2024-05-12, 21:43
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Helena steg aldrig in i en bil!

KM har en plats i försvinnandet. Samtliga som var med lever än idag.

Ja, helt klart.
Citera
2024-05-12, 22:03
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Men snälla du: Den endas ord som vi har på historien om taxiresan är ju PU:s! Inte har väl SB, JJ eller UK hört av sig i tråden? Hur kan du vara så naiv att du tror på bara PU:s ord? Förstår du inte att PU tog en rövare?! Jag har ju till och med kunnat bevisa att PU har ljugit om den, eftersom hans historia när de kom fram inte stämmer.

Nej, Lockerudsvittnet kan ha läst tråden och blivit "smittad". En medelålders "tant" brukar inte ha bra koll på bilar - särskilt inte mitt i natten på 70 meters avstånd. Vilken bil som helst kan passa in i hennes hjärna. Till mig - jag som kontaktade henne långt innan Reimer gjorde det - sa hon ingenting om en viss bilmodell - bara att bilen var ljus i färgen. Varning, alltså!

Thord vill styra tråden mot "danskarna". United med flera vill få bort KM. Du vill få bort PU. Jag
noterar!

Thord sade ju att han var intresserad av knarkarna men hamna i en härva av danskar istället.

Thord hade PN och JöLa b a som hetaste kandidater. JöLa strök han senare. Jag kan inte påstå att han drivit danskarna så jättehårt. Det är ju det att han kartlagt dessas inbördes förbindelser så väldigt framgångsrikt. Han är mycket duktig på sådant där bl a. Att han kunde leta fram denna Ann*i Gabriel*sen var ju helt otroligt, det är ju jag tacksam för bl a och hade aldrig själv kunnat göra. Jag tror fortfarande att hon kan varit den tjej som loudamus källa hade hört genom en öppen balkongdörr och som var uppe i PNs lägenhet, då han med kamrat återkom från sin bortavaro, enligt loudamus.

Hon hade ju också mycket riktigt bott på Vasavägen 3 , innan då PN också bodde där. Då enligt loudamus källa att denna "flickvän" skulle bott vägg i vägg med PN då han bodde där. Vi vet dock inte om Ann*i bodde just vägg i vägg med PN dock.
Citera
2024-05-12, 22:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Thord sade ju att han var intresserad av knarkarna men hamna i en härva av danskar istället.

Thord hade PN och JöLa b a som hetaste kandidater. JöLa strök han senare. Jag kan inte påstå att han drivit danskarna så jättehårt. Det är ju det att han kartlagt dessas inbördes förbindelser så väldigt framgångsrikt. Han är mycket duktig på sådant där bl a. Att han kunde leta fram denna Ann*i Gabriel*sen var ju helt otroligt, det är ju jag tacksam för bl a och hade aldrig själv kunnat göra. Jag tror fortfarande att hon kan varit den tjej som loudamus källa hade hört genom en öppen balkongdörr och som var uppe i PNs lägenhet, då han med kamrat återkom från sin bortavaro, enligt loudamus.

Hon hade ju också mycket riktigt bott på Vasavägen 3 , innan då PN också bodde där. Då enligt loudamus källa att denna "flickvän" skulle bott vägg i vägg med PN då han bodde där. Vi vet dock inte om Ann*i bodde just vägg i vägg med PN dock.

Och i det här svaret hoppade du över PU ...
Citera
2024-05-12, 22:16
Medlem
Citat:
Och likt förbannat är han fortfarande intressant i utredningen! Titta och lyssna på TV3!

Jag noterar att du inte har svar på frågan hur och varför han är intressant.
Citera
2024-05-12, 22:19
Medlem
Citat:
[...]

Thord vill styra tråden mot "danskarna". United med flera vill få bort KM. Du vill få bort PU. Jag noterar!

Det är inte nödvändigtvis så att alla som diskuterar i den här tråden "vill styra" eller "vill få bort". Man kan också ha uppfattningen att det finns delar av den här historien som är mer intressanta eller produktiva att diskutera än andra, och alla är inte överens om vilka de är.

Alla vi andra klarar av att det diskuteras mer än en sak i taget, eftersom det här inte är ett sammanträde med en dagordning. Ett förslag är att du också försöker och ser om du inte kan klara av det.
Citera
2024-05-12, 22:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag noterar att du inte har svar på frågan hur och varför han är intressant.

Det är liksom självklart, och har påtalats många gånger: Polisen köper inte KM:s berättelse om vad han gjorde under natten. Lars Johansson säger med eftertryck att KM inte har kunnat lämna ett fullgott alibi för natten. Är det här svårt att förstå?
Citera
2024-05-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
KMs misstankegrad var att han var misstänkt för mord och som ensam GM.

Detta betyder då att i polisens värld så hade de tänkt sig han som ensam GM med Helena i Kohagen. Vilket det hade gjort med alla misstänkta i detta fall. När de inte kunde få fram mer info ur honom, ett erkännande som de helst ville ha så återstod också att se om hans DNA fanns på Helenas skor och svaret blev negativt. Han hade inte slängt iväg dem och efter det blev det definitivt under 2019, att han blev avskriven. Vi vet att han inte kan ha varit ensam GM, helt omöjligt.

Men allt annat kring honom kvarstår ju det var ju inget som helt plötsligt försvann i och med detta. Man hade ju sen tidigare kopplat honom till den man som var pilotmannen på bron. Han hade också velat hävda i det första rutinförhören från 1992 "att han knappt varit i närheten av Helena", vilket beslogs med att vara total lögn senare under 1998. Han har också fortfarande en lucka i denna natt som han ej kan redogöra för på 1timma och 15 minuter.

Ser du den sammansatta bilden av KM här ? Alltså inte vilken random snubbe som helst som var på Stadt denna kväll överförfriskad och som hade svårt att minnas precis allting ?

Ja, jag ser bilden (inte minst eftersom du upprepar den så ofta). Men vad jag inte förstår är hur och varför den gör honom intressant i utredningen. Han kan av det du säger mycket väl vara intressant för oss att diskutera, men vi är ju inte "utredningen".
Citera
2024-05-12, 22:22
Medlem
Citat:
Det är liksom självklart, och har påtalats många gånger: Polisen köper inte KM:s berättelse om vad han gjorde under natten. Lars Johansson säger med eftertryck att KM inte har kunnat lämna ett fullgott alibi för natten. Är det här svårt att förstå?

Nej, inte alls. Försök förutsätta att andra förstår ungefär lika bra som du själv. Frågan kvarstår ändå hur han kan vara "intressant i utredningen" om han inte är misstänkt för något. Det finns som sagt fler som inte kan redovisa för varje kvart under natten.
Citera
2024-05-12, 22:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej, inte alls. Försök förutsätta att andra förstår ungefär lika bra som du själv. Frågan kvarstår ändå hur han kan vara "intressant i utredningen" om han inte är misstänkt för något. Det finns som sagt fler som inte kan redovisa för varje kvart under natten.

Men nu pratar Lars om KM! Du får ringa Lars och fråga. När du har gjort det, kan du återkomma.
Citera
2024-05-12, 22:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tänker så här om PU:

PU ska ha tagit sin bil ner till Stadt. Han bör du vilja ha med den hem igen. Både PU och KM har en påstådd minneslucka från efter 02:00. PU:s minneslucka påstås pågå fram till strax efter 03:00 då han ska ha fått "alibi i taxikön". Ingen i tråden har hittills kunnat verifiera den historien! Alltså har PU kunnat dra vilken rövare som helst.

Det intressanta är att KM:s påstådda minneslucka pågick från strax efter 02:00 till bortåt 04:00. PU:s påstådda minneslucka började strax efter 02:00, men ska ha "upphört" strax efter 03:00 - då han enligt egen utsago placerade sig i taxikön. Problemet med PU:s taxiresa är att han bör ha varit hemma runt kanske 03:30 - men han dyker inte upp hos PK förrän framåt 05:30. Vad gjorde PU i två timmar? Vad gjorde KM i kanske 1 timme? Det skaver något alldeles fruktansvärt här!

Kanske var PU inte sårig när han kom till taxikön. Därför reagerade ingen? Kanske blev han sårig efter taxiresan - men definitivt inte i "PK:s buskage"? Eller så ägde taxiresan aldrig rum ...

Två personer har en påstådd minneslucka från efter 02:00. Två personer har "hål" i tidsschemat under natten. De här två personerna är PU och KM.
Citera
2024-05-12, 23:06
Medlem
Citat:
Men nu pratar Lars om KM! Du får ringa Lars och fråga. När du har gjort det, kan du återkomma.

Då noterar vi så länge att du inte vet på vilket sätt han är "intressant i utredningen". Med tanke på den emfas du använder varje gång det kommer på tal hade jag nog trott att du hade något mer att komma med.
Citera
2024-05-12, 23:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Då noterar vi så länge att du inte vet på vilket sätt han är "intressant i utredningen". Med tanke på den emfas du använder varje gång det kommer på tal hade jag nog trott att du hade något mer att komma med.

Jag har aldrig påstått att jag skulle veta det. Hur skulle jag kunna veta det? Men Lars Johansson säger att så är fallet. Lars Johansson säger att KM inte har kunnat lämna en fullgod berättelse för natten. Fråga honom om detaljerna och återkom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in