2024-05-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Jag kämpar ensam mot anonyma människor. Därför ställde jag frågor om anonymitet för att klargöra mitt tvistemål och känner lättnad över att det inte avbryts.

Det här målet är av stor betydelse för mig och tydligen för er också, jag är besluten att vinna. För mig handlar det inte bara om ord utan om konkreta handlingar.

Jag undrar vad din roll är här på Flashback förutom att kritisera och klaga. Vad har du bidragit med förutom att kritisera den enda personen som agerar?

Jag har lyckats sätta press på Gunnar Axén varje dag, så mycket att han nu ber sin vän, justitieministern, att ingripa i mitt fall för att stoppa mig. Där har du skillnaden mellan oss,så sitt ner i båten och låt mig sköta detta.

Håller helt med. Den användaren bidrar inte till något annat än negativitet.
Varenda inlägg är åsikter om vad du bör göra annorlunda
Citera
2024-05-12, 18:51
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Det är intressant hur olika vi ser på saker och ting. För mig verkar det som att det finns två sorters människor: de som faktiskt gör något konkret och de som bara skriver massa svammel.
Du har agerat mer än jag.

Jag är mer realistisk än du är.

Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Sen har vi människor som först vill skrika i media (som jag och andra i denna tråd rekommenderade dig att inte göra) för att sedan ett par månader senare vilja söka skyddad identitet pga rädsla av att bli mördad. Du svänger deluxe.

Samma människor vill förhala processen och inte begära en skyndsam handläggning i EU-målet och indirekt bidra till att fler människor lider längre än nödvändigt.

Du slåss inte för någon annan än dig själv, trots dina försök att förklä det under en paroll att du gör det för "integritet".
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Hur bidrar du?
Eu-domstolen har fått 2 månader och 10 dagar på sig att svara. Det behövs väl inte skyndsam handläggning?
Du har helt missförstått, Arkitektkompisen.

Tiden handlar om hur lång tid de olika medlemsländerna har på sig att komma in med yttranden. Det har inget att göra med hur lång tid EU-domstolen har på sig. Den tar den tid de behöver - det bestämmer domstolen över själv.
Citera
2024-05-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen

Tiden handlar om hur lång tid de olika medlemsländerna har på sig att komma in med yttranden. Det har inget att göra med hur lång tid EU-domstolen har på sig. Den tar den tid de behöver - det bestämmer domstolen över själv.

Aha, tack för förtydligandet!
Citera
2024-05-13, 00:49
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Aha, tack för förtydligandet!
Inga problem!
Citera
2024-05-13, 06:24
Medlem
tram123s avatar
Här har vi lite fler brott som gjorts pga dessa offentliga register
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmKRRq/falsk-hemtjanst-lurade-aldre-avslojades-av-nagellack-och-mjukisbyxor

Så mycket liknande brott som hade kunnat undvikas, Sverige är ett paradis för brottslingar pga dessa sidor.
Citera
2024-05-13, 06:25
Medlem
tram123s avatar
Citat:

Min analys är att din realism oftast är väldigt fel, du har nog inte haft ett enda rätt någonsin i denna tråden.
Citera
2024-05-13, 10:58
Medlem
Belsebybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Citat:

Min analys är att din realism oftast är väldigt fel, du har nog inte haft ett enda rätt någonsin i denna tråden.

Förutom en konstig läsning av 1 kap 20 § YGL så är Kallebrogen om möjligt den som oftast har rätt i tråden.

Det fel han möjligtvis gör är att utgå från gängse, rättsvetenskapliga tolkningsmetoder, i en tråd där majoriteten istället tolkar rättsfrågorna utifrån önskat utfall.
Citera
2024-05-13, 11:01
Medlem
Belsebybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Sen har vi människor som först vill skrika i media (som jag och andra i denna tråd rekommenderade dig att inte göra) för att sedan ett par månader senare vilja söka skyddad identitet pga rädsla av att bli mördad. Du svänger deluxe..

Jag har sagt det förut. Weed is hell of a drug.
Citera
2024-05-13, 11:11
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Belsebyb
Förutom en konstig läsning av 1 kap 20 § YGL så är Kallebrogen om möjligt den som oftast har rätt i tråden.

Det fel han möjligtvis gör är att utgå från gängse, rättsvetenskapliga tolkningsmetoder, i en tråd där majoriteten istället tolkar rättsfrågorna utifrån önskat utfall.

Kalle må vara lite omjuk i framförandet men nu förtydligade han något som jag reagerade på som jag dock inte ides kolla upp för att kunna rätta. Ingen annan än han gjorde det, för vilken gång i ordningen?

Ni i tråden som inte uppskattar kritiken, det är en tillgång inom juridiken att någon spänner sitt kritiska öga i det någon påstår, för det kommer motparten garanterat göra. Man vill inte missa svagheter och rena felaktigheter.

Hejar till 100% på GDPRWarrior oavsett detta.
Citera
2024-05-13, 16:31
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Det är för att du inte är kapabel att analysera juridiska argument.

Citat:
Ursprungligen postat av Belsebyb

Tackar för vänligheten!

Citat:
Ursprungligen postat av JonasNkpg1983
Kalle må vara lite omjuk i framförandet men nu förtydligade han något som jag reagerade på som jag dock inte ides kolla upp för att kunna rätta. Ingen annan än han gjorde det, för vilken gång i ordningen?

Ni i tråden som inte uppskattar kritiken, det är en tillgång inom juridiken att någon spänner sitt kritiska öga i det någon påstår, för det kommer motparten garanterat göra. Man vill inte missa svagheter och rena felaktigheter.

Hejar till 100% på GDPRWarrior oavsett detta.
Tackar även här!

Det lustiga är att även jag hejar på GDPRWarrior, men folk beter sig som om minsta kritik vore att anfall på allt de tror på och står för.
Citera
2024-05-13, 16:55
Medlem
Citat:
Det är för att du inte är kapabel att analysera juridiska argument.

Tackar för vänligheten!

Tackar även här!

Det lustiga är att även jag hejar på GDPRWarrior, men folk beter sig som om minsta kritik vore att anfall på allt de tror på och står för.

Sluta tjafsa nu. Leta efter nya avvisningsärenden från domstolar istället.
Citera
2024-05-13, 17:28
Medlem
Säkerhets- och försvarsföretagen (SOFF) gör samma som Gunnar Axén och skickar en skrivelse till justitieministern för att försöka stoppa förhandsavgörandet.

https://ledarsidorna.se/svensk-forsvarsindustri-paverkas-negativt-av-regeringens-passivitet/

Det krävs väl en godkänd säkerhetsprövning för att arbeta inom säkerhet/försvar i de flesta fallen, eller hur? Jag förstår inte varför dessa företag skulle påverkas om rättsdatabaserna försvann.
Senast redigerad av Coronana 2024-05-13 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in