2024-05-14, 18:46
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Oj. Undrar vad som hänt dig som hatar kvinnor så mycket.
Vem är det som hatar kvinnor? Den som vill att de ska våldtas för invandringens skull och nu även dödas av vilddjur? Eller den som tycker att detta är en dålig idé?
Citera
2024-05-14, 18:48
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ok. Folk begriper ändå inte.
Ja, givetvis! Men merparten jag har mött, borde få en spark på fittan.
Ett gott skratt fick jag där i en annars galen tråd.
Citera
2024-05-14, 18:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Orsaken till att jag är extra vaksam mot män är baserad på egen erfarenhet, och en stor dos kriminalfall då det ligger inom mitt intresseområde. Men återigen så är det män jag på något sätt känner som är ett större hot än random män ute i samhället.

Alldeles nyss faktiskt när jag gick hem på lunch från jobbet mitt på ljusa dagen inne i centrala delarna av min kommun så blev jag följd av en okänd man större delen av vägen. Snubben var med största sannolikhet en helt harmlös snubbe som bara skulle åt samma håll, men man raskar ändå på stegen lite, spetsar öronen och gör en bedömning för sig själv hur man lättast undflyr en eventuell situation. Det är instinkter som inte kickar in om det vore en kvinna som gick där bakom en istället.

Numer lever jag ett rätt lugnt och till synes tråkigt liv, men när man var yngre och var ute i partysvängen så var det en hel del man fick bocka av på checklistan för att försöka undvika att råka ut för någonting, och som jag i min tur även har tagit upp med mina bonusdöttrar som är i sådan ålder att det tyvärr är nödvändigt att ha vetskap om. Tyvärr måste man tänka på allt ifrån hur man klär sig till hur man kan uppfattas om man ens är normaltrevlig, till att aldrig lämna dryck obevakad på krogen, se till att alltid vara på en nivå där man har koll på läget, meddela någon betrodd var man är, när man har för avsikt att komma hem och vilka man är med. Träffa aldrig okända snubbar från dejtingsidor och dylikt på annat än publika platser, gör research på snubben du skall träffa och se så att han verkligen är den han utger sig för att vara, ha en plan för hur du lämnar en plats på ett diskret sätt om någonting inte känns okej (typ smsa kodord till en vän som ringer och "behöver akut hjälp"), finns det någon i sällskapet som kan spela pojkvän vid behov.. listan kan göras lång på vilka åtgärder man kan behöva ha i sin portfölj. De snubbar jag har upplevt problem med har nästan aldrig varit totala randoms, utan det har i de allra flesta fall varit någon som har fattat tycke för en under en fest, eller vid två tillfällen folk man träffat via badoo som hade betydligt större förhoppningar på första dejten än vad man själv hade. Bland totalt okända män som man inte haft kontakt med alls innan så är det bara en fransman som inte lämnade mig ifred på spårvagnen förrän min killkompis kom och mötte upp mig vid hållplatsen och spelade "pojkvän", och vid ett tillfälle har jag misstänkligen blivit drogad på krogen, varpå den enda som hade utrymmet att göra detta var en till synes svensk bartender.

Så nej, det beror inte enbart på feministpropaganda. Det hade ju varit betydligt behagligare om man slapp vara orolig för de här bitarna alls och att de saknade grund. Men grunderna för oron finns tyvärr.

Jag har inget att tillägga vad gäller dina försiktighetsåtgärder mer än att du är smart som skyddar dig. Det är bra, man ska alltid tänka på sin egna säkerhet. Men tänk dig att du när du gick hem hade följts av en björn istället för en okänd man. Hur hade du känt då?
Citera
2024-05-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Käre lille kissekatt det är ingen som inbillar sig ens att du skulle vara en kvinna.
Men välj du män ingen bryr sig.
Detta är nedlåtande och det vet du om. Varför vill du vara nedlåtande och inte bemöta din meningsmotständare respektfull? Du valde nedlåtenheten. Varför? Varför kan du inte respektera andra?

För att du hatar allt och alla?
Citera
2024-05-14, 19:06
Medlem
Man får också ta med i beräkningen hur många gånger en man har räddat en kvinna och hur många gånger en björn räddat en kvinna.

Men feminister är inte seriösa eftersom de vill oftast inte optimera kvinnors säkerhet.

1. Om feminister får bestämma hög invandring av män med hög riskfaktor.

2. Låga straff för personer som misshandlar.

3. Angripper fel personer ,män som i hela deras liv inte gjort något för att skada en kvinna , medans en kvinna som har uppfostrat en pojke/man fel inte har gjort något fel när han blir kriminell.

Kvinnor måste vara med och ta ansvar för de misslyckade männen som skadar kvinnor. Män är dessutom ofta utslängda från familjen hur ska vi då kunna ta ansvar.
Citera
2024-05-14, 19:18
Medlem
hipsterkatts avatar
Kvinna här, väljer björn baserat på en hel livstid av erfarenheter. De kvinnor som sågar oss andra, som väljer björn, är helt klart pick me girls
Citera
2024-05-14, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Problemet med detta resonemang är att du inte redovisar hur många gånger kvinnor möter män eller björnar. Jag kan med stor säkerhet säga att de flesta kvinnor, under sin livstid, aldrig kommer att möta en björn, inte ens i skogen.
Män däremot, möter de oftast dagligen, och kanske hundratals olika män dessutom. I skogen betydlig mer sällan. Om du inte räkknar parker och urbana "skogar".

Jag kan förstå kvinnors uttalde rädsla för män i dag. De matas med nyheter och historier via media och social media. Lätt då att tro att det alltid blir problem då de möter en okänd man.

Precis som de flesta här matar varandra med elakheter om invandrare och sedan tror att bara de sätter sin fot ute så kommer en invandrare att ge sig på dem eller deras anhörig.
Så är det såklart. Ändå hade jag gärna sett en diskussion om varför kvinnor väljer att träffa en björn framför att träffa en man (och "kvinnor är idioter" duger ej), istället för att fastna i sannolikhetslära.
Citera
2024-05-14, 19:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så är det såklart. Ändå hade jag gärna sett en diskussion om varför kvinnor väljer att träffa en björn framför att träffa en man (och "kvinnor är idioter" duger ej), istället för att fastna i sannolikhetslära.

Svaret är enkelt: De ljuger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Kvinna här, väljer björn baserat på en hel livstid av erfarenheter. De kvinnor som sågar oss andra, som väljer björn, är helt klart pick me girls

Vad är din erfarenhet av björnar? Hur många har du mött i "skogen"?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Svaret är enkelt: De ljuger.
Varför?
Citera
2024-05-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Min slutsats har alltid varit och är fortsatt i denna tråd att män är farligare för kvinnor än björnar.

Och kvinnor är farligare för män än tigrar enligt samma logik.
Citera
2024-05-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
När feministen Merapi inte förespråkar att svenska kvinnor ska offra sig själva och låta sig bli våldtagna i massinvandringens namn så försöker hon lura i kvinnor att det är bättre för kvinnor att umgås med björn än män.

"Att hata allt kvinnligt liv" bör vara feminismens slogan då det är vad den egentligen står för.
Jag har inte koll på vad ett troll i en trollfabrik faktiskt är men användaren du refererar till måste ju rimligtvis vara ett betalt troll?
I allafall en troll-roll använd av flera som har gått samma intersektionalitet-utbildning.
Senast redigerad av eva89 2024-05-14 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in