2024-05-13, 01:14
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har aldrig påstått att jag skulle veta det. Hur skulle jag kunna veta det? Men Lars Johansson säger att så är fallet. Lars Johansson säger att KM inte har kunnat lämna en fullgod berättelse för natten. Fråga honom om detaljerna och återkom!

Så du menar m.a o att polisman Lars Johansson är en lika rutten människa som ni två Mästerdetektiver, ok! Då har jag helt enkelt haft fel, ni är alltså tre idioter och inte två som fortsatt anklagar den från utredningen helt avförda KM. Men det är tur för vår poliskår att den ivf haft en vettig människa i detta fallet, dvs Pelle Jenvén, vilken inte en enda dag trodde på ert "hittepå" brovittnet.

(Helena åker bil från Stadt!)
Citera
2024-05-13, 07:22
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har aldrig påstått att jag skulle veta det. Hur skulle jag kunna veta det? Men Lars Johansson säger att så är fallet. Lars Johansson säger att KM inte har kunnat lämna en fullgod berättelse för natten. Fråga honom om detaljerna och återkom!
Undevik frågade Lars Johansson om både allmänna uppgifter och detaljer i ärendet. LJ satt mest och skruvade på sig och kunde inte svar på någonting. Och det berodde inte på förundersökningssekretess utan på att han inte var påläst. Att den pajasen säger att KM fortfarande är intressant i ärendet tyder bara på att han önskar hålla kollegor om ryggen och inte minst den skandalösa häxjakten på KM.

Annars är det slående hur graverande du och din lätt obstinate vapendragare anser att det är att några sommarkrökande småstadstöntar inte kan redovisa för varje minut av natten medan ni bryter ryggen av er för att leta förmildrande omständigheter och vilja att försvara och förstå den spiknyktre(?) storasysterns högst besynnerliga beteende och offentliga schizofrena historieberättande.
Citera
2024-05-13, 10:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Annars är det slående hur graverande du och din lätt obstinate vapendragare anser att det är att några sommarkrökande småstadstöntar inte kan redovisa för varje minut av natten medan ni bryter ryggen av er för att leta förmildrande omständigheter och vilja att försvara och förstå den spiknyktre(?) storasysterns högst besynnerliga beteende och offentliga schizofrena historieberättande.

Dessa två Mästerdetektiver och deras jakt på KM den går att jämföras med karaktärerna Harry och Lloyd (Dum & Dummare) olika bravader.

Du nämner syster Ulrika i inlägget och hennes märkliga beteende från ruta ett i fallet. Hur kan Ulrika inte minnas vilka personer hon delat en taxiresa med när frågan kommer upp, det är fullständigt verklighetsfrämmande i mina ögon? Varför berättar inte Ulrika vem som var hos henne den natten, givet är att hennes dåvarande pojkvän inte befann sej i Mariestad, men vem "knullade" hon med natten när syster Helena försvinner? Vad mer kan Ulrika dölja?
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-05-13 kl. 10:12.
Citera
2024-05-13, 17:22
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Två frågor som jag är glad för svar på.

Dansk skylt
Vittnet i Trankärr skall ha sett en bil med dansk dekal eller dansk registreringsskylt. Det är ganska stor skillnad mellan en dekal och en skylt. Kommer vittnet inte alls ihåg?

Denna minnesbild låser observationen i riktning mot vissa namn i Hincs lista och man hamnar lätt i att antingen är en av förövarna dansk eller också är observationen irrelevant.

Jag undrar dock om observationen är så diffus att det kanske varken handlar om en text eller ett nummer. Kan det istället ha rört sig om något som tolkades som danska flaggan av någon som mer tittade på en man i baksätet? Tänk på att det man ser i ytterkanterna av synområdet inte är helt skarpt...

Innebandyklubbar
Innebandyklubbar har nämnts i tråden. Var någon av namnen på Hincs lista aktiv spelare eller rör det sig om "bandyfrälsta" som möts på grund av gemensamt intresse till fester, hänger med på spel osv?

Rör det sig då om Lockeruds Bandyklubb? Någon som vet hur deras dekal såg ut runt 1990?
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2024-05-13 kl. 17:40.
Citera
2024-05-13, 17:28
Medlem
Greenskys avatar
För er som tror på att Km är insyltad och brovittnet och danskspåret, (själv tror jag inte på det).

Hur menar ni att det skulle gått till? Vad är eran tes?

Sitter danskarna på torget i en bil och typ:

Dansk 1: Ö hörrni kolla in snygga bruden med randiga brallorna, henne skulle man bangat på!
Dansk 2: Jag vet var hon bor, vi kan möta upp henne längre fram och våldtar och mördar henne.
Dansk 1: Vilken bra ide! Du tänker grabben!
Dansk 3: Låter helschysst det här! Det gör vi men vad gör vi med hennes manliga sällskap?
Dansk 2: Vi hotar han med stryk bara så håller han k-ft.
Dansk 3: Fy f-n vad sluga och intelligenta ni är grabbar! Nu kör vi!

Alltså!
Citera
2024-05-13, 17:48
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
För er som tror på att Km är insyltad och brovittnet och danskspåret, (själv tror jag inte på det).

Hur menar ni att det skulle gått till? Vad är eran tes?

Sitter danskarna på torget i en bil och typ:

Dansk 1: Ö hörrni kolla in snygga bruden med randiga brallorna, henne skulle man bangat på!
Dansk 2: Jag vet var hon bor, vi kan möta upp henne längre fram och våldtar och mördar henne.
Dansk 1: Vilken bra ide! Du tänker grabben!
Dansk 3: Låter helschysst det här! Det gör vi men vad gör vi med hennes manliga sällskap?
Dansk 2: Vi hotar han med stryk bara så håller han k-ft.
Dansk 3: Fy f-n vad sluga och intelligenta ni är grabbar! Nu kör vi!

Alltså!

Jepp, så gick det till 😂 och KM håller k-ften för han är 30 år senare fortf strykrädd 😂.
Citera
2024-05-13, 18:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Två frågor som jag är glad för svar på.

Dansk skylt
Vittnet i Trankärr skall ha sett en bil med dansk dekal eller dansk registreringsskylt. Det är ganska stor skillnad mellan en dekal och en skylt. Kommer vittnet inte alls ihåg?

Denna minnesbild låser observationen i riktning mot vissa namn i Hincs lista och man hamnar lätt i att antingen är en av förövarna dansk eller också är observationen irrelevant.

Jag undrar dock om observationen är så diffus att det kanske varken handlar om en text eller ett nummer. Kan det istället ha rört sig om något som tolkades som danska flaggan av någon som mer tittade på en man i baksätet? Tänk på att det man ser i ytterkanterna av synområdet inte är helt skarpt...

Innebandyklubbar
Innebandyklubbar har nämnts i tråden. Var någon av namnen på Hincs lista aktiv spelare eller rör det sig om "bandyfrälsta" som möts på grund av gemensamt intresse till fester, hänger med på spel osv?

Rör det sig då om Lockeruds Bandyklubb? Någon som vet hur deras dekal såg ut runt 1990?

Så här ser klubbmärket ut i dag i alla fall. Färgerna - rött och vitt - borde ha varit desamma även runt 1990.

https://www.lockerud.nu/
Citera
2024-05-13, 18:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så här ser klubbmärket ut i dag i alla fall. Färgerna - rött och vitt - borde ha varit desamma även runt 1990.

https://www.lockerud.nu/

Skulle kunna tas för en "dansk dekal" om man enbart ser till färgerna.
Citera
2024-05-13, 19:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Bra tänkt, hoppas jag... Det är faktiskt så jag tänker men ville inte skriva det rätt ut. Roligt att du tänkte samma. Det är ett långskott. Får se vad övriga i tråden har att säga och eventuellt bidra med.
Citera
2024-05-13, 19:36
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Men då får man allt blunda kanska hårt för att missa Lockerud och Mariestad på dekalen.
Citera
2024-05-13, 19:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Men då får man allt blunda kanska hårt för att missa Lockerud och Mariestad på dekalen.

Det beror kanske på avståndet till dekalen. Den vita texten är inte så stor i yta i förhållande till den röda bakgrunden. Sedan behöver väl inte själva texten ha fastnat, men när vittnet tänkte tillbaka så mindes hon kanske färgerna - och gjorde en koppling till Danmark.

Bara mina tankar angående det Reimer tog upp i sitt inlägg.
Citera
2024-05-13, 20:09
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Citat:
Det beror kanske på avståndet till dekalen. Den vita texten är inte så stor i yta i förhållande till den röda bakgrunden. Sedan behöver väl inte själva texten ha fastnat, men när vittnet tänkte tillbaka så mindes hon kanske färgerna - och gjorde en koppling till Danmark.

Bara mina tankar angående det Reimer tog upp i sitt inlägg.

Sculley resonerar under antagande att vittnet verkligen betraktat dekalen. I så fall har han helt rätt. Jag menar tvärtom att vittnet betraktat killarna i bilen och inte ägnat dekalen något intresse.

Det vi fokuserar blicken på hamnar på Gula fläcken och närmare bestämt fovea centralis, vilken ger oss hög detaljrikedom och skärpa i vad vi ser.

Om blicken är fokuserad på grabbarna hamnar följaktligen dekalen längre ut på näthinnan och detaljerna suddas ut.

Vem som helst kan göra ett experiment och på egen hand inse att ögat blir sämre och sämre i detaljrikdedom vid sidan av focus. Det räcker att se på denna text.

https://en.wikipedia.org/wiki/Macula
https://en.wikipedia.org/wiki/Foveola
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in