2024-05-13, 17:37
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebyb
Förutom en konstig läsning av 1 kap 20 § YGL så är Kallebrogen om möjligt den som oftast har rätt i tråden.

Det fel han möjligtvis gör är att utgå från gängse, rättsvetenskapliga tolkningsmetoder, i en tråd där majoriteten istället tolkar rättsfrågorna utifrån önskat utfall.
Du har 61 inlägg och varit medlem nått år, jag vet bättre än dig.
Du är säkert Kalle Ankas extra konto.
Citera
2024-05-13, 17:45
Medlem
Hur har det gått för folk att lyckas bli borttagna från Lexbase med hot om stämning? Verkade finnas momentum ett med flera som påstod att de blivit borttagna men varit tyst ett tag.
Citera
2024-05-13, 17:45
Medlem
GDPRWarriors avatar
Nu får alla ta det lugnt 🙂 fokusera på trådets ämne.
Citera
2024-05-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs145
Hur har det gått för folk att lyckas bli borttagna från Lexbase med hot om stämning? Verkade finnas momentum ett med flera som påstod att de blivit borttagna men varit tyst ett tag.

Funkade att ta bort mig från krimfup & trobar. Lexbase och verifiera viker sig inte.

Trobar gick med om att dölja mig fram tills rättsläget blir klargjort.
Senast redigerad av Coronana 2024-05-13 kl. 18:06.
Citera
2024-05-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Säkerhets- och försvarsföretagen (SOFF) gör samma som Gunnar Axén och skickar en skrivelse till justitieministern för att försöka stoppa förhandsavgörandet.

https://ledarsidorna.se/svensk-forsvarsindustri-paverkas-negativt-av-regeringens-passivitet/

Det krävs väl en godkänd säkerhetsprövning för att arbeta inom säkerhet/försvar i de flesta fallen, eller hur? Jag förstår inte varför dessa företag skulle påverkas om rättsdatabaserna försvann.

Visst är det märkligt? Sköter inte SÄPO sådant? Tänker på den där snickaren som fick sparken från Marinmuseum. Hans jobb var ju inte säkerhetsklassat egentligen, det är ju ett museum. Men personalen brukade äta lunch i marinbasens mäss så därför kollade SÄPO upp dem.
Citera
2024-05-13, 18:18
Medlem
Citat:
Säkerhets- och försvarsföretagen (SOFF) gör samma som Gunnar Axén och skickar en skrivelse till justitieministern för att försöka stoppa förhandsavgörandet.

https://ledarsidorna.se/svensk-forsvarsindustri-paverkas-negativt-av-regeringens-passivitet/

Det krävs väl en godkänd säkerhetsprövning för att arbeta inom säkerhet/försvar i de flesta fallen, eller hur? Jag förstår inte varför dessa företag skulle påverkas om rättsdatabaserna försvann.

Nej, du missförstår. De handlar inte om att stoppa avgörandet. Det handlar om att intervenera i processen, alltså bli part i målet och därigenom ges möjlighet att argumentera i sak.
Citera
2024-05-13, 18:26
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:

Det är uppenbart att vissa lobbygrupper försöker använda regeringen för att stoppa mitt tvistemål.

Verkar som jag har fått några fler fiender på min lista! 😂 Men jag tänker inte låta det avskräcka mig.

Jag kommer fortsätta att kämpa för att skydda mina och andras personuppgifter, oavsett hinder på vägen.
Citera
2024-05-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
När fick du bort dig från krimfup och vad skrev du till de?

Hänvisade till senaste rättsutvecklingen, gav dem en deadline på 1 vecka. De hörde aldrig av sig men såg att de tog bort mig.
Citera
2024-05-13, 19:05
Medlem
Citat:
Hänvisade till senaste rättsutvecklingen, gav dem en deadline på 1 vecka. De hörde aldrig av sig men såg att de tog bort mig.

Okej! Va det nyligen?
Citera
2024-05-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Okej! Va det nyligen?

Yes, ett par veckor sedan.
Citera
2024-05-13, 19:09
Medlem
Till er alla kunniga här. Vad menas och vad betyder intervenera?

Citat:
Däremot så har regeringen en möjlighet att intervenera i EU-domstolen (det aktuella målet C199/24) till förmån för att skydda svenska grundlagar och dess stadgande av offentlighetsprincip och yttrandefrihet.
Citera
2024-05-13, 19:16
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Det är uppenbart att vissa lobbygrupper försöker använda regeringen för att stoppa mitt tvistemål.

Verkar som jag har fått några fler fiender på min lista! 😂 Men jag tänker inte låta det avskräcka mig.

Jag kommer fortsätta att kämpa för att skydda mina och andras personuppgifter, oavsett hinder på vägen.

Fyfan vad dom är skraja för detta, det är fan löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in