede män .inte alla.

2. Män som uppfostras av ensamstående kvinnor är lite extra farliga alla fall i USA ,inte alla men högre procent.

Jag har inget emot att vi skulle minska andelen av dessa män. Mentala hälsan skulle bli bättre.

Varför vill kvinnor inte det ?
Jag tror kvinnor har en mer diversifierad bild av vilka män som är farliga, eller potentiellt farliga, baserat på egna erfarenheter.

Här på flashback verkar det råda konsensus om att svenska män aldrig kröker ett hår på en kvinna. Kvinnor verkar inte ha den erfarenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in