2024-05-14, 00:41
Medlem
Holländsk media skriver att den unga kvinnan är svensk. Har det verkligen framgått att så är fallet?
Citera
2024-05-14, 00:44
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Tyvärr följer jag den nederländska diskussionen. Han har ett stort stöd samt att man förbereder någon typ av process. Deras SVT gick ju ut med att det var oproportionerligt

Tror du public opinion kvarstår om han blir dömd? Tänker att det ändå kan vara svårt att försvara...
Citera
2024-05-14, 02:46
Medlem
Straffsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om man formulerar om detta som "hytte med näven" så tycker jag brottet försvinner helt. Det är ju mindre allvarligt än "fingret" t.ex, som inte är brottsligt.

Den dagen "hytter med näven" blir förbjudet så kan jag lämna det bög-mesiga Sverige.
Att hytta med näven kan uppfattas som måtta ett slag om avståndet är tillräckligt litet. Då blir det stor skillnad.
Citera
2024-05-14, 07:29
Citat:
Ursprungligen postat av Straffspark
Att hytta med näven kan uppfattas som måtta ett slag om avståndet är tillräckligt litet. Då blir det stor skillnad.

Enligt Jimmy Savile själv så var det en ”raised fist” och att han måttade ett slag mot henne ”men det träffade faktiskt inte, hallå!”
Enligt vittnen var han ”mycket aggressiv”. Sånt här ska man inte behöva ta som kameraman/kvinna. Vi har precis fördömt alla aggressiva ”kulturmän” för sisådär 10 år sen men nya unga-vuxna-generationen bara spolar tillbaka bandet och gör hela #metoo och #tystnadtagning osv förgäves. Det är verkligen inte ok att nån clown som ska tävla i Eurovision beter sig som Liam Gallagher på en bar 02.00 1995. Personalen backstage på Eurovision behöver inte ta några aggressiva utfall alls, och andra deltagare ska inte behöva ta att bli hånade, fientligt behandlade osv heller.
Citera
2024-05-14, 08:07
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Väldigt olämpligt beteende, fullständigt enlg.

Holländare (jag är hälften holländsk född i Haag) är generellt sett minsann inte heller särskilt eleganta eller välbelevade men tvärtom, ett vulgärt o högljutt jävla bondfolk. (skrikiga, stökiga, skrytiga men trevliga, glada visst, och väldigt arroganta som kan/vet allting bättre o större. Som högljudda jänkare fast 10 X värre).

Förvånar mig inte det minsta om hans temperament, o kollar samtidigt in resten av gänget som han uppträder med….snudd på fotbollshooligans Ajax ultras, att för han e holländare, så kom rå-huliganen ut.

Betraktat i backspegeln däremot, kalabaliken, kontroverserna och de väldigt negativa följder för faktiskt alla inblandade, vore det bättre om juryn erbjudit honom att få tävla, men mot X antal avdragna straffpoäng.

EBU o kostymerna skulle väl kunna vara lite kreativa tycker man. Eller bilen har enbart framåt? Ingen back o inge styra?

Lön har dom i alla fall..

Polis, förhör, åtal o rättegång etc etc, kom igen! tamejfan löjligt!

”Kameramannen” blev varnad många många gånger av honom men hon fortsatte den arroganta bitchen, dvs en starkt förmildrande omständighet.

Ehh… första halvan av texten är jag med dig men sen kom väl Holländaren i dig fram 🥴.
Jag har medarbetare i Holland. Man får läsa på om varje lands kultur så att man inte missförstår andras sätt att kommunicera på. Holländare är ju minst sagt kända för att vara… otrevliga 🥴.
Jag tycker dock det är ett vackert land och har möjlighet att flytta till Haag men har inte bestämt mig än. Det du skriver låter ju inte alls kul. Men sen vet jag inte vad som hänt med världen. Jag hade full koll på den för 10 år sen när jag var den yngsta generationen unga vuxna. Vi var PK och reko. Det var inte ok med antisemitism och det var inte ok att unga män flög på kamerakvinnor backstage, de hade blivit canceled och fått be om ursäkt i media men bemötts med totalt fördömande ändå.
Nu är det plötsligt som att det är 1984 eller 1934 istället, och även millenials verkar ha kastat av sig värderingarna från 2014 som en handduk, att det inte var djupare än så.
Citera
2024-05-14, 08:12
Medlem
rostsyntess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Åtalas för vad? För han tog sönder hennes kamera, han var inte under några omständigheter aggressiv mot henne utan anledning. Hon gav honom en anledning, därav flippade han ur. Hon skämtade om hans döda föräldrar, som stått honom kärt, om någon borde åtalas så är det den kvinna aka Eden Golden och hela hennes team..
det enda Joost kan få är böter, han kommer inte åtalas och få ett fängelsestraff om du tror det..

Dags att läsa på lite? Åtal behöver inte betyda att han får ett fängelsestraff.
Citera
2024-05-14, 08:25
Medlem
Jag tycker man borde skilja dessa två helt olika sakfrågor och rent separat när tävlingen hade varit avklarad åtalat honom.
Sedan är det ju helt otroligt otroligt att han blev åtalad för att han blev förbannad efter han sagt till kamerakvinnan ett antal gånger att han inte ville bli filmad. Denna rätt måste man väl kunna ha eller är det pga hon är för SVT som gör att hon är förprioriterad i vem som har rätt.
Sedan känns det ju också lite smått ironiskt att just detta skulle leda till åtal och anses som det mest uppseendeväckande i denna ESC i en långt mer kaosartad stad under hela ESC.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-05-14 kl. 09:18.
Citera
2024-05-14, 08:39
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag tycker man borde skilja dessa två helt olika sakfrågor och rent separat när tävlingen hade varit avklarad åtalat honom.
Sedan är det ju helt otroligt otroligt att han blev åtalad för att han blev förbannad efter han sagt till kamerakvinnan ett antal gånger att han inte ville bli filmad. Denna måste man väl kunna ha eller är det pga hon är för SVT som gör att hon är förprioriterad i vem som har rätt.
Sedan känns det ju också lite smått ironiskt att just detta skulle leda till åtal och anses som det mest uppseendeväckande i denna ESC i en långt mer kaosartad stad under hela ESC.

Vilken verklighet lever du i? Enligt HAN SJÄLV sa han till flera ggr att han inte ville filma, han är åtalad för ett brott så ta inte allt han säger som sanningen, vi har bara hört hans version. Men det spelar ingen roll. För det första var han inne på en tv-produktion och bestämmer inte när han blir filmad och inte, för det andra är det helt irrelevant.
Jag hade en fett irriterande granne som flyttade (tack och lov) till Miami efter ett års helvete, så sjukt påflugen, kunde knacka på 6 på morgonen en Söndag, klev in i ens trädgård när man satt och rensade ogräs, ställde sig i rabatten och började mala på om sina pengar och intriger i bekantskapskretsen osv. Om jag hade flugit på honom, med höjda, knutna nävar, tagit hans telefon och kastat i marken och knuffat ut honom från min trädgård så hade jag dömts för misshandel. Jag får inte flyga på kollegor heller bara för att jag blir irriterad. Blir du provocerad av andra så att du blir våldsam och aggressiv är det ett you-problem.
Citera
2024-05-14, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostsyntes
Dags att läsa på lite? Åtal behöver inte betyda att han får ett fängelsestraff.

Skrev att han kan få böter om du läst min text
Citera
2024-05-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vilken verklighet lever du i? Enligt HAN SJÄLV sa han till flera ggr att han inte ville filma, han är åtalad för ett brott så ta inte allt han säger som sanningen, vi har bara hört hans version. Men det spelar ingen roll. För det första var han inne på en tv-produktion och bestämmer inte när han blir filmad och inte, för det andra är det helt irrelevant.
Jag hade en fett irriterande granne som flyttade (tack och lov) till Miami efter ett års helvete, så sjukt påflugen, kunde knacka på 6 på morgonen en Söndag, klev in i ens trädgård när man satt och rensade ogräs, ställde sig i rabatten och började mala på om sina pengar och intriger i bekantskapskretsen osv. Om jag hade flugit på honom, med höjda, knutna nävar, tagit hans telefon och kastat i marken och knuffat ut honom från min trädgård så hade jag dömts för misshandel. Jag får inte flyga på kollegor heller bara för att jag blir irriterad. Blir du provocerad av andra så att du blir våldsam och aggressiv är det ett you-problem.

Läs en gång till och fundera igenom vad jag sade!
Varför skulle han bli diskvalificerad från hela tävligen pga detta? Hans framträdande berör ett helt land och nu blev han utesluta pga en kärring som inte respekterade vad han sade ett antal gånger, dessutom anmälde honom för detta och han blev diskad. Det hela borde hanteras separat.
Om det ska fungera på så vis, så kan vi nog räkna med att inte minst Israels artister kommer bli rejält provocerad framöver för att bli utstraffad från tävlingen.
Hur du kommer övererens med din granne är helt irrelevant i detta.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-05-14 kl. 09:20.
Citera
2024-05-14, 09:38
Medlem
skraxs avatar
Den jävla holländaren var på berns nån månad innan eurovision och var sjukt otrevlig mot allt o alla. Andra artister hade allt förberett för både ljus och ljud men han vägrade uppträda om inte hans eget folk fick göra om som dom själva ville.

En från hans crew knuffa undan annan personal som skötte tekniken för att styra upp som dom ville ha det. Hela gänget är gravt efterblivna.
Citera
2024-05-14, 09:52
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straffspark
"Han hytte med näven" implicerar ett avstånd på minst 10 meter och är därmed totalt ofarligt. Det andra är "han måttade ett slag", det är värre, men kan ändå inte ge ett straff. En vinddrag är inte ett stort problem för en person. Det måste uppstå fysisk skada för att man ska dömas (enligt mig). Psykisk skada kan inte bevisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in