2024-05-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej - det har aldrig "kommit till kritan"

Ämnet är redan avklarat. Du föredrar männen före björnen. Du sa det själv. Du kan släppa det nu.

Nu inväntar vi Merapis svar, men hon kommer aldrig besvara den frågan, men alla förstår ju så klart att det bara är ett litet skådespel och när det väl kommer till kritan så föredrar hon också män framför björn.
Citera
2024-05-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ämnet är redan avklarat. Du föredrar männen före björnen. Du sa det själv. Du kan släppa det nu.

Nu inväntar vi Merapis svar, men hon kommer aldrig besvara den frågan, men alla förstår ju så klart att det bara är ett litet skådespel och när det väl kommer till kritan så föredrar hon också män framför björn.
Merapi startade tråden men fick inte den dit som hon ville så nu kommer hon "ghosta" den. Inga mer svar från henne...
Citera
2024-05-14, 17:02
Medlem
Fan jobbigt läge nästa gång jag springer på en kvinna i skogen! Vad skall man göra?! Man kan ju inte börja skrika "Jag lovar jag är ofarlig"! Det är ju jävligt suspekt
Att bara tyst gå förbi och titta åt ett annat håll känns ju också misstänkt. Kanske bara springa allt man kan rakt ut i skogen och ta sig så långt bort som möjligt från situationen?
Citera
2024-05-14, 17:04
Medlem
Vissa kvinnor kan sitta hemma och skriva så men om de ser en björn, alltså om det uppkommer en situation då det väl gäller så vill de nog hellre möta en främmande man.
Senast redigerad av JohanZzZ 2024-05-14 kl. 17:13.
Citera
2024-05-14, 17:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Merapi startade tråden men fick inte den dit hon ville så nu kommer hon "ghosta" den. Inga mer svar från henne...
Jag tror den är ungefär där hon räknade med att det skulle landa.

En hög kränkta män som har svårt att inte försöka styra över vad kvinnor vill och känner och försöker ta sig rätten genom verbalt våld att få sin vilja igenom.

Kränkta män hugger vilt.

En lysande exposé över varför kvinnor föredrar att stöta på en björn helt enkelt.
Citera
2024-05-14, 17:05
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så bruna björnar är farligare än vita björnar?

Det hade jag ingen aning om.

Vad lustigt att du alltid tappar läsförmågan varje gång jag konstaterar att du vill att svenska kvinnor ska låta sig våldtas. Nu vill du dessutom att de ska dödas av vilddjur. Feminister hatar verkligen kvinnor mer än något annat.
Citera
2024-05-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vad lustigt att du alltid tappar läsförmågan varje gång jag konstaterar att du vill att svenska kvinnor ska låta sig våldtas. Nu vill du dessutom att de ska dödas av vilddjur. Feminister hatar verkligen kvinnor mer än något annat.

När feministen Merapi inte förespråkar att svenska kvinnor ska offra sig själva och låta sig bli våldtagna i massinvandringens namn så försöker hon lura i kvinnor att det är bättre för kvinnor att umgås med björn än män.

"Att hata allt kvinnligt liv" bör vara feminismens slogan då det är vad den egentligen står för.
Citera
2024-05-14, 17:10
Medlem
Frågan är om jag som man hellre vill möta en björn en en annan man? Finns mycket dårar där ute. "Skrik som en gris" Banjo-Bob är ju ingen höjdare att springa på. Eller en galen neger med något stort innanför penisfodralet..
Citera
2024-05-14, 17:38
Medlem
Man borde släppa ner lite feminazis hos isbjörnar...

Men om jag ska vara lite mera seriös så kan jag faktiskt förstå att det kan vara skrämmande för kvinnor att stöta på fel sorts män i skogen.

Jag jobbar ibland på ställen där det finns björn och på våren brukar jag vara högljudd så att jag inte råkar gå på någon.
Citera
2024-05-14, 17:39
Medlem
Man borde släppa ner lite feminazis hos isbjörnar...

Men om jag ska vara lite mera seriös så kan jag faktiskt förstå att det kan vara skrämmande för kvinnor att stöta på fel sorts män i skogen. Kan inte vara så trevligt att vara rädd hela tiden.

Jag jobbar ibland på ställen där det finns björn och på våren brukar jag vara högljudd så att jag inte råkar gå på någon.
Citera
2024-05-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Orsaken till att jag är extra vaksam mot män är baserad på egen erfarenhet, och en stor dos kriminalfall då det ligger inom mitt intresseområde. Men återigen så är det män jag på något sätt känner som är ett större hot än random män ute i samhället.

Alldeles nyss faktiskt när jag gick hem på lunch från jobbet mitt på ljusa dagen inne i centrala delarna av min kommun så blev jag följd av en okänd man större delen av vägen. Snubben var med största sannolikhet en helt harmlös snubbe som bara skulle åt samma håll, men man raskar ändå på stegen lite, spetsar öronen och gör en bedömning för sig själv hur man lättast undflyr en eventuell situation. Det är instinkter som inte kickar in om det vore en kvinna som gick där bakom en istället.

Numer lever jag ett rätt lugnt och till synes tråkigt liv, men när man var yngre och var ute i partysvängen så var det en hel del man fick bocka av på checklistan för att försöka undvika att råka ut för någonting, och som jag i min tur även har tagit upp med mina bonusdöttrar som är i sådan ålder att det tyvärr är nödvändigt att ha vetskap om. Tyvärr måste man tänka på allt ifrån hur man klär sig till hur man kan uppfattas om man ens är normaltrevlig, till att aldrig lämna dryck obevakad på krogen, se till att alltid vara på en nivå där man har koll på läget, meddela någon betrodd var man är, när man har för avsikt att komma hem och vilka man är med. Träffa aldrig okända snubbar från dejtingsidor och dylikt på annat än publika platser, gör research på snubben du skall träffa och se så att han verkligen är den han utger sig för att vara, ha en plan för hur du lämnar en plats på ett diskret sätt om någonting inte känns okej (typ smsa kodord till en vän som ringer och "behöver akut hjälp"), finns det någon i sällskapet som kan spela pojkvän vid behov.. listan kan göras lång på vilka åtgärder man kan behöva ha i sin portfölj. De snubbar jag har upplevt problem med har nästan aldrig varit totala randoms, utan det har i de allra flesta fall varit någon som har fattat tycke för en under en fest, eller vid två tillfällen folk man träffat via badoo som hade betydligt större förhoppningar på första dejten än vad man själv hade. Bland totalt okända män som man inte haft kontakt med alls innan så är det bara en fransman som inte lämnade mig ifred på spårvagnen förrän min killkompis kom och mötte upp mig vid hållplatsen och spelade "pojkvän", och vid ett tillfälle har jag misstänkligen blivit drogad på krogen, varpå den enda som hade utrymmet att göra detta var en till synes svensk bartender.

Så nej, det beror inte enbart på feministpropaganda. Det hade ju varit betydligt behagligare om man slapp vara orolig för de här bitarna alls och att de saknade grund. Men grunderna för oron finns tyvärr.
Du har råkat ut för saker i livet, vad tråkigt. Men det har alla andra i världen också gjort, inklusive jag.

Varför är jag inte rädd?
Citera
2024-05-14, 18:10
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?

Det hela är en helt jävla efterbliven debatt.
Jag är kvinna, och väljer en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in