Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arusiana
Men släpp soc nu, alla vettiga vet att dagens syn på det mesta gällande barn och ungdomar är helt åt helvete. Barn ska få ta beslut och ansvar själv från en tidig ålder (t.ex. bestämma vilket kön de är och annat trams). Samtidigt skjuter depressioner och diagnossättande i höjden.

Alvas mamma är väl av den moderna skolan då, kolla hur bra det gick...

Nej, jag kommer inte lämna källa på det jag skriver. Är du intresserad får du kolla upp det själv, jag har inte tid eller lust.

Nu pratar vi inte om barn som små barn utan barn som i relationen förälder och barn. Sen om man kallar det morderna skolan eller ej vet jag inte, men allt visar väl idag att man måste bryta medberoende så tidigt som möjligt.
Men jag förstår, du gillar att påstå saker på internet men att hänvisa till källar har du inte lust med Smart
Citera
2024-05-13, 15:25
Medlem
Ximos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
https://ibb.co/hFVbpdY
Alvas arsle. Jag bespara er tuttbilderna
Finns det mer utöver det som laddats upp här?
Citera
2024-05-13, 16:11
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nu pratar vi inte om barn som små barn utan barn som i relationen förälder och barn. Sen om man kallar det morderna skolan eller ej vet jag inte, men allt visar väl idag att man måste bryta medberoende så tidigt som möjligt.
Men jag förstår, du gillar att påstå saker på internet men att hänvisa till källar har du inte lust med Smart

Vi diskuterar inte något vetenskapligt här, vi diskuterar en pundare som har visat upp sig naken på internet. Hade det varit något viktigt så hade jag absolut kunnat dela källor om det är viktigt för dig. Du kan börja med att bevisa motsatsen till det jag har påstått med källor. Varsågod, jag väntar...
Citera
2024-05-13, 16:23
Medlem
Citat:
Vi diskuterar inte något vetenskapligt här, vi diskuterar en pundare som har visat upp sig naken på internet. Hade det varit något viktigt så hade jag absolut kunnat dela källor om det är viktigt för dig. Du kan börja med att bevisa motsatsen till det jag har påstått med källor. Varsågod, jag väntar...

Nu försöker du bara slingra dig ur när du ljuger på internet.
Men jag vet att Alvas mamma har betalat behandlings hem för henne.
Citera
2024-05-13, 16:26
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Nja det är precis vad de rekommenderar att man inte ska göra, vilket kan vara rätt. Annars kommer barnet aldrig att ta ansvar resonerar dom. Enligt dagens skola om medberoende.

Helt fel tänk. Hon är redan 24 år och är inte ens i närheten av att börja jobba. Det är svårt att få ett jobb vid 26 års ålder utan något som helst cv. Att soc vill att barnet söker kontakt med dom själv istället misslyckas ju totalt i Alvas fall. Hon har inget intresse av en kontakt med soc. Hennes mamma misslyckas också som mamma som lämnar över hela ansvaret över sitt barn till soc som inte ens har en etablerad kontakt med Alva vad det verkar som. Istället hamnar Alva i händerna på äckliga människor som utnyttjar hennes utsatthet. Hon säljer nakenbilder nu. Hon säljer garanterat sig själv också för lite husrum och mat. Vad gör mamma Jeanette? Hon gymmar helt maniskt och tjoar och tjimmar på instagram och förmodligen skyller hon sin brist på engagemang på att ”soc sa att man inte ska bli medberoende”.
Ska hon skylla på det också när dottern ligger död i en pundarkvart i någon småstad hos en random snubbe?
Hon borde skämmas. Sämsta mamman.
Citera
2024-05-13, 16:28
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Men släpp soc nu, alla vettiga vet att dagens syn på det mesta gällande barn och ungdomar är helt åt helvete. Barn ska få ta beslut och ansvar själv från en tidig ålder (t.ex. bestämma vilket kön de är och annat trams). Samtidigt skjuter depressioner och diagnossättande i höjden.

Alvas mamma är väl av den moderna skolan då, kolla hur bra det gick...

Nej, jag kommer inte lämna källa på det jag skriver. Är du intresserad får du kolla upp det själv, jag har inte tid eller lust.

Tack. Exakt vad jag tycker och tänker. Soc är kända för att misslyckas med det mesta dom gör. Att som förälder gå med på deras råd för att slippa ta sitt ansvar över sin avkomma är bara bullshit.
Citera
2024-05-13, 16:32
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:

Tvärtom så visar allt på att barn med närvarande föräldrar har bättre förutsättningar till att lyckas med sina studier samt få en god självkänsla som vuxna. Det där snacket om ”medberoende” är såklart något man kan applicera på missbrukare, men då får man också ha i åtanke att missbrukare utan något tryggt socialt nätverk eller familj som stöttar också har en större risk att dö i förtid och inte klara av att gå över till ett vanligt svenssonliv. Men visst, ifall man strävar efter att ungen ska bli ett socfall som vuxen så absolut, då bör man följa soc råd och kasta ungen åt helvete när man ser att hon mår som sämst och desperat ropar på hjälp i tystnad. Man ser ju på hennes blick på bilderna, helt död. Tjejen lider, men mamma gymmar på med gott samvete för det tycker soc är en bra idé! Hahahaha
Såna föräldrar borde inte ha fått skaffa barn från början.
Citera
2024-05-13, 16:33
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ximo
Finns det mer utöver det som laddats upp här?

Köp några bilder själv istället så att stackars Alva får in dagskassan. Hon ser inte ut att må bra.
Citera
2024-05-13, 16:34
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:

Varför skulle hennes mamma behöva betala för behandlingshem när sånt är gratis i Sverige? Sluta trolla
Citera
2024-05-13, 16:44
Medlem
MinKilleHarTjejs avatar
Nejmen neej! Fan vad de bilderna gjorde mig illa till mods. Riktigt illa. Ska väldigt mycke till för att hamna så djupt nere. Hur tar man sig ur en sån spiral på egen hand? Behövs nog många envisa anhöriga och en stor portion tur. Hoppas hon får den hjälp hon behöver. Gör ont att se.
Citera
2024-05-13, 16:55
Medlem
Herregud vilka moralkakor som bakas här!
Är det bara jag som har runkat till bilderna?
Citera
2024-05-13, 17:00
Medlem
Arusianas avatar
Citat:

Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in